Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå krever jo dog som oftes de samme nettbutikkene at shipping address også er i USA.

 

Men mener bestemt at AmEx Norge klarer å få lagt inn en "secondary address". Efter 9/11 var det en del flyselskap, og er godt mulig en del har bevart praksisen, som nektet passasjerer uten amerikansk kredittkort å reise. På spm ble det svart fra blandt annet Frontier - F9 - som drev/driver denne praksisen at de ikke ønsket utenlandske passasjerer. AmEx klarte da å legge inn en secondary address, slik at ZIP-code-checken kunne gjennomføres og godtas.

Lenke til kommentar

Jeg fikk bekreftet at American Express kan legge inn en amerikansk adresse for en begrenset periode via mail tidligere i dag.

 

Fikk ikke info. om hvor lenge begrenset periode er, men har sendt dem en ny mail som jeg regner meg at jeg får svar på i morgen (tirsdag 30. september).

 

Skal legge ut mere info. når jeg vet mer.

Endret av datating
Fjernet dobbeltinnleg
Lenke til kommentar

Via AmEx i Norge er det mulig å ha en annen adresse pr. kjøp. Dermed må jeg kontakte AmEx hver gang jeg skal handle i en amerikansk nettbutikk som krever amerikansk fakturaadresse.

 

Dette var nokså tungvint, men det er i det minste mulig å få til de gangene dette er nødvendig for å få gjennomført handelen.

Lenke til kommentar

Hm, Amex Norge krevde 30 år og 400 000 i brutto, noe jeg greier normalt med tillegg, men vanlig årslønn vil bli 380-390.

 

Grønt krevde 25 år, noe jeg kunne få, da var kravet 250 000. men har av en eller annen grunn mer lyst på gullkortet, og fikk beskjed at jeg fint kunne ha int. en periode og så overføre kundeforholdet til amex norge.

Lenke til kommentar
Robbie/andre med AmEx Platinum: har du/dere noe erfaringer med Priority Pass loungene? Er det gode? Har inntrykk av at det kanskje dreier seg om "second rank lounges".

 

Min erfaring er at de er vel så bra som business class-lounger ihvertfall. Det varierer nok fra flyplass til flyplass. I Skandinavia er det som regel kun øl og vin, men i andre land er det også stort utvalg av sprit. Alt gratis så klart ;)

 

Det kan virke som business- og first class-loungene ofte har litt bedre beliggenhet enn Priority Pass-loungene, men det varierer nok også.

Lenke til kommentar

Tror kortet mitt har tatt kvelden;P

 

Nesten hver plass jeg har prøvd kortet mitt nå så har det ikke blitt godtatt. Kortet har ikke gått ut på dato, men har ser ganske brukt ut;P. Det er ikke et mastercard, men et vanlig bankkort fra Sparebank1.

 

Det jeg lurte på nå er: Hvordan går jeg frem for å skaffe nytt kort? Er det bare å gå i banken å be om ett nytt? Koster dette noe? Kan jeg skifte "profilbilde" på kortet fordi kortet er fra når jeg var 14 år elns. Er 17 nå.

 

På forhånd takk:)

Endret av mesha
Lenke til kommentar
Robbie/andre med AmEx Platinum: har du/dere noe erfaringer med Priority Pass loungene? Er det gode? Har inntrykk av at det kanskje dreier seg om "second rank lounges".

 

Min personlige erfaring (vi har Priority Pass i Eurocard Platinum), er at Priority Pass loungene er meget bra. Mange steder finnes det ikke andre lounger tilgjengelig, og flere av loungene er i absolutt toppklasse. Med over 500 lounger tilgjengelig, vil selvsagt kvaliteten variere fra sted til sted. Dog er vel poenget å slappe av en time eller tre, og da er nok de fleste lounger bedre enn avgangshallen.

 

Mer info på Priority Pass sine nettsider.

 

 

hilsen

Jørn Reidel

Eurocard

Lenke til kommentar
Hm, Amex Norge krevde 30 år og 400 000 i brutto, noe jeg greier normalt med tillegg, men vanlig årslønn vil bli 380-390.

 

Grønt krevde 25 år, noe jeg kunne få, da var kravet 250 000. men har av en eller annen grunn mer lyst på gullkortet, og fikk beskjed at jeg fint kunne ha int. en periode og så overføre kundeforholdet til amex norge.

 

Noen ide hva som er best valg for meg? (Kom kanskje ikke så godt frem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...