Gå til innhold

19" widescreen skjerm å wow


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei..jeg bruker ikke briller og har ikke problemer med øynene så jeg har ikke satt meg inn i den situasjonen. Kanskje en øyelege vil kunne gi deg linker til artikler som belyser problemet?

 

Men at WS skjerm er bedre til både spill og film, så lenge både filmen og spillet støtter det 100% er en selvfølgelighet. Når det kommer til opplevelsen.

Lenke til kommentar
Det er vel bevist vitenskapelig at 16:9 er bedre egnet til menneskenes synsfelt enn 4:3:) Så dette kan på en måte ikke diskuteres:) Selvsagt kan 4:3 være mer praktisk i noen tilfeller, men det er ikke poenget her:)

7390707[/snapback]

 

Er det nå egentlig det? Såvidt jeg har sett er det litt omdiskutert rundt omkring på nettet ihvertfall, har du en referanse til disse vitenskaplige bevisene?

 

AtW

Lenke til kommentar
Vel..selvsagt har jeg ikke håndfaste bevis i og med at jeg bare har lest det i avisen, blader, hørt fra tv etc. Det er viden kjent og jeg ser egentlig ingen grunn til å betvile eller diskutere det.

7391048[/snapback]

 

Det er ganske mye som er "viden kjent" som ikke er riktig. Så personlig finner jeg god grunn til å ihvertfall væreskeptisk til man har noe mer håndfast å holde seg til.

 

Forøvrig så er jeg usikker på relevansen selv om det skulle være tilfellet, widesccreenaviser er mye mer tungvint og slitsomt å lese, selv om det skulle være mer tilpasset synsfeltet vårt, det er jo ikke sånn at ting nødvendigvis er bedrebare fordi formen ligner på synsfeltet. (isåfall hadde vi vel neppe hatt firkantede skjermer heller).

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel..la meg si det slik. Syntes du det er bedre å se film i 4:3 ? enn i 16:9 ?

 

Personlig syntes jeg det er best i 16:9 og jeg føler at bilde dekker mer av mitt synsfelt...noe som igjen fører til at jeg "lever meg mer inn i filmen".

 

At 16:9 er mindre skadelig for øynene enn 4:3 det vet jeg ikke. Det skal sies.

 

Jeg skjønenr ikke helt hva du vil frem til. Vil du tilbake til 4:3?

Lenke til kommentar

Må presisere at hva man foretrekker å se film i er noe helt annet enn temaet om WoW. Hadde Blizzard gjort ting "riktig", hadde jeg selvsagt foretrukket WoW i 16:9. Men sånn det er i dag, så spiller jeg 4:3.

 

Bøker og aviser kan jeg aldri tenke meg i bredformat. Film og video er flott i 16:9. Vaner og smak og behag...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Må presisere at hva man foretrekker å se film i er noe helt annet enn temaet om WoW. Hadde Blizzard gjort ting "riktig", hadde jeg selvsagt foretrukket WoW i 16:9. Men sånn det er i dag, så spiller jeg 4:3.

 

Bøker og aviser kan jeg aldri tenke meg i bredformat. Film og video er flott i 16:9. Vaner og smak og behag...

 

jada vi er ikke uenige her noen av oss egentlig. Annet enn med dem som foretrekekr 4:3 til både spill og film, SELV om begge deler skulle vært 100% tilpasset.

 

Det å lese en bok eller avis krever helt andre ting av øye enn det å se film og spille, så her kan man ikke snakke om 4:3 eller 16:9. Det er uten betydning

Lenke til kommentar
Vel..la meg si det slik. Syntes du det er bedre å se film i 4:3 ? enn i 16:9 ?

 

Personlig syntes jeg det er best i 16:9 og jeg føler at bilde dekker mer av mitt synsfelt...noe som igjen fører til at jeg "lever meg mer inn i filmen".

 

At 16:9 er mindre skadelig for øynene enn 4:3 det vet jeg ikke. Det skal sies.

 

Jeg skjønenr ikke helt hva du vil frem til. Vil du tilbake til 4:3?

7391087[/snapback]

 

Jeg vil ikke tilbake til det nei,jeg bruker det i dag, så jeg trenger ikke å gå tilbake :). Til databruk er det i mine øyne mere ting som egner seg til 4:3 enn WS, så jeg synes 4:3 er best "tilsammen". Men det er litt haveis på siden (untatt at spillprodusenter kanskje burde tenkt på det, noe wowforsåvidt gjør,iogmed at de bruker den ekstra plassen i høyden).

 

Poenget er at jeg ser liten grunn til å dra inn synsfeltet som argument for hva som er best, da det ikke nødvendigvis har noe særlig å si, en normal skjerm dekker ikke så stor del av synsfletet uansett,i hverken den ene eller andre retningen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Poenget er at jeg ser liten grunn til å dra inn synsfeltet som argument for hva som er best, da det ikke nødvendigvis har noe særlig å si, en normal skjerm dekker ikke så stor del av synsfletet uansett,i hverken den ene eller andre retningen.

 

Vel...Men du ser vel nytten av å ha en WS i et FPS-spill?

 

I wow er det for meg av mindre betydning å ha WS i og med at man ikke ser ut fra charrens øyne.

 

En 22" WS dekker ganske mye av synsfeltet da:) Når man sitter 40 cm fra den som dem fleste gjør:)

Lenke til kommentar
Poenget er at jeg ser liten grunn til å dra inn synsfeltet som argument for hva som er best, da det ikke nødvendigvis har noe særlig å si, en normal skjerm dekker ikke så stor del av synsfletet uansett,i hverken den ene eller andre retningen.

 

Vel...Men du ser vel nytten av å ha en WS i et FPS-spill?

 

I wow er det for meg av mindre betydning å ha WS i og med at man ikke ser ut fra charrens øyne.

 

En 22" WS dekker ganske mye av synsfeltet da:) Når man sitter 40 cm fra den som dem fleste gjør:)

7391268[/snapback]

 

Ja,i de fleste FPSskjer det jo mer på sidene enn opp/ned, så der vil jeg si WS er nyttig, men dette er jo bare en spill-type.

 

Greit nok, en skjerm dekker mye om man sitter veldig nærme,men da er man inne på hva som er bra igjen da, nå har ikke jeg noe bedre bevis for deg enn dette, men de fleste anbefalinger går på at man helst bør sitte lengre unna enn dette.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja,i de fleste FPSskjer det jo mer på sidene enn opp/ned, så der vil jeg si WS er nyttig, men dette er jo bare en spill-type.

 

Greit nok, en skjerm dekker mye om man sitter veldig nærme,men da er man inne på hva som er bra igjen da, nå har ikke jeg noe bedre bevis for deg enn dette, men de fleste anbefalinger går på at man helst bør sitte lengre unna enn dette.

 

AtW

 

Sant det bare er en type spill. Men svært mange spiller kun slike spill. Personlig spilelr jeg bare wow nå. Men jeg ser frem til den dagen jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort og WS som gjør at opplevelsen i FPS spill blir så mye bedre. Dvs...til sommeren 2007:)

 

Selvsagt er det nok best for øynene å ikke sitte for nært:)

Lenke til kommentar
du føler vel ikke for og dele et SS med oss om hvordan det ser ut mens du spiller og ser på film? hadde vært kjekt!

7390251[/snapback]

 

Langt fra optimalt, men funker bra :)

2 skjermer hadde vel vært å foretrekke :p

 

 

 

 

 

 

Angående hva ATWindsor sa så ble bilspill 1000 ganger canskeligere da jeg skaffa WS. Men det kan ha med å gjøre at det ikke WS- støtte i det jeg spilte ?

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...