Gå til innhold

Wii classic controller..til gamecube og wii spill?


Damon_Albarn

Anbefalte innlegg

Hmm... noen som vet hvorvidt det er mulig å bruke classic controlleren når man spiller gamecube spill på wii? Gamecube paden er god den, men det er så kort ledning... Og hva med spill som smash bros brawl? Er det meningen at man skal bruke cube kontrollern eller classic kontrollern der? I previews jeg har lest kommer ikke dette så tydelig frem. Den classic kontrollern ser jo digg ut, så håper spill som smash bros er laget med den i tankene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Muligens jeg er litt utdatert, men det er vel ikke offisilet bekreftet at Super smash bros brawl vil benytte seg av GC-kontrolleren. Men blir det tilfelle kan man sikkert bruke classic-kontrolleren som slippes til Wii.

Lenke til kommentar

Syns det der er litt skummelt gjort av Nintendo. Sett at jeg kjøper Wii og ikke noe mer, så kjøper jeg et SNES-spill for gamle dagers skyld, og når jeg skal fyre opp, gir Wii'en meg beskjed om at jeg må tasse meg til butikken og kjøpe en kontroller ekstra, i tillegg til prisen for spillet. Tror det er endel som kan bli veldig provosert over å bli tvunget til å kjøpe en kontroller for å kunne spille et spill de har kjøpt.

 

Men det fins jo to måter å unngå irritasjonen på, fra Nintendo sin side. De kan enten opplyse tydelig at man må ha en classic eller gamecube kontroller for å kunne spille spillet, eller de kan kreve at du plugger i en kontroller du kan bruke før du får kjøpe spillet.

Lenke til kommentar
Da blir det ikke noe av å kjøpe Metroid Prime (1 og/eller 2) og Zelda: Wind Waker til Wii.

7237987[/snapback]

 

 

Du bør absolutt ikke la dette være noe hindring...

Du går glipp av MYE morro dersom du ikke spiller wind waker pga kontrollen...

7238012[/snapback]

Gidder ikke å kjøpe enda en kontroller for å få spille dem.

Lenke til kommentar
Motion control er ikke helt min greie. Klart det ser gøy ut å fekte med sverd og masse andre ting, men noe med sjarmen ved å sette seg ned og slappe av med et spill blir jo borte. Jeg vil helst bare bevege fingrene og eventuellt musearmen når jeg skal spille.

7238441[/snapback]

Man beveger seg nesten ikke noe mer når man spiller f.eks. Zelda til Wii enn denne generasjonens spill.

Lenke til kommentar
Motion control er ikke helt min greie. Klart det ser gøy ut å fekte med sverd og masse andre ting, men noe med sjarmen ved å sette seg ned og slappe av med et spill blir jo borte. Jeg vil helst bare bevege fingrene og eventuellt musearmen når jeg skal spille.

7238441[/snapback]

Man beveger seg nesten ikke noe mer når man spiller f.eks. Zelda til Wii enn denne generasjonens spill.

7239498[/snapback]

 

Vel, strengt tatt gjør man vel det, men det er ikke store og overdrevete bevegelser som må til som det kan virke som på noen av filmene. Man kan altså gjøre store og overdrevete bevegelser, men det er ikke nødvendig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...