Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Spørsmålet mitt er: "Hvorfor i helvete kjøper du med deg øl, for å ta med deg inn i Sverige." Du er klar over at prisene der er halvparten av hva de er her i Norge?

 

Jeg liker best Heineken, og jeg har aldri kjøpt øl i Sverige før, så jeg vet ikke hva eller om jeg liker noe. Best å forsikre seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sverige har et mye bedre øl utvalg enn Norge, og de har mange spennende øler som du ikke får skaffet på polet i Norge.

Du kan da vel ikke drikke Heineken hele livet heller? Må prøve noe nytt innimellom. Det finnes så utrolig mye som er bedre enn Heineken. Du får sikkert Heineken i Sverige også, om det er så innmari nøye ^^

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Spørsmålet mitt er: "Hvorfor i helvete kjøper du med deg øl, for å ta med deg inn i Sverige." Du er klar over at prisene der er halvparten av hva de er her i Norge?

Fordi han bare kan kjøpe 3,5% øl i Sverige, men det blir jo likevel billigere etterhvert.

 

Hva er det for slags tull?

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Pro...3aS%u00f6tma%3a

 

Denne Heineken, i Sverige ... holder 5 v.p. Altså er den sterkere enn den du får her i Norge.

 

 

Jeg liker best Heineken, og jeg har aldri kjøpt øl i Sverige før, så jeg vet ikke hva eller om jeg liker noe. Best å forsikre seg.

For Heineken er ikke et øl som selges over hele verden, men du trodde kanskje Heineken var norsk? :)

Lenke til kommentar
Spørsmålet mitt er: "Hvorfor i helvete kjøper du med deg øl, for å ta med deg inn i Sverige." Du er klar over at prisene der er halvparten av hva de er her i Norge?

Fordi han bare kan kjøpe 3,5% øl i Sverige, men det blir jo likevel billigere etterhvert.

 

Hva er det for slags tull?

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Pro...3aSötma%3a

 

Denne Heineken, i Sverige ... holder 5 v.p. Altså er den sterkere enn den du får her i Norge.

Du glemmer det esensielle her. Han er bare 18. Det er 20 aldersgrense på Systembolaget. :)

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Spørsmålet mitt er: "Hvorfor i helvete kjøper du med deg øl, for å ta med deg inn i Sverige." Du er klar over at prisene der er halvparten av hva de er her i Norge?

Fordi han bare kan kjøpe 3,5% øl i Sverige, men det blir jo likevel billigere etterhvert.

 

Hva er det for slags tull?

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Pro...3aS%u00f6tma%3a

 

Denne Heineken, i Sverige ... holder 5 v.p. Altså er den sterkere enn den du får her i Norge.

 

 

Jeg liker best Heineken, og jeg har aldri kjøpt øl i Sverige før, så jeg vet ikke hva eller om jeg liker noe. Best å forsikre seg.

For Heineken er ikke et øl som selges over hele verden, men du trodde kanskje Heineken var norsk? :)

 

Jeg er 18 og får ikke kjøpt sterkere enn 3.5% i Sverige ;)

Lenke til kommentar
Det var da et litt spesielt system, men ok. :p

Altså - jeg var der med min nåværende samboer. Hun var under 20 og jeg 24 - hun tenkte seg å kjøpe øl, mens jeg skulle kjøpe meg en flaske whisky. Det endte opp med at jeg ikke fikk handle i det hele tatt, siden hun ikke var gammel nok og vi var der sammen. Det svenske systemet er idiotisk på dette området, det er ett område hvor de er større idioter enn oss.

Lenke til kommentar

Tilbake fra en svipptur over grensa, og fikk med meg noen gode flasker bla Carnegie Porter. Dette har jeg snakka om gjentatte ganger før, men det er et aldeles fantastisk godt øl! De hadde det på norske pol for noen år siden også.

 

Sjekka forøvrig et tips jeg fikk fra en hyggelig brite forleden, blanda porter og pilsner (half 'n half). Meget bra, jeg blanda Carnegie med helt ordinær Nordlandspils.

 

Sånn ellers er det ren luksus å bælme en kjølig Guinness extra stout rett fra flaska, vel vitende om at man har fem til i kjøleskapet....

Lenke til kommentar
Sjekka forøvrig et tips jeg fikk fra en hyggelig brite forleden, blanda porter og pilsner (half 'n half). Meget bra, jeg blanda Carnegie med helt ordinær Nordlandspils.

 

Det er vel litt samme konseptet som å blande bayer og pilsner? I Narvik hadde de det de kalte for Radiobayer. Det var nesten halvt om halvt. En annen god blanding er juleøl 0.33 blandet med pilsner opp til 0.6 merket.

Lenke til kommentar

Stemmer det, på Rosendalpubben (R.I.P) serverte de half 'n half med Frydenlund bayer (tror jeg...).

Så har du Shandy, (halvt øl og halvt brus (gjerne ingefærøl eller 7up) Ikke noe jeg bestiller særlig ofte....

 

Uansett, porterøl er av en litt annen karakter enn en typisk norsk bayer-øl, anbefaler å bruke porter i half 'n half! Forresten, har du fått sjekka urquell boks/flaske enda? Spent på hva du syns!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...