Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

INFORMASJON:

SkandiaBanken tilbyr kun kort uten bilde. Våre kort tilfredsstiller alle våre krav til sikkerhet, og dekker alle behov knyttet til vår banktjeneste. I engasjementet kan du ha inntil 3 kort. Du velger selv til hvilke konto kortet skal knyttes til.

 

Dette fant jeg på skandiabanken.no,,,så da var den saken løst:p

Lenke til kommentar

De fleste norske VISA debet-kort (altså de VISA-kortene som trekker rett fra kontoen din) har bilde/legitimasjon på baksiden. De aller fleste kredittkort har ikke bilde eller legitimasjon på baksiden av kortet, kun en signaturstripe hvor man signerer kortet selv når dette kommer.

 

Som oftest unnlater de rimelige nettbankene dette, da det koster dem mye i administrasjon for å innhente bilde og signatur. En av de rimelige bankene (ca helt like priser som Skandiabanken) som tilbyr bilde på bankkortet er Gjensidige Bank.

Lenke til kommentar

Da har jeg lest ganske mange sider her og en god del på diverse internettsider.

Er på jakt etter et kredittkort. Det kommer nok ikke til å bli brukt så mye. (10-12 ganger i året vil jeg tro)

Handler en god del fra utlandet (via Ebay f.eks.) og vil da at jeg skal ha en forsikring via kortselskapet. Hvis det tilbys en slags reiseforsikring eller "prisgaranti" er jo det også kjekt, men ikke et must.

Kvalifiserer overhodet ikke til noe Eurocard eller noe slikt, så må bli noe mer som re:member eller Skandiabanken sine løsninger.

 

Noen som kan anbefale noe framfor noe annet? (service, pris....) Hvis kortet hadde vært svart hadde jo det vært stilig. :p

Lenke til kommentar
INFORMASJON:

SkandiaBanken tilbyr kun kort uten bilde. Våre kort tilfredsstiller alle våre krav til sikkerhet, og dekker alle behov knyttet til vår banktjeneste. I engasjementet kan du ha inntil 3 kort. Du velger selv til hvilke konto kortet skal knyttes til.

 

Dette fant jeg på skandiabanken.no,,,så da var den saken løst:p

 

Jeg har bilde på mitt skandiabanken visa kort. De sluttet med bilder i 2001 tror jeg, kunder som allerede har kort får beholde det (fikk mitt fornyet heromdagen med bilde).

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har dere noen tips til hvilket kredittkort jeg som 18-åring bør velge (og kan velge)?

 

Jeg skal bruke kortet til netthandel, minibankuttak i utland og varekjøp i innland/utland.

 

Har fått avslag fra yA bank og landkreditt pga. alder. :ermm: Finnes det rimelige kredittkort for 18-åringer?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har dere noen tips til hvilket kredittkort jeg som 18-åring bør velge (og kan velge)?

 

Jeg skal bruke kortet til netthandel, minibankuttak i utland og varekjøp i innland/utland.

 

Har fått avslag fra yA bank og landkreditt pga. alder. :ermm: Finnes det rimelige kredittkort for 18-åringer?

DnB og Nordea har bra tilbud til de på 18 og grei kredittgrense. :)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å skifte til Fokus Bank Gold fra mitt gamle Pluss-abo.

 

Så vidt jeg ser er det dette forskjellen:

25,- dyrere i måneden, gratis for varer under 200,- mot 2,- med Pluss.

I tillegg til noen tilleggsfordeler som gull-kunde.

 

Er det slik at man bare hopper på dette uten å bry seg da det lønner seg uansett hvordan man vrir på det?

Er det ett så bra tilbud i forhold til det jeg har?

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke eksakt til grensene for Green Card, men antar at jeg er i yngste laget, samt at lav eller ingen inntekt grunnet studier.

 

På den annen side har jeg selvfølgelig ingen negativ historikk, noen kroner mer på bok enn hva jeg antar er vanlig for min alder, og tar en utdannelse (og er medlem av en interesseforening) som jeg vet prioriteres hos DnB både pga. avtaler og ikke minst yrkesgruppens verdi som fremtidige kunder.

 

Årsaken til at et betalingskort hadde vært gunstig, er kun begrunnet i de fleste vanlige VISA kortenes begrensninger når det gjelder maks sum for uttak og varekjøp.

 

Hvordan er det forresten med SAGA Gull VISA? Er det samme grenser på maks kjøpssum og forbruk over x-antall dager som for kortene i de "lavere" kundeprogrammene?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva betalingskort/kredittkortutstederene anser som høyt årlig forbruk på private kort? (ikke firmakort)

 

Hva er kravene for å bli oppgradert til AmEx Gold Card og Eurocard Platinum f.eks? Hvor mye må man bruke kortet for i snitt pr. år?

 

Hva føler dere er høyt årlig forbruk på privatkort?

Lenke til kommentar
Nå kjenner jeg ikke eksakt til grensene for Green Card, men antar at jeg er i yngste laget, samt at lav eller ingen inntekt grunnet studier.

 

På den annen side har jeg selvfølgelig ingen negativ historikk, noen kroner mer på bok enn hva jeg antar er vanlig for min alder, og tar en utdannelse (og er medlem av en interesseforening) som jeg vet prioriteres hos DnB både pga. avtaler og ikke minst yrkesgruppens verdi som fremtidige kunder.

 

Årsaken til at et betalingskort hadde vært gunstig, er kun begrunnet i de fleste vanlige VISA kortenes begrensninger når det gjelder maks sum for uttak og varekjøp.

 

Hvordan er det forresten med SAGA Gull VISA? Er det samme grenser på maks kjøpssum og forbruk over x-antall dager som for kortene i de "lavere" kundeprogrammene?

 

Hva gjelder Saga Gull så er det nok de samme grensene som gjelder. Jeg kan sikkert bla litt i vilkårene (som jeg selvfølgelig har arkivert i arkivet :whistle: ) og finne svaret.

 

Når du er Saga Gull får du nesten garantert AmEx Gold - dette vil din rådgiver ordne for deg. Kravene for Saga Gull er forresten blitt nedjustert noe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...