Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig så synes jeg både Budweiser og Millers (da Genuine Draft) er helt kurante øl-typer, sistnevnte en det gikk mye av i sydenferien i fjor.

 

Jeg synes Miller Genuine Draft er bedre enn både Corona og Sol, men et stykke under San Miguel, da når man tenker på lettdrikkelig "sommerøl".

 

Ellers tror jeg jeg tar meg den flasken med Bernard Lager i kveld, som trøst for at jobben kommer i veien for at jeg får dratt på U2-konsert i Gøteborg. I tillegg må jeg opp klokken 6 for å komme meg på jobb. Hurra!

 

Men nok om det, skal skrive litt om Bernard Lager i kveld når den er drukket. :p

Lenke til kommentar

Skal virkelig upasteurisert øl smake så forskjellig fra vanlig øl? Er halvveis på Bernard Lageren min.

 

Den smaker jo godt, men litt vel spesielt, tipper på det at den er upasteurisert, som visstnok skal utgjøre litt forskjell i smak eller hva sier dere "kjennere"?

Lenke til kommentar
Skal virkelig upasteurisert øl smake så forskjellig fra vanlig øl? Er halvveis på Bernard Lageren min.

 

Den smaker jo godt, men litt vel spesielt, tipper på det at den er upasteurisert, som visstnok skal utgjøre litt forskjell i smak eller hva sier dere "kjennere"?

 

Når ølet ikke er pasteurisert og filtrert så lever ølet, derfor er det mye bedre. Man får med seg en del av gjærstammen noe som også fremhever smaken - ikke bare litt, men faktisk ganske mye. I tillegg så fører det også til at ølet utvikler seg, selv etter at det har havnet på flaske. Derfor kan man la ølet stå i ett år f.eks, også oppleve at det har endret karakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...