Gå til innhold

Wii classic controller..til gamecube og wii spill?


Damon_Albarn

Anbefalte innlegg

Hos en nettside ja. Hos Komplett.no, som er den klart største nettsiden i norge da det gjelder data og spill koster den jo 800. Hos Elkjøp vil den også koste rundt 800kr.

 

Og hvis man skal bestille fra nett må man også betale en del porto, oppkravsgebyr osv. Så den 650 er ikke så veldig relevant egentlig.

7243011[/snapback]

Du kan ikke dra alle nettsider under en kam. Og du bør passe deg med å insistere på at Elkjøp skal sette 800kr for begge kontrollene. Elkjøp er norges billigste butikk, så hvorfor ha den dyreste prisen? Slutt å spre falsk informasjon.

 

Hmm, sant det. Så litt feil. hvorfor gir de ut classic kontroller i det hele tatt da ? Skaper jo bare enda mer forvirring.

7243018[/snapback]

Den er for å spille SNES/N64/Sega Genesis (megadrive) og TurboGrafx. Og muligens Commodore 64, men det vil vel Wii remote også kunne brukes til, men det er ikke bekreftet.

7243050[/snapback]

 

Till opplysning koster en 360 kontroller 500kr(!) hos Elkjøp (trådløse). De er IKKE særlig billige når det kommer til ekstra utstyr. At Wii kontrolleren da kommer særlig under 800 har jeg veldig liten tro på.

 

Men hvorfor kan de ikke da bare selge Gamecube kontrolleren som kan spille alt istedenfor å gi ut ENDA en kontroller ?

Endret av Sakic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Till opplysning koster en 360 kontroller 500kr(!) hos Elkjøp (trådløse). De er IKKE særlig billige når det kommer til ekstra utstyr. At Wii kontrolleren da kommer særlig under 800 har jeg veldig liten tro på.

 

Men hvorfor kan de ikke da bare selge Gamecube kontrolleren som kan spille alt istedenfor å gi ut ENDA en kontroller ?

7243067[/snapback]

Nettopp, du vet ikke. Så la oss heller ikke diskutere det heller.

 

Det er grunnet at Wii skal kunne spille alle de forskjellige platformene. Det er nok en fordel å ha den klassiske til SNES/Sega/TurboGrafx osv.

Lenke til kommentar

De som har Gamecube fra før bruker GC-kontrollerne, de som bare skal ha wii kjøper classic-kontroller(e). De det blir vanskelig for er vel de som ønsker å spille Gamecube-spill, i tillegg til virtual console-spill, på wiien, uten å eie en Gamecube og tilhørende kontrollere.

Lenke til kommentar

så lenge utviklere velger å bruke classic kontrollern som standard i slåsspill er jeg fornøyd... lenge til det kommer noe info om dette ang smash bros brawl tro?

Dersom gamecube kontrollern blir standard, kan de jaggu begynne å selge den med MYE lengere ledning... eneste minuset med GC er den latterlig korte ledningen... jaja, blir vel en wavebird på meg dersom smash bros satser på GC kontrollen (men krysser fingerne for classic..)

Lenke til kommentar
Eh, dette virker jo helt hjernedødt. Hva i all verden er grunnen til dette?

7242059[/snapback]

Ser ikke helt problemet her... Hva er så hjernedødt? At GC-kontrollen skal brukes til GC-spill?

7242746[/snapback]

Problemet er at Classic Controller ikke kan brukes til GC-spill.

 

Till opplysning koster en 360 kontroller 500kr(!) hos Elkjøp (trådløse). De er IKKE særlig billige når det kommer til ekstra utstyr. At Wii kontrolleren da kommer særlig under 800 har jeg veldig liten tro på.

Slapp av du da. Wiimote+nunchuck koster til sammen $60, dvs. noe slikt som 500-600 i Norge.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Her er noe jeg faktisk ikke var klar over før i dag. Etter hva jeg har skjønt så kan classic controller kun brukes sammen med Wiimoten som på dette bildet. Altså den kobles til på samme måte som nunchuk.

 

Det betyr at hvis man ønsker å spille 4-player Mario Kart 64 er nødt å ha fire wiimotes i tillegg til fire classic controllers, så her snakker vi et pengesluk uten like. Mitt tips: Skaff dere GC-kontrollere før de forsvinner helt fra markedet.

 

 

 

Her er forresten de offisielle prisene (recommended retail price) i Storbritannia konvertert til dagens kurser.

 

Official Nintendo Remote Control (White): £29.99 (377 kr.)

Official Nintendo Nunchuk (White): £14.99 (189 kr.)

Official Nintendo Classic Controller (White): £14.99 (189 kr.)

Wii Play - Mini Games (Includes Wii Remote): £39.99 (503 kr.)

Official Nintendo Component Video Cable: £19.99 (251 kr.)

Official Nintendo RGB Cable: £19.99 (251 kr.)

Official Nintendo Points Card (2000 Wii Points): £19.99 (251 kr.)

Games published by Nintendo: £39.99 (503 kr.)

 

Rund opp til nærmeste 50-lapp så har du omtrent de norske prisene...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Problemet er at Classic Controller ikke kan brukes til GC-spill.

7245652[/snapback]

Grunnen er nok det at de som ønsker å spille GC-spill allerede har en GC-kontroller eller to. Det er såklart dumt at den klassiske kontrollen ikke kan brukes, men nå mangler den en del knapper og vil ikke akkurat bli en optimal opplevelse. Det samme gjelder N64-spillene.

 

Den klassiske kontrollen er laget for å kunne spille SNES/Megadrive osv.. og skal man spille de på en optimal måte, må man dessverre ut med mer penger. Dette nok bare en av ulempene når en ny generasjons konsoll kommer, kontrollene endres seg.

Lenke til kommentar
Det betyr at hvis man ønsker å spille 4-player Mario Kart 64 er nødt å ha fire wiimotes i tillegg til fire classic controllers, så her snakker vi et pengesluk uten like. Mitt tips: Skaff dere GC-kontrollere før de forsvinner helt fra markedet.

7248920[/snapback]

Det kan da virkelig ikke være tilfelle. Da skyter Nintendo seg skikkelig i foten... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det betyr at hvis man ønsker å spille 4-player Mario Kart 64 er nødt å ha fire wiimotes i tillegg til fire classic controllers, så her snakker vi et pengesluk uten like. Mitt tips: Skaff dere GC-kontrollere før de forsvinner helt fra markedet.

7248920[/snapback]

Det kan da virkelig ikke være tilfelle. Da skyter Nintendo seg skikkelig i foten... :thumbdown:

7249254[/snapback]

Det er nok riktig at man må det. At de skyter seg i foten vet jeg ikke helt. De vil nå tjene godt med penger. Blir jo bare noe av det samme som det MS gjør med tilbehøret sitt f.eks.

Lenke til kommentar
Det er nok riktig at man må det. At de skyter seg i foten vet jeg ikke helt. De vil nå tjene godt med penger. Blir jo bare noe av det samme som det MS gjør med tilbehøret sitt f.eks.

7249271[/snapback]

Det jeg mener med å skyte seg i foten, er at folk kjøper SSBB, og så oppdager at det er lurere med Classic-kontroller (enn Wiimote), kjøper fire stykk, og så oppdager at de må kjøpe masse Wiimoter i tillegg. Da blir de sure, og mister lysten på å prøve ut noe nytt seinere. Og så kommer det sikkert fram på forsiden på VG.no eller Dagbladet.no (i det minste på en blogg), og så blir party-imaget Wii prøver å skaffe seg noe surnet i smaken hos Ola Dunk.

 

Klart Nintendo vil tjene penger på det. Hvis folk gidder å legge ut penga. Noe jeg personlig tror de ikke er villige til, og kommer til å bli mindre villige i framtida.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Det er nok riktig at man må det. At de skyter seg i foten vet jeg ikke helt. De vil nå tjene godt med penger. Blir jo bare noe av det samme som det MS gjør med tilbehøret sitt f.eks.

7249271[/snapback]

Det jeg mener med å skyte seg i foten, er at folk kjøper SSBB, og så oppdager at det er lurere med Classic-kontroller (enn Wiimote), kjøper fire stykk, og så oppdager at de må kjøpe masse Wiimoter i tillegg. Da blir de sure, og mister lysten på å prøve ut noe nytt seinere. Og så kommer det sikkert fram på forsiden på VG.no eller Dagbladet.no (i det minste på en blogg), og så blir party-imaget Wii prøver å skaffe seg noe surnet i smaken hos Ola Dunk.

 

Klart Nintendo vil tjene penger på det. Hvis folk gidder å legge ut penga. Noe jeg personlig tror de ikke er villige til, og kommer til å bli mindre villige i framtida.

7250280[/snapback]

Kan godt hende det blir en farse slik som med GB Connectivity opplegget. som da med Zelda Four Swords, hvor du måtte bruke flere tusen for å spille det fullt ut med fire personer.

 

Dette vil jeg tro vil gjelde mest for hardcore gamere, for primært vil Wii bruke Wii remote og Nunchuck (mest Wii remote).

Lenke til kommentar
Kan godt hende det blir en farse slik som med GB Connectivity opplegget. som da med Zelda Four Swords, hvor du måtte bruke flere tusen for å spille det fullt ut med fire personer.

7250306[/snapback]

Det var nok ikke så mange som gikk linja ut der, nei. Selvfølgelig kan man gjøre 4-player SSBB billigere ved å gå for GC-kontrollere og skjøteledninger, men det er nok mange som reagere på unødvendigheten i det, spesielt hvis de ikke er interessert i GC-spill. Nei, vi får se hvordan det blir. Dyrt med kontrollere er det jo uansett, selv om jeg synes Nintendo tar litt hardt i på denne fronten (både med prisen på Wiimote + Nunchuk og alle de forskjellige typene man må kjøpe).

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan man gjøre 4-player SSBB billigere ved å gå for GC-kontrollere og skjøteledninger, men det er nok mange som reagere på unødvendigheten i det, spesielt hvis de ikke er interessert i GC-spill.

 

Tenger vel strengt tatt ikke skjøteledninger for å spille med GC kontroll? Har klart meg fint med disse kontrollerne siden 2001 uten vedrørende problemer. Tviler på jeg er den eneste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...