Gå til innhold

MasterIt.no - ny (billig?) nettbutikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte Panasonic 42PV70 hos dem 10. april. Etter en uke stod det fortsatt "Under behandling" og da ringte jeg for å spørre hva som foregikk. Denne karen, Ivar, sa han skulle sjekke hos leverandøren og ringe meg opp igjen. Hørte ikke noe, men istedenfor ble statusen endret til "Sendt". Dette skjedde forrige tirsdag og har enda ikke sett noe til TVen. Så jeg gir de et par dager til før jeg tar en ny telefon.

 

Noen som forresten vet om man får trackingnummer på leveranser som kommer rett på døren?

Lenke til kommentar

F**n da! Jeg regnet med at om jeg bestilte FØR LUNCH til og med, at de skulle klare sende kortet fredag elelr senest mandag. Men neida Orderestatus er fremdeles: 26.04.2007 11:01 Under behandling... Ingen andre webshops jeg har bestilt hos har noen gang vært så treige. Og egentlig vil jeg gjerne har kortet innen fredag :(

 

Skal jeg være så kjip å sende dem en mail og si at kortet er å betrakte som avbestillt med mindere de kan få det sendt til meg innen fredag? :)

Lenke til kommentar

Da skal det i hvertfall være avbestilt. Håper jeg. De har uansett ikke lov å trekke beløpet fra kontoen min før varen er ekspedert og sendt. Men så lenge jeg sendt avbestilling pr mail, så da har jeg mitt på det tørre. Utrolig teit at man ikke kan bare kansellere en uekspedert ordere direkte på web, slik man stort sett kan på andre webshops. :thumbdown:

Drittsjappe!!

Lenke til kommentar
Da skal det i hvertfall være avbestilt. Håper jeg. De har uansett ikke lov å trekke beløpet fra kontoen min før varen er ekspedert og sendt. Men så lenge jeg sendt avbestilling pr mail, så da har jeg mitt på det tørre. Utrolig teit at man ikke kan bare kansellere en uekspedert ordere direkte på web, slik man stort sett kan på andre webshops.  :thumbdown:

Drittsjappe!!

8526010[/snapback]

 

Bad news1:

De har lov til å reservere beløpet på kortet ditt.

 

Bad news2:

Sender du avbestilling pr mail blir den aldri lest og de fortsetter ordren som før, sender varen i posten og trekker beløpet.

 

Bad news3:

For å få tilbake pengene må du få tilsendt en returlapp(som krever at du får tak i dem), sende varen i retur med returlappen og deretter når de har mottatt varen som registrert skal du få beløpet tilbake.

 

Bad news4:

jeg synes litt synd på deg den nærmeste måneden eller 2.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg bestilte 8800gtx kort der igår. En kar ringte meg idag og sa at Sparkle korta er blitt utsatt for ulykke i en trailer og det vil ta 4 til 7 dager å få sjekka alle om de er i orden. Han tilbudte meg derfor å får et MSI gtx kort som er faktisk 500kr dyrer. Jeg takket ja til det. Han sa han skulle sende meg det kortet idag. Det kaller jeg service :grin:

Lenke til kommentar
Jeg bestilte 8800gtx kort der igår. En kar ringte meg idag og sa at Sparkle korta er blitt utsatt for ulykke i en trailer og det vil ta 4 til 7 dager å få sjekka alle om de er i orden. Han tilbudte meg derfor å får et MSI gtx kort som er faktisk 500kr dyrer. Jeg takket ja til det. Han sa han skulle sende meg det kortet idag. Det kaller jeg service  :grin:

8534725[/snapback]

 

Sikkert, dette tror jeg ikke en dritt på, en standard middels unnskyldning på hvorfor ting ikke er på lager eller leveringsdyktig.

Fatter ikke at dere forsatt handler her, tipper 2 øl på at denne butikken er død og begravet når eventuelle reklamasjoner kommer.

Sats heller på de "gamle" gode som fikser opp i alle problemer man kan få.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte 8800gtx kort der igår. En kar ringte meg idag og sa at Sparkle korta er blitt utsatt for ulykke i en trailer og det vil ta 4 til 7 dager å få sjekka alle om de er i orden. Han tilbudte meg derfor å får et MSI gtx kort som er faktisk 500kr dyrer. Jeg takket ja til det. Han sa han skulle sende meg det kortet idag. Det kaller jeg service  :grin:

8534725[/snapback]

 

Sikkert, dette tror jeg ikke en dritt på, en standard middels unnskyldning på hvorfor ting ikke er på lager eller leveringsdyktig.

Fatter ikke at dere forsatt handler her, tipper 2 øl på at denne butikken er død og begravet når eventuelle reklamasjoner kommer.

Sats heller på de "gamle" gode som fikser opp i alle problemer man kan få.

8534806[/snapback]

 

 

Jeg får hvertfall et kort verdi 4700kr til 4019kr :-)

Lenke til kommentar

Etter de forskjellige leveringstidene på ting, kan de se ut som de gjør nettopp det samme som North Corporation i Kristiansand.

 

Sitter med få varer på lager som folk er ute etter, slik at sånt må bestilles fra deres leverandør hele tia.

 

Sier at en vare kommer om 2 dager og at den bestilles samme dagen.

 

En uke etter, er den ennå ikke bestillt fra leverandør.

 

(bestilles ikke, ettersom de sparer opp bestillinger til en stor for å betale mindre i frakt, (palle)

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
(bestilles ikke, ettersom de sparer opp bestillinger til en stor for å betale mindre i frakt, (palle)

8535019[/snapback]

Nei, WebMercs-systemet er slik at alle varene sendes direkte fra leverandørenes lager. Det er altså ikke pallevis med varer som skal innom MasterIT før levering. Antakeligvis har de vel ikke noe lager i det hele tatt. Noe som forsåvidt er en genial forretningsmodell, bortsett fra at man kan ende opp med å få ørten forskjellige pakker på forskjellige tidspunkt som må separat avtales utkjørt med Tollpost osv.. Pga det så holder jeg meg til butikker som sender alt samtidig, med Posten.

Lenke til kommentar
Bad news1:

De har lov til å reservere beløpet på kortet ditt.

 

Bad news2:

Sender du avbestilling pr mail blir den aldri lest og de fortsetter ordren som før, sender varen i posten og trekker beløpet.

 

Bad news3:

For å få tilbake pengene må du få tilsendt en returlapp(som krever at du får tak i dem), sende varen i retur med returlappen og deretter når de har mottatt varen som registrert skal du få beløpet tilbake.

 

Bad news4:

jeg synes litt synd på deg den nærmeste måneden eller 2.

8530011[/snapback]

Good news 1: En reservasjon er ikke minus på kontoen

 

Good news 2: Jeg ble oppringt MasterIT og fikk også høre om Sparkle-kortenes ulykke, samt tilbud om et nytt MSI-kort. Men jeg hadde kjøpt nytt, og ba om at de bare slettet orderen. Det var ikke noe problem og han jeg snakket med virket svært hygggelig. Det var heller ikke noe problem å hente varer i Vitaminveien der de holder til.

 

Good news3: Penger som ikke er trukket av konto, er heller ikke penger som trengså bli levert tilbake.

 

Good news4: Master-IT hadde også tilbud på 40" LCD TV til 6.000 kr, som bare var å hente på et lager i Oslo :thumbup:

Lenke til kommentar
Bad news1:

De har lov til å reservere beløpet på kortet ditt.

 

Bad news2:

Sender du avbestilling pr mail blir den aldri lest og de fortsetter ordren som før, sender varen i posten og trekker beløpet.

 

Bad news3:

For å få tilbake pengene må du få tilsendt en returlapp(som krever at du får tak i dem), sende varen i retur med returlappen og deretter når de har mottatt varen som registrert skal du få beløpet tilbake.

 

Bad news4:

jeg synes litt synd på deg den nærmeste måneden eller 2.

8530011[/snapback]

Good news 1: En reservasjon er ikke minus på kontoen

 

Good news 2: Jeg ble oppringt MasterIT og fikk også høre om Sparkle-kortenes ulykke, samt tilbud om et nytt MSI-kort. Men jeg hadde kjøpt nytt, og ba om at de bare slettet orderen. Det var ikke noe problem og han jeg snakket med virket svært hygggelig. Det var heller ikke noe problem å hente varer i Vitaminveien der de holder til.

 

Good news3: Penger som ikke er trukket av konto, er heller ikke penger som trengså bli levert tilbake.

 

Good news4: Master-IT hadde også tilbud på 40" LCD TV til 6.000 kr, som bare var å hente på et lager i Oslo :thumbup:

8551106[/snapback]

 

Good news5: jeg fikk MSI kortet istedenfor Sparkle og det MSI kortet er OC edition :D:dribble::dribble::thumbup:

Endret av evgeny
Lenke til kommentar

Krapfoss:

 

Reality1.) Betaler man med kreditt kort så blir beløpet ført som minus saldo på kontoen det gjelder. Har akkurat gjort samme greia med mastercard. Dvs. at så lenge ordren er åpen har du ikke tilgang til denne summen.

 

Reality2.) De må løse opp i reservasjonen og det gjøres ikke før de har varen tilbake i sine hender om den har blitt forsøkt sendt deg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...