Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slik City og Chelsea samtlige toppklubber holder på kan ikke og bør ikke gå i lengden.
:dremel:

 

Nja... Ikke i samme utstrekning. Det vet du Solaar. Ta lønn. En klubb som united har vel så vidt eg husker under 50% av inntekten som lønnsutgifter. Mens city som sagt har over 100%.....

 

Og det kan forsåvidt være reelt å si det du sier over her, men i hvilken grad? For å kunne hevde seg må man investere. Helt klart. Men i hvilket tempo? Slik Chelsea og City holder på skal alt skje på et år. Så fort som mulig. Og får man ikke resultater, så sparker man manager. (Chelsea i mye større grad enn city, som akkurat på dette punktet ser ut til å tenkte ganske langsiktig og gi mancini tid.)

 

Absolutt. Er helt enig i at det er store forskjeller ute og går og enkelte klubber er selvsagt verre enn andre, det vil alltid være ytterpunkter. Poenget mitt er at jeg er mer interessert i årsaken til at det har blitt sånn og hva man kan gjøre med det kontra å klage over det som er. Det blir f.eks hyklersk av meg å gå inn på en diskusjon om penger all den tid Spurs gjør det samme mot mindre klubber som de selv blir utsatt for av de som er større.

 

Det irriterer meg massivt at det er blitt slik men jeg gidder ikke la sinnet gå utover en sjeik og en russer, de ville aldri nærmet seg denne businessen hvis det ikke var for at den ble så kommersialisert på 90-tallet. Da er det bedre å bare ignorere de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan jo fint trekke litt fra den potten, ble jo lovet ganske store bonuser til spillerne om de vant.

Det var vel fra Onkel Roman, ikke fra CL?

Jo forsåvidt, men det er egentlig samme hvor pengene kommer fra når det gjelder FFP, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Kan jo fint trekke litt fra den potten, ble jo lovet ganske store bonuser til spillerne om de vant.

Det var vel fra Onkel Roman, ikke fra CL?

Jo forsåvidt, men det er egentlig samme hvor pengene kommer fra når det gjelder FFP, vil jeg tro.

 

Da er vel hele poenget med FFP borte? Greia er vel at man ikke skal ha rike onkler som spytter inn penger, men overleve på sin egen inntekt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ærlig talt det begynner å bli for mye.

Klart det, men vi har FFP og tenke på, i tillegg hadde det vært greit om klubben kunne begynt å sikte på litt mer sunn økonomi.

Skjønner ikke hvorfor alle bruker så mye energi på å bekymre seg over økonomien til Chelsea. Slik dere oppfører dere, så virker det som at Chelsea FC ikke har peiling på hva de driver med, og bare kjøper spillere for hvilken som helst pris. Realiteten er, at Chelsea har en solid gruppe av mennesker rundt klubben, i form av både økonomer og advokater, som vet hva de driver med. Jeg sier at vi lar dem bekymre seg for om hva vi kan og ikke kan gjøre for å holde oss innen for FFP reglene.

 

Utover dette er jo engasjementet forståelig, men personlig, som en fan, så er jeg ingenting annet en fornøyd over å få inn nye, talentfulle spillere. Jeg håper også at det ligger en plan bak kjøpene, at det er en trener som har en filosofi rundt fotballen, og der spillerne har en relativt klar rolle i klubben.

 

Det vi sitter igjen med nå, er jo en lovende fremtid. Det skjer en utskiftning av store deler av laget, noe som ikke var annet enn forventet. Håper noen flere spillere går ut, forhåpentligvis får vi mer penger inn. At vi bruker mer penger nå, enn andre sesonger er naturlig ved det generasjonsskifte som hender nå, pluss at vi har litt ekstra etter CL seieren.

 

Jeg ønsker neste sesong velkommen, og håper at signeringene av Hazard og Hulk skjer som ryktene sier. Videre håper jeg at samtlige spiller holder seg i god form, og forblir skadefrie, slik at vi kan banke inn mer mål enn noen gang tidligere.

 

Tommel opp fra meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ryktes også at vi har skaffet oss van der Wiel for 8 millioner pund.

 

Du kommer med disse påstandene ganske ofte nå, og greit nok det altså. Men om du leser dette på nettet, så vis gjerne til en kilde slik at vi har noe å forholde oss til annet enn en påstand fra en annen forumbruker. Jeg for min del liker hvertfall å være ganske kritisk til hvem som melder dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste på TW at Gourlay sa at vi fikk £100m for CL-finalen, så dealen med Hulk / Hazard er innenfor FFP. Vet ikke om det ble nevnt i linken over, har ikke sett over hele.

 

£100m for å vinne CL? Kva har dei eigentleg rekna med i dei tala? Dei som vinn CL brukar jo å rake inn om lag £50m gjennom heile turneringa, inkludert TV-pengar osv. £100m høyrest ut som eit fantasital.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Swissramble posta idag på Twitter at Chelsea dro inn £49 mill for hele CL. Han pleier å være ganske så credible på slikt. Også rart om dere bikka over £100 mill bare på CL, er vel ingen klubber som har gjort det tidligere? Og da med langt større fanskare, stadion og interesse over klubben sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...