Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg må ha fått en gammel en da. Må si ifra st endel av ølene i Strømstad er gått ut på dato. Bla Napa Smith Westcoast IPA.

 

Napa Smith Westcoast IPA falt ikke i god smak hos meg, drakk dette på både julekvelden og nyttårsaften..

 

En riktig god IPA er for meg Brewdog Punk IPA, Brewdog lager mye god øl!

 

Drikker akkurat nå Brooklyn Lager, veldig god øl det også!

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg må ha fått en gammel en da. Må si ifra st endel av ølene i Strømstad er gått ut på dato. Bla Napa Smith Westcoast IPA.

Napa Smith Westcoast IPA falt ikke i god smak hos meg, drakk dette på både julekvelden og nyttårsaften..

 

En riktig god IPA er for meg Brewdog Punk IPA, Brewdog lager mye god øl!

 

Drikker akkurat nå Brooklyn Lager, veldig god øl det også!

Det er egentlig godt øl, men for gammelt. Siste jeg smakte skulle vært helt ut, men liker ikke sånt misbruk. Sjekket og Joda var gått ut på dato med en måneds spillerom dvs samme måned Februar.

 

Poenget er at IPA aldri tåler utgangsdato... IPA produsentene burde kuttet kraftig på utgangsdato.

 

IPA er som snus, må nytes snarest mulig etter produksjon..

 

Brooklyn IPA må du smake, jeg liker også Brewdog punk men Brooklyn er endel bedre...

 

Prøv å sjekke dato viktig på IPA og særlig langveisfarere..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

To gode nyheter fra Ægir i butikkhyllene.

 

Naglfare Nut Brown Ale; en god engelsk brown ale, med en litt mer bitter touch enn det som er vanlig for sjangeren, uten at det blir for meget. Balansert og god.

 

Vetlebror Session IPA; De treffer på sjangeren. En lettere IPA. En del mer bitter enn det som karakteriserer en APA. Kroppen forøvrig er kanskje litt tynn. Savner litt mer maltfylde. Dog, i øvre sjiktet av butikk-IPA, selvom jeg har smakt bedre (Founders All Day Session IPA)

Lenke til kommentar

Ægir er nesten litt svensk/all stats amerikansk i og med at de har mindre fylde og gjennomsikt/klarere øl.

 

Men jeg elsker Ægir, deres IPA, Lindisfarne og ikke minst Ratatosk er store favoritter hos meg.

 

Liker for all del butikkølet deres også, men d er litt overpriset.,,

Lenke til kommentar

 

Poenget er at IPA aldri tåler utgangsdato... IPA produsentene burde kuttet kraftig på utgangsdato.

Den tåler det fint, men det smaker endel annerledes enn det det gjorde da det var ferskt. Men det er ingenting galt med selve ølet.

 

 

Det er humla vi er ute etter.. Ser norske öl har lengre utgangsdato. Feks Nögne Ö IPA, men det er vel brygget for å holde helt til India...

 

 

Det svenske og amerikanske ölet blir dödt og preglös om det er for gammelt, jeg har aldri hört särlig om dato her inne på norske öltråden. Men svenskene er helt besatt av datoer, og det får ofte skylden om noe ikke stemmer, selvom det er langt innenfor utgangsdato... Mulig de refererer til batcher også da....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ja, om IPA'en ikke har en solid kropp å falle tilbake på så blir det nok litt dødt og pregløst når humlen har forsvunnet. Angående amerikansk øl så gjelder det nok mer vestkyst IPA fremfor østkyst IPA'er da østkyst IPA'er ofte har mer kropp.

Lenke til kommentar

 

Jeg må ha fått en gammel en da. Må si ifra st endel av ølene i Strømstad er gått ut på dato. Bla Napa Smith Westcoast IPA.

 

Napa Smith Westcoast IPA falt ikke i god smak hos meg, drakk dette på både julekvelden og nyttårsaften..

 

En riktig god IPA er for meg Brewdog Punk IPA, Brewdog lager mye god øl!

 

Drikker akkurat nå Brooklyn Lager, veldig god øl det også!

 

Brooklyn Lager synes jeg er utrolig godt - har du funnet det til salgs i Norge utenom på pub? Jeg finner det ikke noe sted.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg må ha fått en gammel en da. Må si ifra st endel av ølene i Strømstad er gått ut på dato. Bla Napa Smith Westcoast IPA.

 

Napa Smith Westcoast IPA falt ikke i god smak hos meg, drakk dette på både julekvelden og nyttårsaften..

 

En riktig god IPA er for meg Brewdog Punk IPA, Brewdog lager mye god øl!

 

Drikker akkurat nå Brooklyn Lager, veldig god øl det også!

 

Brooklyn Lager synes jeg er utrolig godt - har du funnet det til salgs i Norge utenom på pub? Jeg finner det ikke noe sted.

 

 

Kjøpte dem i Sverige, koster vel 16-17kr boksen. På vinmonopolet koster den 49.90 (!)

 

Ifølge vinmonopolet sin side så finnes den på veldig mange pol rundt om,

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/undergjeret/usa/brooklyn-lager/sku-5320902?HideDropdownIfNotInStock=true&ShowShopsWithProdInStock=true#selectCounty

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Mangofeber DIPA fra Brewski i Sverige var veldig god, Tydelig fruktig humlesmak og lukt.

 

Smakte med min söster på Lördag, vi var enige at Mangofeber og Omipollo Nebuchadnezzar IIPA var best av svenskene, Nögne Ö IPA kunne måle seg underholdnings og smaksmessig med disse.

 

Twisted Twin Dipa og Oppigårds Thurpo Dipa falt litt igjennom, da iforhåld til särlig Mangofeber og Nögne, Nebuchadnezzar...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Brooklyn Black Chocolate Stout er fantastisk. Men den er såpass heftig at man blir man lett overveldet av alle smakene. Det er lurt å ha vært gjennom en ordentlig stout først, da kommer sjokoladesmaken og kaffearomaene til sin rett.

Ja, det tror jeg på.

Syns det er fint de kommer i 0,33 flasker. Tenker at det holder med en sånn.

Gleder meg til å teste, virker som om det er vanlig for polet i ha i sortimentet slitt, for de hadde det på flere av polene i Oslo.

Så da slipper jeg å hamstre om den leverer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...