Gå til innhold

Verst av å fryse eller være for varm?


Hva er verst?  

90 stemmer

  1. 1. Hva er verst?

    • Å fryse
      47
    • Å være for varm
      43


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettop ligget 3 uker i senga med feber og diverse dritt med at det føles ut som om temperaturen ute stiger med 30-40 grader på 10 min osv,

så vil si at Varme er værst for det er noe av det værste jeg har opplevd!

 

I kulde kan du bevege deg, i varme kan du ikke gjøre noe særlig for å avkjøles fortere..

Lenke til kommentar

Hvis det holder å være i aktivitet for å holde varmen, er det ikke spesielt kaldt, og hvis det holder å drikke nok for å holde ut varmen er det ikke spesielt varmt. De som velger det ene gjør det fordi de ikke har opplevd ekstreme nok tilfeller av det andre.

 

Det er ikke tilfeldig at den nordiske religionens helvete var kaldt, mens det i mer sørlige strøk er varmt.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar

Fra mitt ståsted er det verst å være for varm. Her på vestlandet blir det aldri særlig kaldt om vinteren uansett, og det går fint an å bevege seg ute i t-skjorte til gradestokken synker til null-merket, bare det er korte distanser og man holder seg i bevegelse. Om sommeren er det umulig å røre på lillefingeren uten å bli klam og ekkel. Dessuten føles kulden forfriskende, mens varmen er trykkende.

Likevel foretrekker jeg sommeren.

Lenke til kommentar
Hvis det holder å være i aktivitet for å holde varmen, er det ikke spesielt kaldt, og hvis det holder å drikke nok for å holde ut varmen er det ikke spesielt varmt. De som velger det ene gjør det fordi de ikke har opplevd ekstreme nok tilfeller av det andre.

 

Det er ikke tilfeldig at den nordiske religionens helvete var kaldt, mens det i mer sørlige strøk er varmt.

7235411[/snapback]

 

det holder masse å være i aktivitet ja...

 

jeg har vært ute i snø-storm, med t-skjorte og en litt tykk jakke, var vel ca -25 grader, og jeg var varm, ikke noe problem...

de fleste jeg var med hadde bare jakke...

Lenke til kommentar

For meg er det å fryse det mest uholdbare..og da mener jeg virkelig fryse,ikke å være litt småkald. En nyttårsaften for en del år siden sto jeg i taxikø i hovedstaden i over -20 i pensko..i over en time. Endte med at jeg frøs bort stortåa til de grader..fikk ikke følelse i den etter at det først hadde gått flere mnd.

 

Klart at det å fryse kan løses med fysisk aktivitet.Men det kommer litt an på situasjonen egentlig. Hvor kaldt er det,hvor mye klær har du på deg,og hvor lenge skal (må) du være ute. For mye aktivitet gjør at du blir varm og begynner å svette,ergo du vil begynne å fryse enda mer etter en stund.

Lenke til kommentar
Hvis det holder å være i aktivitet for å holde varmen, er det ikke spesielt kaldt, og hvis det holder å drikke nok for å holde ut varmen er det ikke spesielt varmt. De som velger det ene gjør det fordi de ikke har opplevd ekstreme nok tilfeller av det andre.

 

Det er ikke tilfeldig at den nordiske religionens helvete var kaldt, mens det i mer sørlige strøk er varmt.

7235411[/snapback]

 

det holder masse å være i aktivitet ja...

 

jeg har vært ute i snø-storm, med t-skjorte og en litt tykk jakke, var vel ca -25 grader, og jeg var varm, ikke noe problem...

de fleste jeg var med hadde bare jakke...

7235533[/snapback]

Etter at du har vasset i snøen i to timer i dårlige sko ved rundt +2 grader så kan vi snakke igjen. :)

Lenke til kommentar
Sånn som spørsmålet er formulert, er det klart at det er bedre å fryse litt, enn å være _for_ varm. Er du _for_ varm, så går det jo gærent! Ikke noe problem å fryse litt!

 

Men hvis du tenker på å være _veldig_ kald eller _veldig_ varm... Så tror jeg det er hipp som happ.

7233360[/snapback]

Mener det siste du sa der ja :p

Endret av madgringo
Lenke til kommentar
jeg har vært ute i snø-storm, med t-skjorte og en litt tykk jakke, var vel ca -25 grader, og jeg var varm, ikke noe problem...

Eh, hvis du var varm var du ikke kald, og i såfall har du ikke noe grunnlag for å si om for kaldt eller for varmt er verst. -25 grader er ikke spesielt kaldt med jakke når ikke man er ute lenger enn at man kan holde seg i aktivitet.

Lenke til kommentar

bare tenkte på at noen nevte at hvis det ikke var kaldere enn at man kunne holde seg var med fysisk aktivitet, så var det ikke så kaldt...

 

var forresten ute(ikke i telt heller) i ca 17 timer...

 

var også passe våt på beina(ikke føttene) og på armene.

 

Jeg synes det er best å være for varm, men hvis jeg fikk velge om jeg skal være 2grader over eller under 37 grader, ville jeg valgt under, da det er lettest å bli varm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...