Gå til innhold

MasterIt.no - ny (billig?) nettbutikk?


Anbefalte innlegg

Det siste i min sak er at jeg etter juleferien har fått et brev fra DnBNOR Finans A/S

der det står at de har inngått factoringavtale med Mater It AS.

 

Og at leverandøren overdrar sine krav/ fakturaer til dem.Altså ikke et spesifisert krav på noe beløp.For de som har fulgt denne saken og nye vil jeg repetere min historie:

 

Bestilte noen vare fra Master It ca 2 uker før jul

med postoppkrav.

Sendingen ble med en gang merket som sendt i webshopen deres, Det var raskt tenkte jeg.......

Sjekket innom noen dager senere for å se hvordan saken gjekk, men så til min forbauselse at det ikke var mulig å sjekke på pakkesporing....!

Etterlyste pakkespor på mail.....fikk faktisk en mail etter noen purringer der det ble lovet at pakkespor skulle sendes.... ingen pakkespor kom via mail..

Noen dager senere mottok jeg til min forbauselse en postgiro innbetaling med

beløpet, samt en liten "trussel" om at ved uteblivende betaling ble saken oversendt DNBNor Finans ...?.

Hva som skulle betales er en gåte så lenge jeg bestilte pr postoppkrav, samt at ingen pakke var kommet til meg.

 

 

Vil bare legge til at de skulle ha 210kr i frakt for pakken som aldri ble sendt.Langt over det som kom frem under bestillinga............

Litt irritert prøvde jeg med en ny pakkesporingshenvendelse, men nei....

Litt nermere jul kom det en melding om at en av varene ikke var på lager, men om jeg ville,kunne de sende de varene som var på lager..... (litt merkelig når varene (og regning)var sendt....

Det neste jeg gjorde var å sende en mail om at hele kjøpet skulle kanselleres, og etter noen dager kom det en mail fra en som kaller seg "Ivar" at bestillingen var kanselllert.

 

Enda større ble min forbauselse da jeg returnerte fra juleferie, og fant et brev fra DnBNor i min postkasse om deres factoringavtale med MasterIt....

Snakket med DnBNor om saken som lovet å rydde opp...

 

Flere som blir fristet til å handle fra de for å spare noen kroner ??

Ikke jeg ihvertfall. Hold dere til litt dyrere, sikrere webshop'er er mitt råd...

Endret av cmp530
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du leser alt så ser du at også han hadde bestilt oppkrav.

7626561[/snapback]

Leste egentlig det, men ble usikker da han nevnte noe med betaling via bank som ikke er nødvendig med oppkrav så da ble det sånn ...

 

Tror jeg skal ringe dem i morgen å si at jeg trenger det innen fredagen ellers kanselerer jeg bestillingen og bestiller et annet sted da jeg virkelig trenger det innen fredag og er det sånn at de tar rett fra importørens lager så burdte dette komme klart å tydelig fram at det gjør det og at det da kan forventes over en ukes leverings tid !!

 

Så da for vi vel håpe de svarer imorgen da ellers har de tapt 4000,- på meg ;)

Lenke til kommentar

Her det mange innlegg som baserer seg på antagelser og synsing. Hadde vært greit om vi holder oss til fakta og ting som er bekreftet. Kan også virke som at de som ikke får produktet dagen etter at de bestilte det er de som hyler høyest om at dette er en "svindel" bedrift.

 

Det er ikke mange andre nettbutikker jeg har hørt om som sender ut WD500GB Ekstern disk som kompensasjon for lang leveringstid. Veldig positivt.

 

Tipper de nok har undervurdert antallet bestillinger de skulle få den første tiden, og muligens ikke har klart å ta unna alle bestillingene i tide. men dette løser seg nok rimelig kjapt når de får unna oppstarts "problemene".

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 8800gtx derfra for et par dager sia. Jeg fikk beskjed om at dem hadde 70+ på lageret og en Kent sa at dem sendte kortet neste dag.

 

Så tenkte jeg at jeg skulle ringe bare for å sjekke at det hadde blitt sendt dagen etter. Da sa han at dem hadde solgt ut alle på en dag og at de måtte bestille inn kort på nytt fra leverandøren:/

Det står at dem har 42stk 8800gtx kort på lager i skrivende stund,, jaja.

 

Syns hele masterit virker ganske useriøst. Menne vi får se da om jeg får noe skjermkort fra dem.

Lenke til kommentar

Jeg sier det igjen, dette lukter "Topline2", akkurat de samme problemene, med utsolgt selv om web sier noe annet, posten roter bort varer, har ikke sendings nr, påstår at det er flere kolli men kan aldri komme med noen fornuftig forklaring.

Tipper de leser denne tråden og "smører" de som har størst problemer slik at vi andre ser hvor "snille" de er.

 

Jada litt drøyt, men jeg er faktisk rimelig sikker på at dette er bingo butikk.

 

(Derfor betilte jeg vare hos PSdata igjen, ble sendt samme dag)

Lenke til kommentar

Ja jeg tror på at dette er oppstatsproblemer og ikke svindel, men når denne butikken er billigere enn andre butikker har de kuttet på kostnadene noen steder. Derfor kan det hende at du får:

-Dårlig kundeservice

-Lang leveringstid

-Muligens trøbbel

 

Dette er jo ikke svindel, bare dårlig. Blir som med nextgentel, de som ikke får problemer synes ntg er flott, de som får problemer synes ikke det er noe bra pga dårlig kundeservice.

 

Tror dere vikelig det er slik at de bare har funnet et system som er mye bedre enn det alle andre nettbutikker oppererer med? Nei, de kutter noen steder får å gi billigere priser til sluttbruker.

 

Hvis man synes det er flott å spare noen småpenger får å risikere de problemene er det greit, og det er det alltid noen som gjør, ntg har jo kunder. Personlig vil jeg allderig legge igjen pengene mine et sånt sted.

 

Er litt nyskerrig på denne Ivan, kan noen fra MasterIT utale seg om han?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg tror det ikke er svindel eller annen form for humbug som foregår her, men kun litt oppstarts problemer og "dårlige forklaringer" / planlegging. Om de har en ansatt som har en fortid, la det være hans sak og ikke legg ut om hva som har skjedd før. Alle har lov til å ha en fortid som ikke skal rippes opp i selv om han har gjort mye rart... Vi er tross alt mennesker. (Nei jeg er ikke han som er nevnt tidligere)

 

Web butikker som bruker Webmercs løsningen speiler som regel lageret til ulike grossister for så å vise disse produktene som sitt eget lager, listen over webbutikker som gjør dette kan man se på www.webmercs.no. Noen få av disse sitter faktisk med eget lager på enkelte produkter, som bl.a. MultiCom.

 

De webshoppene som bruker en slik løsning henter lagerstastus f.eks kl. 01 på natten og får ikke oppdatert lagerbeholdninger før neste natt. Så om et produkt vises på lager, kan det godt være utsolgt hos grossist, men fremdeles vises som lager på webshoppen.

 

Dette er webshop ala El Cheapo - man sparer masse penger ved å ikke ha lager og man sparer tid ved å la andre oppdatere priser etc. Man kan kalle det en "useriøs" måte å drive ehandel på ved å late som om man sitter på kjempe lager etc, men hadde man informert kunden om hvilke kriterer (ikke lager etc.) som butikken er laget rundt, synes jeg det er OK.

 

Ulempen med dette er at man ikke har særlig kontroll over hva som skjer med varene - man er avhengig av at andre gjør jobben med å sende varene og det er ikke alltid like prioritert hos grossisten da det tar lang tid å handle mange småordrer, pluss at det fører til mye papirarbeid for de ulike partene. En annen veldig dum ting ved å bruke en slik løsning er retur / reklamamsjon og angrefrist - de butikkene som bruker en slik løsning vil kunne få problem med de varene de har fått i retur og blir da sittende igjen med mye ekstra jobb og kostnader (Om de da ikke ha en butikk e.l. de kan selge varene igjennom på nytt - eller bruke de i PCer e.l.....). Man kan også i løpet av en dag samle opp mange bestillinger via web for så å bestille det inn der de får det billigst neste dag og så sende de fra "butikken" når de har kommet inn, dette er kanskje ikke det smarteste da man kan tape flere dager med transport -> og er det noe HW leserne ikke tåler så er det å vente...

 

Om du som kunde ønsker å få billigst mulig vare og tåler at du ofte må vente / ting tar tid - så bruk denne formen for butikker. Ønsker du varen raskt og ikke har noe imot å betale noen ekstra kroner, bruk en av butikkene som har eget lager, som NetShop, PS Data o.l. Investeringen de i mine øyne "seriøse" butikkene har med tanke på ordre / web / logitsikk system (MultiCase e.l.) er på rundt en halv mill eller mer, mens de som bruker løsninger ala Webmercs kommer seg ofte unna med en invest. på kun 20~30K.

 

De som har lagt mye tid og penger i dette er også ofte de som gir best service -> de trenger kunder og inntekter for å kunne dekke inn sine investeringer. Men man ser det igjen på ofte høyere priser, men når man tenker på hvilke investeringer og utgifter en "seriøs" løsning koster så må man det - man kan ikke selge varer på minimale marginer for så tro at man er der i morgen. Å drive butikk koster penger og penger tjener man ikke om man ikke tar seg betalt for sine varer!

Lenke til kommentar
Jeg bestilte 8800gtx derfra for et par dager sia. Jeg fikk beskjed om at dem hadde 70+ på lageret og en Kent sa at dem sendte kortet neste dag.

 

Så tenkte jeg at jeg skulle ringe bare for å sjekke at det hadde blitt sendt dagen etter. Da sa han at dem hadde solgt ut alle på en dag og at de måtte bestille inn kort på nytt fra leverandøren:/

Det står at dem har 42stk 8800gtx kort på lager i skrivende stund,, jaja.

 

Meget useriøst å lyve til potensielle kunder før de skal bestille varer.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte 8800gtx derfra for et par dager sia. Jeg fikk beskjed om at dem hadde 70+ på lageret og en Kent sa at dem sendte kortet neste dag.

 

Så tenkte jeg at jeg skulle ringe bare for å sjekke at det hadde blitt sendt dagen etter. Da sa han at dem hadde solgt ut alle på en dag og at de måtte bestille inn kort på nytt fra leverandøren:/

Det står at dem har 42stk 8800gtx kort på lager i skrivende stund,, jaja.

 

Meget useriøst å lyve til potensielle kunder før de skal bestille varer.

7642584[/snapback]

 

Jeg har kikket innom masterit hver dag og ser at antallet 8800gtx blir redusert hver gang, akkurat nå står det at dem har 35 på lager enda dem ikke har en dritt inne.

 

Hvirker som at dem bare setter inn et random tall som synker for hver dag som går for å få folk til å bestille. :/

Endret av mel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...