Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Oi se det, glemte helt av kampen. Ikke at den har fått så mye media oppmerksomhet av åpenbare grunner.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Jeg synes ærlig talt det begynner å bli for mye.
Klart det, men vi har FFP og tenke på, i tillegg hadde det vært greit om klubben kunne begynt å sikte på litt mer sunn økonomi.

 

Fornuftig holdning. Slik City og Chelsea holder på kan ikke og bør ikke gå i lengden.

 

Og det er jo selvsagt ikke bare snakk om kjøpesummer. Det er en side av saken. Lønningene som f.eks City holder på med er jo galskap. De kommer jo aldri til å klare å drifte klubben med sånne lønninger. Husker ikke tallet, men lønningene i City var jo over 100% av inntjeningen til klubben.

 

Hvordan er dette tallet i Chelsea?

 

Fordi?

Hvis eg skal gjette: Fordi han ønsker en klubb som kan drives på en vettug måte, og ikke bare år for år, men med en lengre horisont.

 

Det er kult å bruke masse penger, og ha de kuleste spillerne lissom.... Men hva er den langsiktige konsekvensen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fordi?

Hvis eg skal gjette: Fordi han ønsker en klubb som kan drives på en vettug måte, og ikke bare år for år, men med en lengre horisont.

 

Det er kult å bruke masse penger, og ha de kuleste spillerne lissom.... Men hva er den langsiktige konsekvensen?

 

Okei.. Så kjøp av av Hazard, Hulk, de Bruyne og Marin er et "år-for-år" kjøp?

 

Hvis vi stiller med Cech, Ivan, Terry, Luiz, Bertrand, Mikel, Ramires, Hulk, Mata, Hazard og Torres neste år vil vi ha en snittalder på 25 år. Ikke dårlig med tanke på at vi er i en prosess hvor vi ønsker å bygge et yngre lag. Jeg skjønner ikke logikken din når du påstår at vi kjøper lag "år-for-år".

Lenke til kommentar
Fordi?
Hvis eg skal gjette: Fordi han ønsker en klubb som kan drives på en vettug måte, og ikke bare år for år, men med en lengre horisont. Det er kult å bruke masse penger, og ha de kuleste spillerne lissom.... Men hva er den langsiktige konsekvensen?
Okei.. Så kjøp av av Hazard, Hulk, de Bruyne og Marin er et "år-for-år" kjøp? Hvis vi stiller med Cech, Ivan, Terry, Luiz, Bertrand, Mikel, Ramires, Hulk, Mata, Hazard og Torres neste år vil vi ha en snittalder på 25 år. Ikke dårlig med tanke på at vi er i en prosess hvor vi ønsker å bygge et yngre lag. Jeg skjønner ikke logikken din når du påstår at vi kjøper lag "år-for-år".

Logikken er veldig enkel den hvis du leser det eg skriver og ikke hele tiden prøver å lese provokasjon i det eg skriver.

 

Logikken ligger i å pøse ut millioner av pund hvert år. Pund som klubben ikke tjener. I tillegg bruke fantasisummer på lønninger, også med penger som klubben ikke tjener. (Nå såg du kanskje ikke at eg ikke skreiv chelsea, men city der, men i ditt ønske om å mistolke innlegget mitt tenkte du på andre ting. Siden eg ikke vet hvordan lønn vs inntekt er i chelsea. Men det er neppe et fint regnskap å se på).

 

DET er år for år holdning til drift av en fotballklubb.

Lenke til kommentar
Slik City og Chelsea samtlige toppklubber holder på kan ikke og bør ikke gå i lengden.
:dremel:

 

Nja... Ikke i samme utstrekning. Det vet du Solaar. Ta lønn. En klubb som united har vel så vidt eg husker under 50% av inntekten som lønnsutgifter. Mens city som sagt har over 100%.....

 

Og det kan forsåvidt være reelt å si det du sier over her, men i hvilken grad? For å kunne hevde seg må man investere. Helt klart. Men i hvilket tempo? Slik Chelsea og City holder på skal alt skje på et år. Så fort som mulig. Og får man ikke resultater, så sparker man manager. (Chelsea i mye større grad enn city, som akkurat på dette punktet ser ut til å tenkte ganske langsiktig og gi mancini tid.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...