Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aas stout er en meget god butikkøl med en grei pris. Men er enig med at Havrestout og London Porter er bedre...

 

Jeg kjøpte meg en Slottskellarens Saison, jeg har bare gode erfaringer med dette bryggeriet som også lager Mohawk ølene bla. Saison går med til fiskemiddagen ikveld.

 

Tok også med meg en Brewdog 5Am Saint en Mohawk black IPA og Napa Smith Westcoast IPA. Har også kjøpt porter og lager sånn at jeg får Half n Half. Blir smakt på til helgen.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drikker dere Seidel? Eller er det bannlyst? Hva med Tuborg (grønn)?

Jeg synes nesten all pils smaker likt med små forskjeller. Dersom man er på fest eller lignende så synes jeg pils er praktisk og jeg bryr meg lite om hva slag jeg får servert. Seidel? Har smakt og synes det ikke var så værst. Grans er jeg ikke så glad i.

 

Jeg synes pilsner Urquell som er originalen og latterlig billig her i Sverige er helt ok. Den insane beste pilsen jeg har smakt er Schous Pils på kran fra Oslos Schoussbryggeri, den var full av smak og hadde tilogmed sedimenter. brewdog77 er tam i forhold.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ser ikke poenget i å bruke mye penger på pilsner, kjenner minimal med forhold personlig hvertfall. Rimelig sikker på at jeg hadde strøket på en blindtest. Så jeg drikker den pilsen jeg får servert, evt det de har på tapp om jeg er ute. Om jeg skal ha en sekspakning pilsner så kjøper jeg lokalt, og det blir derfor Lervig, Lervig sommerpils osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjøper gjerne med meg eksklusive ølsorter til fest, og på de rette festene blir det veldig gøye ølsamtaler av slikt, og jeg arrangerer ofte mini-smakinger hvor vi sitter rundt et bord med små glass og diskuterer forskjeller basert på det jeg har med meg. Jeg digger å øke ølinteressen hos folk. Men på andre fester er det helt annet fokus, og man blir sittende litt uttafor om man har med seg dyre greier. Har vært med på å sitte med en sær utenlandsk øl på fest og ønsket at jeg hadde en enkel industripils i stedet da det hadde funket bedre sosialt. Så det avhenger helt av settingen hva jeg tar med meg. De siste årene er det blitt viktig å forutse hvilken type arrangement det blir og ta med seg ting som både smaker godt og som funker sosialt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper selv litt håndtverksøl, og aldri Seidel eller Tuborg. Men jeg kan fint forstå de som ser på det med ugleøyne. Det blir jo litt som fine restauranter, det er mange som syns det er teit, og drar heller på babb-sjappa.

 

Jeg forstår det i den forstand at jeg forstår tankegangen. Det er kanskje etterlevninger etter gamledagers anstrengte forhold mellom rik og fattig.

 

Men jeg er ikke enig. Jeg bruker mindre penger på øl enn snittet, selv om jeg handler på polet. Og, dessuten, jeg gidder ikke bry meg om hva andre bruker pengene sine på... har man masse penger å brenne på "luksusøl", så har man sikkert fortjent dem.

 

Det blir kanskje en litt annen funksjon, og. Hvis smaken er det viktige, unngår man kanskje fyll.

 

Det kan jo være noe med det, og, kanskje. At noen mener de som drikker dyr øl har noe imot at de drikker seg fulle.

 

Bare spekulasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...