Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samboer har et Gebyrfri.no VISA gold med 10 000 i kredittgrense. Hun fikk kortet for noen måneder siden, men har ikke brukt den. Ble oppringt for litt siden med spørsmål om hun hadde fått kortet, og om hun var fornøyd eller om det var noen grunn til at den ikke var brukt. Hun har ikke brukt den fordi hun ikke har hatt noe behov for det til nå. Fikk da tilbud om oppgradering til Gebyrfri Visa Platinum :roll: Hva slags policy er det egentlig Santander kjører på disse Platinum-kortene? Gir de dem bort til kunder det ikke er noe omsetning på? Selv har jeg rundt 25 000 i omsetning på kortet pr mnd, men aldri fått noe slikt tilbud.

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
eisa01: Det er jo bare å gjøre en ekstraordinær giroinnbetaling, vel?

Da tar det ihvertfall en dag, jeg ville ha det gjort på sekundet...

 

Ringte supporten dems, og de hadde ingen mulige løsninger på problemet. Og for å heve kredittgrensen måtte jeg gjennomføre en helt ny søknad på nytt.

Lenke til kommentar
Tror nok ikke du kan få gjort noe hurtigere enn en dag nei. Hvorfor må det absolutt skje på sekundet?

Fordi det ville vært god service? Spesielt når jeg har alt i en bank (Bruks-, Spare-, BSU-konto). Tok faktisk to dager før det var registrert.

Hvis jeg hadde hatt større kredittgrense ville det ikke vært noe problem, men tror ikke de vil gi meg mer.

 

Men ja, jeg kan alltids overføre til brukskontoen, og bruke det kortet, hvis det skulle være prekært.

Lenke til kommentar
Det jeg tenkte meg ja :)

 

Forresten, er det noen som vet om Skandiabanken lar deg overføre penger fra brukskontoen til kredittkortet, slik at man kan resette kredittkortgrensa på sekundet? Går ikke hos Gjensidige...

Dette er mulig i skandiabanken. (Får riktig nok ikkje noe forskjell mellom Bruks- og spare-kontoen din, men dei har også bsu-konto.) Dette var veldig greit for noen år siden når eg kun fikk 10000 i kreditt...

 

edit: feil qoute..

Endret av bjorn.e
Lenke til kommentar

Hvordan er det AmEx fastsetter valuttakursene sine? Jeg betalte et hotell nå på søndag (Hawaii tid), i USD, og fikk en kurs på 5,94. Nå har jeg ikke akkurat fulgt nøye med på valuttamarkedet dag for dag i det site siden det var rip-off priser på internet på hotellet, og CNN ikke akkurat bryr seg så mye om kronekursen, men hadde forventet at oppgjøret skulle ligge ett lite stykke på andre siden av 6-tallet. Har selvfølgelig ingenting imot at jeg fikk det billig:-)

Lenke til kommentar

Blir ikke helt klok på VISA-kortet mitt om dagen, jeg får nemlig ikke tatt ut penger i butikk lenger med det. "Ugyldig tjeneste" får jeg når jeg handler på ICA og skal ta ut penger, på REMA får jeg ikke betalt med kortet mitt engang "UKJENT KORT" (eller lignende), men i minibanken så fungerer kortet som det skal. Hva i alle dager kommer dette av?

Lenke til kommentar
Det jeg tenkte meg ja :)

 

Forresten, er det noen som vet om Skandiabanken lar deg overføre penger fra brukskontoen til kredittkortet, slik at man kan resette kredittkortgrensa på sekundet? Går ikke hos Gjensidige...

 

Tror dette skal gå. Hvis man velger å delbetale kredittkortet over tid vil kredittkortet automatisk trekke minimumsbeløpet fra din brukskonto i Skandiabanken, og da må det falle naturlig å betale inn så mye man måtte ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...