Gå til innhold

19" widescreen skjerm å wow


Anbefalte innlegg

Som nevnt i andre tråder her, vær klar over at når du switcher til widescreen så ser du mindre enn med 4:3. Blizzard har laget spillet såpass dumt at de kutter vertikalt, dvs du ser mindre oppe og nede. De burde selvsagt ha utvidet horisontalt, uten at noe blir borte, men sånn er det ikke. Det er ihvertfall greit å være klar over før man bytte til WS bare pga WoW.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som nevnt i andre tråder her, vær klar over at når du switcher til widescreen så ser du mindre enn med 4:3. Blizzard har laget spillet såpass dumt at de kutter vertikalt, dvs du ser mindre oppe og nede. De burde selvsagt ha utvidet horisontalt, uten at noe blir borte, men sånn er det ikke. Det er ihvertfall greit å være klar over før man bytte til WS bare pga WoW.

7377809[/snapback]

 

NUH vel.. Nå er det engang slik at WOW faktisk HAR støtte for widescreen.. :p

Lenke til kommentar

NUH vel.. Nå er det engang slik at WOW faktisk HAR støtte for widescreen.. :p

7377874[/snapback]

 

Jeg tror ikke du forsto hva jeg mente. Jeg kan ihvertfall ikke se noen sammenheng mellom kommentaren din og det jeg skrev.

7377924[/snapback]

Altså. World of Warcraft støtter widescreen på det viset at man ikke "mister" noe skjermplass av å bruke bred skjerm, utover det "naturlige".

Lenke til kommentar

"Naturlige"? Jeg skjønner ikke hva du prøver å si, hva er naturlig?

 

Jeg synes jeg forklarte det ganske klart i mitt første innlegg hva som skjedde. Det kuttes oppe og nede for å kunne vises i WS sammenliknet med 4:3. Altså, deler av bildet fjernes. Du mister defintivt "skjermplass" da. Det er etter min mening en ulempe, men ikke alle er plaget av det. Poenget mitt var bare at folk burde være klar over dette før de kjøper en WS skjerm, hvis de spiller mye WoW.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Hvis det er "enough said" så hadde vi vel ikke trengt en tråd i utganspunktet... Jeg synes absolutt at folk har nytte av å vite at WS er implementert på en måte som fjerner deler av bildet. At du er fornøyd er flott for deg, men andre vil kanskje ha nytte av informasjonen, og ta den med i vurderingen når de skal bestemme seg for skjerm.

Lenke til kommentar
Hvis det er "enough said" så hadde vi vel ikke trengt en tråd i utganspunktet... Jeg synes absolutt at folk har nytte av å vite at WS er implementert på en måte som fjerner deler av bildet. At du er fornøyd er flott for deg, men andre vil kanskje ha nytte av informasjonen, og ta den med i vurderingen når de skal bestemme seg for skjerm.

7378350[/snapback]

 

wow med widescreen.. widescreen fjerner ingenting av wowbildet. så d så

Lenke til kommentar
wow med widescreen.. widescreen fjerner ingenting av wowbildet. så d så

7379201[/snapback]

Uhm, skjønner du at for å kjøre 4:3 i widescreen må noe enten legges til i kantene eller fjernes i høyden? Det mad_arab prøver å forklare er at WOW ikke gir deg bredere synsvinkel, ergo må noe fjernes nederst og øverst, for så og strekkes ut.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
wow med widescreen.. widescreen fjerner ingenting av wowbildet. så d så

7379201[/snapback]

Uhm, skjønner du at for å kjøre 4:3 i widescreen må noe enten legges til i kantene eller fjernes i høyden? Det mad_arab prøver å forklare er at WOW ikke gir deg bredere synsvinkel, ergo må noe fjernes nederst og øverst, for så og strekkes ut.

7379688[/snapback]

 

Du påstår altså at man må fjerne noe oppe og nede (for å unngå å strekke bildet).. OG at man strekker? :p Nå er det vel engang slik at wow IKKE kutter, bare strekker..

Lenke til kommentar
Du påstår altså at man må fjerne noe oppe og nede (for å unngå å strekke bildet).. OG at man strekker? :p Nå er det vel engang slik at wow IKKE kutter, bare strekker..

7379885[/snapback]

Nei, selvsagt ikke, mulig litt dårlig formulert. For at et 4:3-bilde skal se fint ut på widescreen må øverste og nederste del kuttes. Da er bildet muligens noe lite, og forstørres/strekkes. Og nei, det virker ikke som WOW kun strekker bildet, tenker ting ville sett litt annerledes ut da.

 

For å illustrere litt.

1. Slik ser WOW ut på en vanlig monitor.

post-20869-1164746312_thumb.jpg

2. Slik kan bilde strekkes ut til 16:9. Ser relativt merkelig ut.

post-20869-1164746393_thumb.jpg

3. Slik kan bilde kuttes oppe og nede, for å se fint ut. Antar det er dette mad_arab sier WOW gjør.

post-20869-1164746504_thumb.jpg

Mao. du får ikke bredere synsvinkel.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Widescreen er aldeles perfekt for et spill som WoW, du får et større bilde uten at du mister noe da WoW har støtte for Widescreen!

 

Wide Screen Support

 

Support for wide screen ratios (16:9, 16:10 and 5:4) have been added as a fullscreen choice. The video options have been enhanced to list individual display resolution modes. At this time, windowed mode will still be limited to a 4:3 ratio.

Kilde

 

Såe konklusjon:

Widescreen = Guud :love:

 

 

Dere som sier at WS i WoW kutter og ikke adder hvor har dere dette ifra?

Kilder?

Endret av DieselOtern
Lenke til kommentar
Widescreen er aldeles perfekt for et spill som WoW, du får et større bilde uten at du mister noe da WoW har støtte for Widescreen!

 

Wide Screen Support

 

Support for wide screen ratios (16:9, 16:10 and 5:4) have been added as a fullscreen choice. The video options have been enhanced to list individual display resolution modes. At this time, windowed mode will still be limited to a 4:3 ratio.

Kilde

 

Såe konklusjon:

Widescreen = Guud :love:

7382433[/snapback]

men herre-allah da. Les over mann.

 

Ja det er widescreensupport, men bildet er kutta øverst og nederst, så du får mindre bilde (dog forstørret) enn de med 4:3.

Lenke til kommentar

RIKTIG. WS i wow legger til mer bilde på sidene ved WS. Jeg har 19" vanlig skjerm på min stasjonære. Og jeg har bærbar med 15.4" widescreen. Og på den bærbare ser jeg tydelig at mer bilde er lagt til på sidene uten å bli strukket i noen form. Man kan enkelt se det ut fra dem commandlinjen nederst..den med dragene på endene. På min 19" så kuttes disse dragene såvidt helt ytterst. Mens på min WS så er der 1-2 cm med ekstra bilde utenfor disse dragene.

 

SÅ jo WS gir mer bilde til sidene i WOW!

Lenke til kommentar
Ja, men jeg mener at Widescreen ikke kutter bildet, men tvertimot "legger til på sidene" om du vil kalle det det...

Det sier seg jo selv at bildet må bli større, 1680x1050 er jo en høyere oppløsning enn 1280x1024

7382453[/snapback]

 

Det er tydelig at enkelte ikke klarer å skille mellom oppløsning og proporsjon. om du kjører 800x600 eller 1600x1200 i 4:3, eller 1280x720 eller 1920x1200 i 16:9, har ingenting å si. Synsfeltet er det samme i 800x600 og 1600x1200 (begge 4:3). Synsfeltet er mindre i widescreen oppløsninger (1280x720 og 1920x1200) men like stort så lenge forholdet er det samme (16:9).

 

RIKTIG. WS i wow legger til mer bilde på sidene ved WS. Jeg har 19" vanlig skjerm på min stasjonære. Og jeg har bærbar med 15.4" widescreen. Og på den bærbare ser jeg tydelig at mer bilde er lagt til på sidene uten å bli strukket i noen form. Man kan enkelt se det ut fra dem commandlinjen nederst..den med dragene på endene. På min 19" så kuttes disse dragene såvidt helt ytterst. Mens på min WS så er der 1-2 cm med ekstra bilde utenfor disse dragene.

 

SÅ jo WS gir mer bilde til sidene i WOW

 

Tror du virkelig det var dragene og UIen jeg snakket om? Skift fra en 4:3 oppløsning til en 16:9 oppløsning, og du vil se at fjelltoppene/tretoppene kuttes, og det samme med bakken.

 

 

 

Dette var tydeligvis ikke en enkel ting å forklare, selv etter den flotte illustrasjonen over, så er det mange som virkelig ikke forstår hva som menes.

Lenke til kommentar

jaja. Det er mulig bilde kuttes i høyden og det er derfor jeg ikke bryr meg så veldig mye om WS i wow og andre spill hvor man kan skifte synspunkt og vinkel.

 

Men bruker man WS oppløsning i wow så ser man et bredere bilde uten at det blir strukket. Dette har sinnsykt mye å si i FPS spill hvor man hele tiden snurrer rundt for å se etter mulige fiender som popper opp.

 

Hvorvidt wow kutter vertikalt eller ei har jeg ikke lagt merke til, men at man får se mer av sidene med WS er sikkert og vist. Og mange syntes dette er ok.

 

EDIT: Hvordan elelrs forklarer man at disse dragene kuttes såvidt med min vanlige 4:3 19" og at jeg ser mer bilde til begge sider av disse dragene ved bruk av WS? Om bilde ble strukket i sideretn. ville ikke dem strukket hele bilde? dvs dragene også?

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...