Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som vet forskjellen mellom Eurocard Platinum og Saga Platinumprogrammet til DnB NOR?

 

Hvilke forskjeller i tjenester er det mellom disse kortene? (Eurocard Platinum og Saga MasterCard Platinum)

 

Fint om noen kan komme med noe informasjon på dette.

 

I Saga Platinum ligger det en helårs reiseforsikring og medlemskap i Leaders Club, som er fordelsprogrammet til Leading hotels of the World. Dette gir deg romoppgradering, en liten gave på hvert hotell og tidlig innsjekk/sen utsjekk (16.00). Ellers så får du ikke noe mer enn det som ligger i Saga Gold (Concierge). Litt usikker på hva som er inntektskravet, men det er strengere enn det er for Eurocard Platinum som jeg tror går mer på forbruk på kortet. Du må iallfall ha mer enn en million i inntekt og formue.

 

Eurocard Platinum gir også concierge. Du får rabatt på medlemskap i PriorityPass, men det var ialfall tidligere allikevel latterlig dyrt. Forsikringen skal være meget god. Vet ikke hva mer som ligger i kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemelding om forskjellen(e) mellom Eurocard Platinum og Saga Platinumprogrammet til DnB NOR.

 

Har noen her på forumet erfaring på forskjellene mellom de ulike Concierge Service-tjenestene?

 

Vet at American Express Gold Card, DnB NOR Saga Gold og DnB NOR Saga Platinum bruker den samme Concierge Servicen. (Alt er jo DnB NOR)

 

Er det noen som vet om Eurocard bruker den samme tjenesten for sitt Platinum Card?

 

Opplever at tjenesten til American Express Gold Card/DnB NOR Saga Platinum er meget bra. (Har begge kortene, men kontakter alltid AmEx Gold Card sin via telefon eller mail når jeg har bruk for deres tjenester) Jeg har alltid fått den hjelpen jeg trenger og de har alltid utført oppdraget meget raskt og profesjonelt.

Lenke til kommentar
Har noen her på forumet erfaring på forskjellene mellom de ulike Concierge Service-tjenestene?

 

Vet at American Express Gold Card, DnB NOR Saga Gold og DnB NOR Saga Platinum bruker den samme Concierge Servicen. (Alt er jo DnB NOR)

 

Er det noen som vet om Eurocard bruker den samme tjenesten for sitt Platinum Card?

 

Jeg tror også Eurocard bruker samme Concierge-tjeneste som DnB NOR og AmEx.

 

Ellers har jeg faktisk aldri brukt DnB NOR Saga Concierge -- jeg bruker kun AmEx (og nokså ofte). Jeg bruker dem i hvert fall hver eneste helg, eks. for noen timer siden da jeg ringte for å reservere bord på restaurant i morgen samt få noen venner av meg på gjestelisten på Stravinsky. De er like dyktige hver gang. :)

Lenke til kommentar

I Eurocard platinum ligger fordeler som

- veldig bra reiseforsikring (dobbelt dekket av hva man får på Eurocard Gold)

- Prisbeskyttelse - alle varer du kjøper med kortet er forsikret i 90 dager mot at du finner varen billigere et annet sted

- Kjøpsgaranti - varene du kjøper er ulykkes- og tyveri-forsikret i 90 dager

- Hole-in-one forsikring - hvis du spiller golf

- Concierge tjeneste

- Dekket medlemskap i IATA (billigere og prioritet på hotell, fly)

- Dekket medlemskap i Jade (fordeler og rabatter på restaurant)

- Dekket medlemskap i Priority pass (tilgang til flyplass lounger)

- Tilgang til eksklusive arrangementer

- Ambassadeservice

- Nøkkelservice - egen id på nøkkelring

- Nødkontanter og billetter inntil 40.000,-

- Bagasjeservice - sporing av bagasje

 

Vennlig hilsen en fornøyd bruker :-)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om Concierge Servicen til de ulike kortene/kundeprogrammene vet hvor god kunde man er?

 

Ta Concierge Servicen til AmEx f.eks. (som forøvrig er samme tjenste som de fleste andre bruker også) Vet de om man bruker kortet for mye eller lite pr. år og dermed yter ekstra service til American Express sine beste kunder? Informerer AmEx/DnB NOR sin Concierge Service om dette? (ikke nøyaktig hvor mye man bruker det for, men forteller at dette er en av våre beste kunder)

 

Er jo ikke utenkelig at de beste kundene får den beste servicen. Slik er det jo veldig mange andre steder. Lik det eller ikke, men slik fungerer den verden vi lever i.

 

Et annet eksempel er at DnB NOR Saga Gull og Saga Platinum har ulik mailadresse til Concierge Service. Det står henholdsvis gold og platinum i adressene. Platinum-kundene er enda "viktigere" kunder for DnB NOR enn Gull og får muligens bedre service via Concierge Service enn Saga Gull-kundene.

 

Dette snakkes det selvfølgelig aldri om, men mulig Concierge Service-tjenesten har "stående ordre" om at Platinum-kundene skal få det "lille" ekstra, på samme måte som American Express sine beste og "viktigste" kunder også skal få den beste servicen.

 

Dette er forøvrige synsing fra min side, men jeg ser ikke bort ifra at det er slik det fungerer.

 

Noen her på forumet som kan bekrefte/avkrefte min teori?

Lenke til kommentar

Per i dag har jeg jo egentlig ikke behov for noe kredittkort (holder massevis med vanlig Visa for meg), men er det noen fordeler med å betale med kredittkort?

Vet at en del har 45 dagers rentefri betalingsfrist, noe som er ok, men finnes det kredittkort som også gir en slags forsikring eller liknende?

Bare en kunde i butikken som ville bruke et Mastercard pga. akkurat det med forsikring av varen og slikt.

Lenke til kommentar

Hei Robbie!

 

Ble det noe av møte nummer to med American Express/DnB NOR?

 

Om ja, hvordan gikk dette møtet? Hadde de noe nytt å komme med utover det første møtet?

 

Om nei, hvor ble det ikke noe av og blir det noe nytt møte i løpet av våren 2008?

 

Takk for innspill.

 

PS: Er det noen medlemmer her på forumet som vet noe om mer om Concierge Service har "stående ordre" om å yte bedre service til noen enn andre? (Ref. tidligere innlegg fra meg på side 51 i denne tråden)

Lenke til kommentar
Corporate card i Norge finnes bare i *grønn utgave", selvom forbruket overstiger millioner. ;)

 

Vil tippe han kvalifiserer til gull hva angår privat-kort.

 

Japp, men han vil ikke betale for mye. Eneste arsak til at han eventuelt far er for at jeg skal fa familiekort (snill fyr det der :p) Jeg har hatt lyst pa det lenge, men de lar meg ikke fa pga alder og at inntekten ikke er tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Hei Robbie!

 

Det blir avtalt et nytt møte neste år. Sender dere mail med mer info når dette nærmer seg.

 

Hva gjelder Concierge og deres evne til å prioritere henvendelser, kan jeg ikke tro noe annet enn at det er first-come, first-served prinsippet som gjelder. Jeg har opplevd at de bruker alt fra 10 min på å ringe meg tilbake for å bekrefte henvendelsen min, til flere dager (de brukte vel 2-3 dager på å skaffe meg 3 Metallica billetter i sommer).

 

--

 

Ellers må jeg si jeg igjen er litt skuffet over AmEx i Norge. Jeg har lest side opp og side ned på FlyerTalk over alle gavene AmEx gir sine kunder (alt fra Canon Ixus kameraer til blomster) mens vi i Norge får tilbud om "God Jul med Sølvguttene" billetter (som selvsagt koster penger). Når selv AVIS presterte å sende en boks konfekt er det litt trist. De kunne i det minste ha sendt noen baggasjemerker med ønske om god jul og god tur (de vet jo hvem som reiser bort i julen).

Lenke til kommentar
- Dekket medlemskap i Priority pass (tilgang til flyplass lounger)

Hvilket Priority Pass nivå?

 

Hyggelig å se at vi har fått et Eurocard Plat medlem her. :) Mange har lurt på de (u)formelle kravene for å få utstedt et Plat kort - kan du si noe?

 

--

 

Ellers vil jeg ønske alle trofaste her en velsignet julehøytid. :)

Lenke til kommentar
- Dekket medlemskap i Priority pass (tilgang til flyplass lounger)

Hvilket Priority Pass nivå?

 

Hyggelig å se at vi har fått et Eurocard Plat medlem her. :) Mange har lurt på de (u)formelle kravene for å få utstedt et Plat kort - kan du si noe?

 

--

 

Ellers vil jeg ønske alle trofaste her en velsignet julehøytid. :)

 

Takk for det :-)

 

Ang. Priority pass, så er jeg usikker på nivå. Det er et sort kort med gullskrift...

Når det gjelder krav til å få kortet vet jeg ingenting sikkert, men forbruket mitt lå på de summer som er nevnt her i hele fjor uten at noe skjedde - det var først i år med betydelig høyere forbruk at jeg fikk forespørselen.

 

PS: Selve boksen kortet kom i var en opplevelse for seg selv. Tydelig at de har brukt reklamebyrå og ønsker at dette skal oppleves eksklusivt. Kortet lå midt inne i en tykk plate av gjennomsiktig plast, og i den medfølgende boken (!) lå alle andre fordelskortene, samt en beskrivelse av hvilke tjenester som har åpnet seg :-)

 

God jul!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...