Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Er for øyeblikket i Palestina, og som de fleste vet er dette et muslimsk land, men de har også en skjult skatt, nemlig Taybeh. Det er et palestinsk øl som smaker fortreffelig. Det er også mulig å skaffe det i Tyskland hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Hvorfor er du i Palestina for øyeblikket? :p

 

Ble meget nysgjerrig, da dette er ikke et område folk flest drar på ferie til.

Besøkte venner og familie til ei student vi har hatt boendes hos oss i et år nå. Er tilbake nå, men det er et fantastisk land, bare trist med muren, checkpoints og bosetninger.

 

Ølet Taybeh er fantastisk godt. Tillot meg å ta noen bilder, med den "passende" utsikten til en moske :mrgreen:

post-39559-1248729475_thumb.jpg

 

Edit: Byen er Ramallah for de som lurer.

Endret av khalif_of_kalif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, Carlsberg, Heineken og Hansa er godt øl, men for en person som meg (slamp uten inntekt) er det ikke øl som er mulig å drikke i hverdagen. Så når det kommer til en sekspakning står det mellom Borg, Tuborg og Seidel. Hva er billigst, og hva er best ?

 

Nå skal ikke jeg på¨berobe meg inngående kunnskap om ølpriser i butikk.

Men sist jeg handlet en sixpack Heineken så kostet det ikke mer enn ca 150 kr.

Er det for mye? Nå vet ikke jeg hva Borg, Tuborg og Seidel ligger på, men jeg regner med at det ikke er så veldig mye mindre.

Lenke til kommentar
Hei og hå. Er ny i tråden, men likte meg godt her. Kunne tenke meg å drive på aktivt her ;)

 

Men har hørt noe om Hansa Premium på flaske? (Ja, er på jakt etter flaske øl, helst).

 

Noen som vet litt om priser på seidel, tuborg, borg og hansa premium / fatøl, frydenlund fatøl og om det er noe jeg burde prøve? Gjerne tatt ut av hyllene fra en Rema 1000 eller Ica Maxi butikk.

 

Det er ikke så mange butikker i Bergen som jeg har sett fører Hansa Premium på glass, men Remaen jeg jobber på i Bergen gjør dette.

 

Hansa Premium og Frydenlund Fatøl er absolutt noe du burde prøve og ligger vel på en 24-26 kroner flasken u/pant. Hansa Fatøl er kanskje litt billigere, men ikke så mye.

 

Men Tuborg og Borg er vel priset ganske "vanlig", mens Kompils og Seidel er det som er aller billigst? Personlig så betaler jeg gjerne en 160 kroner for en 6-er med Hansa Premium enn en 130 for en annen "vanlig" priset øl i butikk.

 

Noen øl som jeg synes virker interessante, men som ikke har prøvd og lurer på hva folket synes om er; Spitfire, Murphys Red Irish Beer og Caffreys?

 

Ellers så burde jeg vel kanskje ta og smake Newcastle Brown Ale, selv om jeg ikke er så veldig fan av mørk øl, bare for å ha "prøvd" den, da den er veldig "vanlig" å like.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ellers så burde jeg vel kanskje ta og smake Newcastle Brown Ale, selv om jeg ikke er så veldig fan av mørk øl, bare for å ha "prøvd" den, da den er veldig "vanlig" å like.

 

Newcaste er et øl som er lett å like, og har en veldig god smak. Lettdrikkelig er det og.

Skullle ønske en hadde det som sixpack her hvor jeg bor.

 

@: Kontorstol, det du har kjøpt er amerikansk Budweiser.

 

Et av de mest smakløse øltypene en kan få, men ikke så ille som Millers light.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg får ta å plukke med meg en Newcastle Brown Ale neste gang jeg er ute og handler øl.

 

Kjøpte meg to flasker Gambrinus og en flaske Bernard Lager da jeg var på jobb i dag. Absolutt kurant pris, da de kostet rundt en 25-26 kroner stykket og var 0,5-liters flasker. Noen her inne som har noen "erfaringer" med ølen? :p

 

(Bernard Lager)

czech05.jpg

Lenke til kommentar

Går vel mest i Tuborg, men liker best Corona, men det får jeg ikke drikke av kompisine mine for det er jo homo :p

 

Men skal man ha billig tar jeg .... Husker ikke helt hva den heter siden det er age's siden jeg drakk den, men var noe med Premium. Meget billig øl, 10,- pr flaske, tror jeg :)

 

EDIT: Grans Premium var det nok!

Endret av GrevenLight
Lenke til kommentar
Kjøpte meg to flasker Gambrinus og en flaske Bernard Lager da jeg var på jobb i dag. Absolutt kurant pris, da de kostet rundt en 25-26 kroner stykket og var 0,5-liters flasker. Noen her inne som har noen "erfaringer" med ølen? :p

Gambrinus drakk jeg mye av da jeg var i Tsjekkia i sommer. Et meget godt og lettdrikkelig øl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...