Gå til innhold

Religiøse tendenser blant macbrukere


Thlom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok enkelte macbrukere som er i overkant fanatiske ja, men det blir jo samme greia som med fanboys av spillkonsoller.

Dette fordi Macer jo er fullstendig sammensatt av et firma, mens PC'er er slengt sammen av random rask fra forskjellige produsenter.

 

(Blir en heftig digresjon fra macsnakk, men jeg registrerer at enkelte her bruker touché feil. Det brukes slik at dersom du er i en situasjon der du sier noe, men får et knusende argument av din motdebattant du ikke kan besvare sier du "touché" for å erkjenne nederlag. (Stammer fra fekting, der touché brukes for å bekrefte at motstanderen har fått inn et treff.))

Lenke til kommentar
(Blir en heftig digresjon fra macsnakk, men jeg registrerer at enkelte her bruker touché feil. Det brukes slik at dersom du er i en situasjon der du sier noe, men får et knusende argument av din motdebattant du ikke kan besvare sier du "touché" for å erkjenne nederlag. (Stammer fra fekting, der touché brukes for å bekrefte at motstanderen har fått inn et treff.))

7365915[/snapback]

 

Flisespikkeri. I moderne samtaleformen kan touché brukes for å fremheve eller bekrefte en meddebattants uttalelse hvor uttalelse slo godt inn.

Lenke til kommentar

Har selv erfart en del Mac-brukere, som egentlig ikke har noen veldig gode argumenter for at jeg skal bruke noen ekstra lapper for å kjøpe mac istedenfor en PC ved neste kjøp. De går som oftest gjennom "skjekklisten" av intetsiende argumenter i mitt tilfelle, dere vet, den der med ingen virus, alt er enkelt, ser fin ut, bla bla bla.

 

Leste vel på digg.com at en sentral Apple-personelighet hadde gått over til Ubuntu etter å sagt seg lei av brukebasens noe fisefine innstilling til spørsmål, sakelige diskusjoner og nybegynnere, så det er ikke bare utenforstående som ser noen ymse tendenser i brukermiljøet.

Lenke til kommentar
Er det den store "vi bruker fjonge ord-og-uttrykk"-dagen i dag?

 

Speak on-topic or forever hold your peace...

7367849[/snapback]

 

Ooh, touché.

 

 

Men ja, jeg er enig. Er ufattelig mange Mac-brukere som er helt gale. Alle Windows-maskiner krasjer hele tiden, og alt er negativt. Alt som har eple på seg er selvfølgelig fantastisk. Det er bare å ta en tur til mac1, så skjønner man. Men det er litt synd at det er det man skal forbinde Macbrukere med.

Lenke til kommentar
Det er bare å ta en tur til mac1, så skjønner man. Men det er litt synd at det er det man skal forbinde Macbrukere med.

7379328[/snapback]

Mac1.no er et nettsted for Mac-entusiaster... det blir for dumt å kritisere at folk liker det operativsystemet/maskinen de velger å bruke.

 

Personlig bruker jeg Windows/Mac/Linux om hverandre hver eneste dag, og er ikke i tvil om hva jeg foretrekker mest.

 

Men en verden med kun Mac er absolutt ikke noe jeg ønsker. Det er greit å ha konkurranse, det er Microsoft sin enorme dominans som gjør at Apple streber for å banke dem ned i støvla på kvalitet.

 

Så... lenge leve Microsoft :w00t:

Lenke til kommentar
Men ja, jeg er enig. Er ufattelig mange Mac-brukere som er helt gale. Alle Windows-maskiner krasjer hele tiden, og alt er negativt. Alt som har eple på seg er selvfølgelig fantastisk. Det er bare å ta en tur til mac1, så skjønner man. Men det er litt synd at det er det man skal forbinde Macbrukere med.

7379328[/snapback]

 

PCer krasjer hele tida hvis man bruker dem feil. Det gjør macer og. :)

 

Så... lenge leve Microsoft  :w00t:

7381478[/snapback]

 

I second that. Microsoft gjør at vi som liker Mac kan få føle oss litt sære. :wee:

Lenke til kommentar
Mac1.no er et nettsted for Mac-entusiaster... det blir for dumt å kritisere at folk liker det operativsystemet/maskinen de velger å bruke.

7381478[/snapback]

Mac1 skal vel være et nettsted for macbrukere, ikke fanatikere. Jeg er macbruker, men jeg har problemer med å bruke mac1 fornuftig fordi det er så himla mange fanatikere der. Nylig var det en som starta en tråd om at han hadde fått 6 på ei fremføring på skolen som han hadde brukt Keynote ti mens dei som hadde brukt Powerpoint hadde fått 4 og 4. "Javel" tenkte jeg og forventa at fyren kom til å bli slakta og tråden stengt. Den gang ei, folk delte sine solskinnshistorier om gode karakterer ved bruk av Keynote og hvordan alle som brukte Powerpoint fikk dårlige karakterer. Og dette er ikke et enkeltstående tilfelle. Ekstremt mange macbrukere er fanatiske gærninger uten bakkekontakt.

Lenke til kommentar
Mac1.no er et nettsted for Mac-entusiaster... det blir for dumt å kritisere at folk liker det operativsystemet/maskinen de velger å bruke.

7381478[/snapback]

Mac1 skal vel være et nettsted for macbrukere, ikke fanatikere. Jeg er macbruker, men jeg har problemer med å bruke mac1 fornuftig fordi det er så himla mange fanatikere der. Nylig var det en som starta en tråd om at han hadde fått 6 på ei fremføring på skolen som han hadde brukt Keynote ti mens dei som hadde brukt Powerpoint hadde fått 4 og 4. "Javel" tenkte jeg og forventa at fyren kom til å bli slakta og tråden stengt. Den gang ei, folk delte sine solskinnshistorier om gode karakterer ved bruk av Keynote og hvordan alle som brukte Powerpoint fikk dårlige karakterer. Og dette er ikke et enkeltstående tilfelle. Ekstremt mange macbrukere er fanatiske gærninger uten bakkekontakt.

7381984[/snapback]

Helt korrekt, kunne neste ikke sagt meg mere enig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...