Gå til innhold

MasterIt.no - ny (billig?) nettbutikk?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9812398713
Videre vil det være høyst umoralsk, og faktisk frekt å sitere en annen person uten personens godkjenning.

 

Dersom Stoolman i dette tilfelle gir deg denne tillatelsen ser jeg ingen problemer med sitatet.

9299808[/snapback]

 

Så jeg anntar at du har kontaktet skaperene av Vendetta og fått deres tillatelse til å bruke en quote? Snakk om å feie for andres dør før sin egen..

9300036[/snapback]

Hehe. Jeg ler meg skakk. Beste innlegget jeg har lest på lenge. Men fra spøk til alvor: Tror nok Stoolman er like skuffet som resten i denne saken. Det er vel ingen grunn å vri kniven, og gjøre dette til en mobbekampanje. Men det er selvsagt aldri morsomt å "drite på draget". Men det skjer vel fra tid til annen med de fleste av oss. Jeg vil ikke kaste første sten ihvertfall!

9300108[/snapback]

 

Elfman - du har misforstått poenget mitt, men Kash har tydeligvis forstått hva jeg mente.

 

For det første blir det litt rart å sammenligne en privatperson som har vært positiv til et selskap som nå er konkurs på grunn av underslag.

Dernest er det også snålt å sammenligne fiksjon, en filmatisering sådann - opp mot denne privatpersonens utsagn.

 

Se gjerne for deg at noen bruker noe du har sagt.

Kanskje du ville oppfattet at det ble brukt mot deg?

Jeg ser ikke hvordann mitt sitat/signatur blir brukt mot noen hensikt, eller hvordan den kan såre noen.

 

 

Eller er det jeg som misforstår hva du mente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter min mening grenser noen av innleggene i denne tråden til det usaklige. Det å i det hele tatt hevde at en bedrift er en svindelbedrift burde det være en høy terskel for. Jeg vet hvem som står bak MasterIT, og jeg kan forsikre alle om at dette er et meget seriøst foretak med 20 mill. ++ i årlig omsetning.

Tror du man får warn/ban for å quote dette (delen i bold) og ha i sin signatur? Det er jo tidenes morsomste uttalelse tingene tatt i betraktning nå mener jeg :D

9299460[/snapback]

 

Er ikke så morsomt for de som har blitt rammet.

 

Det som er suspekt med dette er at det ble hevdet noe som åpenbart var feil. Omsetningen var åpenbart feilaktig, og de som sto bak, hvis "Ivar" var med fra starten, var åpenbart ikke seriøse.

 

Derfor bør det selvsagt være lov å stille kritiske spørsmål når det kom frem feilaktig informasjon. Jeg ville anta at Stoolman ble løyet til fra noen av de involverte ang omsetningen, men man vet jo aldri....

Lenke til kommentar
Er ikke så morsomt for de som har blitt rammet.

Er så enig. Og det er sågar tragisk å se en ledelse som ikke tar signaler fra sine ansatte, men stoler blindt på en person som så mange er tvilsomme til.

 

Det som er suspekt med dette er at det ble hevdet noe som åpenbart var feil. Omsetningen var åpenbart feilaktig, og de som sto bak, hvis "Ivar" var med fra starten, var åpenbart ikke seriøse.

Det var vel Ivar sine "gode" kontakter som var bakgrunnen for at Master-IT ble startet opp, og allerede her burde det ringe en bjelle eller to. At ledelsen ikke har tatt jobben sin seriøst nok her er det vel ingen tvil om. Det var ikke uten grunn at jeg personlig la frem for ledelsen i Masterminds at jeg nektet å være med i prosjekter hvor Ivar/Master-IT var involvert.

 

Derfor bør det selvsagt være lov å stille kritiske spørsmål når det kom frem feilaktig informasjon. Jeg ville anta at Stoolman ble løyet til fra noen av de involverte ang omsetningen, men man vet jo aldri....

Jeg ønsker ikke å mistenkeliggjøre Stoolman, men all den tid jeg ikke vet noe om hans identitet, og hvilke forbindelser han har (hatt) til Ivar og Master-IT, så er det ikke noe grunnlag for å tro det ene fremfor det andre. Vi mener vi får la tvilen komme "tiltalte" til gode, og regne med at han handlet i god tro.

Lenke til kommentar

Han sier jo at han går god for dem som står bak MasterIT - dvs MasterMinds som leverer kurs og sertifiseringer. Jeg har selv tatt sertifiseringer oppe hos MasterMinds og har ikke noe å utsette på dem. De har såvidt jeg vet drevet seriøst med dette i flere år. Uflaks for dem at de klarte ansette en "råtten potet" til å drive MasterIT...

Lenke til kommentar
Sagaen om Master-IT og Masterminds fortsetter :-)

 

Stor 2-siders reportasje i Dagens Næringsliv idag.

9348195[/snapback]

 

Det finnes ingen grenser for hvor kyniske disse personene er. Jeg satt som daglig leder og varamedlem i License Supply Nordic og ble ansatt kun fordi de visste at jeg hadde for lite kunnskaper til å se om de gjorde noe ugang. Bak min rygg har innkjøpssjefen i Master-IT i samarbeid med regnskapsføreren fått svindlet noe sånt som 2,2mill gjennom et firma jeg stod ansvarlig for. Heldigvis har jeg jobbet for Masterminds selv og har et godt forhold til staben der, og de skjønte at en 19-åring neppe var med på svindle unna tilsammen ti millioner kroner.

 

Eieren av firmaet virket minst like ærlig som det innkjøpssjefen i Master-IT gjorde i starten, men nå i ettertid har jeg fått spørsmål om jeg visste om hans forhold til B-gjengboligene i Brasil og noen hundre kilo metaamfetamin.

Endret av Nichotin
Lenke til kommentar
Mener absolutt ingen kritikk til deg eller dine evner Nichotin, men en bedrift som ansetter en daglig leder som er 19 år ville jeg hatt mine tvil om å bruke.

Hvilken rolle hadde Egil Berger oppi dette?

9348850[/snapback]

 

Reagerte på dette selv.. Å være uvitende er ingen unnskyldning. Har man ikke et visst juridisk (strafferettslig) ansvar som daglig leder ?

 

Ingen direkte kritikk Nichotin, bare sunn skepsis.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å nevne noen av de andres navn oppi dette, men bla opp firmaet på Brønnøysund og sjekk firmaattestene. Der ser dere meg som avtrådt og en viss annen person som eier av firmaet.

 

Den gangen jeg kom i kontakt innkjøpssjefen var han veldig imøtekommende og gav meg gode avtaler på innkjøp av utstyr fra Dell. Mye av dette ble solgt her på bruktmarkedet og det var snakk om nytt utstyr til langt under markedsverdi med gyldige garantier. Når en innkjøpssjef i et såpass anerkjent konsulenthus spurte meg om jeg ville være daglig leder i et prosjekt en kamerat av han hadde følte jeg meg beæret. Han begrunnet det med at jeg hadde vært flink til å selge og mente at jeg skulle kunne gjøre det stort hvis jeg fikk opp en nettbutikk. Jeg sa jeg hadde null peiling på verken økonomi eller lover og regler for ledelse, men slik han fortalte det ville kameraten ta seg av alt som eier. På denne tiden så det også ut som om ledelsen i Masterminds var spesielt begeistret for bragdene til innkjøpssjefen.

 

Alt jeg har gjort i firmaet var å få opprettet en konto hos Webmercs (utrolig hyggelige folk, bare synd eieren av firmaet mitt aldri betalte regningene deres :() og var på vei til å opprette hos Teller for kredittkortbetaling. Etter hvert fikk jeg ikke tak i eieren av firmaet for å få spurt hva som skjedde, og på grunn av personlig situasjon lot jeg hele saken ligge i den tro at ingenting galt ville skje. Derimot brukte innkjøpssjefen i Masterminds tiden sin flittig til alle sine svindlerier selv om han egentlig ikke hadde formelle rettigheter i firmaet. Først for rundt en måned siden ble jeg konfrontert med hva som hadde skjedd, men som nevnt var det tydelig at jeg hadde blitt misbrukt oppi det hele så jeg ble ikke beskyldt for å ha vært med på det med vilje.

 

Rookie_NO: Er noen unge som har klart det, og jeg tror faktisk firmaet ville gått greit rundt så lenge det hadde hatt flere ærlige personer enn meg innvolvert. Innkjøpssefen fra Masterminds var enormt flink på å få gode avtaler, så planen var å gjøre det stort på supertilbud på enkelte produkter. Lett å tjene mye når man ikke er mer enn 2-3 folk på laget. Hadde de bare brukt evnene sine riktig...

 

Illus: Ja, som daglig leder er man såvidt jeg vet ansvarlig i stor grad. Bare husk at dette er snakk om svært profesjonelle svindlere som har fått lurt unna latterlig høye summer, noe som gjør at jeg (forhåpentligvis) ikke får noen straff for min uvitenhet i det hele. Uvitenhet er såvidt jeg vet en unnskyldning, men det kommer an på omstendighetene.

Endret av Nichotin
Lenke til kommentar
Etter min mening grenser noen av innleggene i denne tråden til det usaklige. Det å i det hele tatt hevde at en bedrift er en svindelbedrift burde det være en høy terskel for. Jeg vet hvem som står bak MasterIT, og jeg kan forsikre alle om at dette er et meget seriøst foretak med 20 mill. ++ i årlig omsetning.

Tror du man får warn/ban for å quote dette (delen i bold) og ha i sin signatur? Det er jo tidenes morsomste uttalelse tingene tatt i betraktning nå mener jeg :D

9299460[/snapback]

 

Ja det tror jeg, ettersom det ikke er lov å ha quotes i signaturen :)

 

Jeg er enig i at stoolman kanskje har dretet litt på draget for å si det sånn, men faktum er at MasterIT har jo fungert som en god nettbutikk for veldig mange. (Jeg har aldri handlet hos dem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...