Gå til innhold

Religiøse tendenser blant macbrukere


Thlom

Anbefalte innlegg

Noen ganger når jeg leser enkelte mac/apple-forumer så får jeg lyst til å knekke macen min i to og kaste den i søppla. Ikke fordi den er dårlig, men fordi en stor andel av macbrukerne er en gjeng med fanatiske gærninger som ikke burde hatt tilgang til Internet. Jeg snakker om folk som har Steve Jobs som Gud og Apple som Kirke. Alt fra Microsoft er dårlig og alt fra Apple er bra er visst tankegangen til denne gjengen. Dette er folk uten teknologisk gangsyn som har slukt applekulten med hud og hår. Det er et monopolistisk selskap vi snakker om het, og ei datamaskin med noen snærtne løsninger og et rimlig bra operativsystem.

 

Se bare Apple-seksjonen på Digg. Jeg abbonerer på RSS-strømmen og kan si at halvparten av topicene er idioti om den neste mac-reklama eller Steve Jobs runking. Dei interessante topicene blir pusha nedover av fanboys som spammer Digg med idioti.

 

Er det bare jeg som overreagerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fullstendig enig. Jeg poster litt nå og da på Mac1.no, og der har man virkelig syke tendenser iblant. Folk ser ut til å elske alt med eple på, og hate alt uten eple på. Helt uten videre.

 

 

For en tid tilbake hetset de Zune (de finner det morsomst å grille MS), og da jeg påsto at den kunne sett helt lik ut, og de hadde kalt den genial, hvis den hadde hatt et eple på seg. De motsa meg ikke engang.

 

Det sier litt om trangsyntheten til mange Mac-brukere.

Lenke til kommentar

Mac1 er ei historie for seg. Gode diskusjoner blir ødelagt av fanatikere som tror at Windows går i blåskjerm tre ganger om dagen og at OS X ikke kræsjer. Dog, det er litt morsomt med mac-fanatikere som aldri har eid en mac og kun prøvd OS X i to minutter på Eplehuset. Særlig morsomt blir det når disse skal hjelpe erfarne brukere :D Priceless!

Lenke til kommentar
Mac1 er ei historie for seg. Gode diskusjoner blir ødelagt av fanatikere som tror at Windows går i blåskjerm tre ganger om dagen og at OS X ikke kræsjer. Dog, det er litt morsomt med mac-fanatikere som aldri har eid en mac og kun prøvd OS X i to minutter på Eplehuset. Særlig morsomt blir det når disse skal hjelpe erfarne brukere :D Priceless!

7297222[/snapback]

 

 

Alltid like morsomt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Må si meg enig jeg også, er helt umulig å diskutere MS produkter med en Mac Fantaiker, får bare usakelige tilbakemeldinger, jeg merket det spesielt når jeg installerte XP på macen min

7303360[/snapback]

 

Jeg skyter kanskje i blinde her, men de som hetset deg for å kjøre inn XP sitter ikke tilfeldigvis på powerPC-macer? Det man ikke kan få, er lett å snakke stygt om. :)

Lenke til kommentar

Kjenner en mac-fanatiker, men det holder i massevis. Så fort jeg nevner et problem med min kjære winXP-boks, legger hun ut om hvor fæle "pc-ene til microsoft" er. :roll: At jeg som regel har forårsaket mine egne problemer, nekter hun å tro, for mac'en hennes har aldri klikket. (Vel, bare to ganger i år i hvert fall...)

Lenke til kommentar
Kjenner en mac-fanatiker, men det holder i massevis. Så fort jeg nevner et problem med min kjære winXP-boks, legger hun ut om hvor fæle "pc-ene til microsoft" er.  :roll: At jeg som regel har forårsaket mine egne problemer, nekter hun å tro, for mac'en hennes har aldri klikket. (Vel, bare to ganger i år i hvert fall...)

7329235[/snapback]

 

Det er synd at sånne skal danne inntrykket av oss Mac-brukere. :hm:

Lenke til kommentar

Kjenner en fanatiker, men kjenner (mer eller mindre i hvert fall) flere mac-brukere som banner like høyt som meg hver gang maskinen gjør noe den ikke burde gjort. Så jeg vet det finnes fornuftige mennesker blandt dere. :)

 

Er forresten blitt mange iPod-religiøse også har jeg inntrykk av. Har du noe annet en iTunes er du uopplyst, og har du en creative zen er du så langt under deres nivå at de knapt nok kan tro det.

Lenke til kommentar
Er forresten blitt mange iPod-religiøse også har jeg inntrykk av. Har du noe annet en iTunes er du uopplyst, og har du en creative zen er du så langt under deres nivå at de knapt nok kan tro det.

7330403[/snapback]

 

Dette liker jeg å tro at går på smak og behag. Jeg synes iPods design og funksjonalitet er best, derfor har jeg det. Om jeg ikke forstår, så respekterer jeg at kameraten min bruke Creative.

Lenke til kommentar

Det er en stund siden sist jeg vansmektet foran en I-mac, men jeg ble eksponert mer enn lenge nok til å hate dem for resten av mitt liv. EN JÆVLA MUSEKNAPP? WTF?

Det var litt gøy når de kræsjet (noe de gjorde ofte), da måtte man kjøre en hard reset. Etterpå stirret den på deg med pastellfargene sine og prøvde å se uskyldig ut. "Kræsjet, jeg? Det må være noe du innbiller deg, vi macer kræsjer aldri". Det går som regel an å få noe årsaksopplysninger ut av Windows, men OSX? Nix.

De var militant brukervennlige, og å prøve å få den til å gjøre noe spesielt var omtrent som å prøve å sladde med godstog.

Mac-fans har i ettertid prøvd å overbevise meg om at det har blitt bedre siden den gang (wow, i det minste en implisitt innrømmelse av sug), men det tror jeg ikke før jeg får se det, og skal jeg være ærlig har jeg ikke lyst til å se det heller. Jeg trives alt for godt foran PC-en min, som aldri har kræsjet på egen hånd i hele sin levetid, og geleides trygt gjennom Cyberspace med min 7knappers Logitech-mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...