Gå til innhold

Netthandelen.no "Offisiell" diskusjonstråd....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for meg så føles netthandelen.no ut som europris ;) ganske så lik kvalitet på produktene..

og noe annet som gjør at jeg aldri har lagt inn bud på noe der inne, det er for jeg føler at de kan ha egene brukere der inne som byr opp aksjonene til oppnådt kostpris for dem :p

sier ikke det er slik, men noe jeg alltid har følt at det kunne vært :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har delte erfaringer fra netthandelen.

 

Kjøpte en induksjonskomfyr i september 2007 til kr 5.300,- Billigste induksjonskomfyr kostet da 8.990,- så dette var et kupp. Komfyren fungerer fortsatt helt topp.

 

Men når jeg bestilte en bilstereo med dvd, fikk jeg sjokk når jeg åpnet esken. Inni esken min, lå det en eske til en annen netthandel-kunde. Åpnet aldri den esken, så vet ikke hva som var inni.

Problemet var når jeg kontaktet netthandelen. De krevde at jeg måtte sende tilbake den feilsendte esken før de ville sende ut min pakke. Dette syns jeg var dårlig service.

 

Etter det har jeg kun handlet en gang der. Kikker innom fra tid til annen og ser om det er noen gode kjøp. Etter min mening var det mye gode kjøp før, men lite nå om dagen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Takk for tips.

 

jeg skal diskutere dette litt nærmere med de andre. Kan være det burdte komme tydeligere frem. Jeg ser at å kjøpe kun sokker og ikke noe mer er ikke bra. Da ville jeg ha benyttet meg av angrefristen så slipper du å betale denne fakturaen. Det står du jo fritt til å gjøre.

 

Takker for tilbakemelding.

 

Einar.

 

Hei

 

Jeg har vært medlem i netthandelen i flere år, men stort sett kjøpt dyre ting der. Nå er tilliten tynnslitt da siste kjøp av kjøkkenvifte viste seg å være en tabbe. Hetten hadde friksjonsskade på på stålet og så ikke ut. Jeg gjorde den store tabben å tenke at dette var en helt klar sak og at netthandelen ville sende meg nytt stålblekk uten tvil. Det er jo geit å prøve å bli ferdig med det nye kjøkkenet.

 

Men nei, siden jeg hadde montert opp viften og dette kunne skyldes montasje så var det bare å glemme., makan til byrokrati-arroganse.

 

Så nå har jeg funnet frem embalasjen og sendt hetten tilbake, så får vi se hva de sier.

Gratulerer da har de brukt 3 kundebehandlere, 1 time på posten, 5 timer med epost på et deksel til 200kr.

 

Dette er en liten fillesak og fatter ikke at de ønsker å ødelegge kundeforholdet med slik der de sier rett ut at jeg er en kjeltring.

 

Se svar;

 

Fra: Rikard 05.11.2010 15:35:15

Hei.

 

Jeg har nå gått grundig gjennom denne saken og vi konkluderer med at vi ikke kan gi deg erstatning for dette produktet, da det er montert opp og emballasje er kastet.

 

Da viften er montert opp, har vi ingen forsikring for at skadene ikke har skjedd under oppføring.

 

Det er ditt ansvar å sjekke om produktet har skader før det blir montert opp.

 

 

Fra: Lars Christian 02.11.2010 20:39:14

Hei

 

Er det skader feil på en vare så monterer du den jo ikke, da er det jo ikke lett for oss å vite når skaden har oppstått? Når du også har kastet embalasjen som denne måtte returneres i og i dette tilfelle sendt til posten så må jeg sende denne til en av mine kollegaer for å få enda en mening. Du hører fra oss.

 

Ha en fin dag

 

Fra: Nina 28.10.2010 10:35:12

Hei Truls Ekeberg!

 

 

I de tilfeller varen(e) ankommer kunden skadet eller knust, ber vi om at denne/disse leveres tilbake til det postkontoret du mottok varen(e) sammen med et ferdigutfylt skademeldingsskjema. Skademeldingsskjema finner du på Posten sine kontorer.

 

Selv om den ytre emballasjen ikke er skadet vil vi fremdeles be deg om å levere varen(e) til Posten. Posten behandler så dette internt og tar en vurdering av skaden. Varen(e) skal IKKE sendes tilbake til Netthandelen!

 

Så fort Posten har vurdert skaden(e) vil de ta kontakt med oss igjen for videre behandling. Først da vil vi sende deg ny(e) vare(er). Skulle det vise seg at vi er tomme på lager for den/de aktuelle varen(e)får du pengene dine tilbake.

Dersom du har kopi av skademeldingsskjemaet kan du fakse dette til 380 00 751.

 

Husk å merke med "Roar" og ditt retursøknadsnummer.

Vi kan da behandle saken din med det samme.

 

Vi må bare beklage for merarbeidet dette fører til for deg.

 

 

Vi vil avslutningsvis takke deg for at du benytter deg av Norges desidert mest spennende nettauksjon www.netthandelen.no, og ønsker deg velkommen tilbake igjen ved en senere anledning.

 

Ha en trivelig dag!

 

Jeg skal holde dere oppdatert med utfallet i denne saken!

 

 

Truls

Lenke til kommentar

Hei Truls.

 

Ser ut i fra saken at du har funnet original emballasje, så da skal det bli mye enklere å hjelpe deg.

 

Vi beklager hvis du oppfatter oss som vanskelige. Men det er regler vi også må følge i slike saker. Det er ikke mye vi krever fra forbrukere i angre-/reklamasjon-saker, men litt hjelp må vi få. Faktisk sier en nylig utført kundeundersøkelse at kundene våre er svært god fornøyd med kundeservicen Netthandelen yter. Det er også viktig å presisere at forbrukeren har ansvar å sjekke varen når den er mottatt.

 

Men nå som emballasjen er funnet og posten også er informert så skal vi klare å komme fram til en grei ordning i denne saken.

 

mvh

Rikard

Netthandelen

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva skjer hvis man ikke betaler fakturaen? Klarte å bestille for 700kr...

Hei.

 

Betaler man ikke faktura og heller ikke tar kontakt med oss for å få den slettet. Vil du motta et passivitetsgebyr. Det er derfor viktig at du tar kontakt med oss hvis du angrer kjøpet av varen(e). Det enkleste og beste er å skrive en henvendelse til oss via "min side" etter at du har logget inn på www.netthandelen.no.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei, lurer på om dere har igjen flere verktøykasser fra Northmark (131 deler) som kommer på auksjon ?

 

(Btw, bare si ifra om jeg egentlig ikke skal spørre om slikt her xD)

 

Hei.

 

Det beste er om du stiller spørsmålet på "min side" og "support". Da får du svar innen 24 timer. Ser nå dessverre ut til at vi er tomme for produktet. Beklager.

Lenke til kommentar

Hadde vel egentlig holdt meg lang unna elektriske kompenenter fra Netthandelen.

Har selv opplevd at en kaffetrakter exploderte når kona skulle sette den på, da var den 3 dager gammel. Hun fikk støt og ble svart oppover hele armen pluss litt sot i ansiktet. Tok bilder av dette og sende dette til Netthandelen, de viste ingen interesse for og rette opp i dette. Fikk aldri pengene tilbake eller en ny kaffetrakter. DÅRLIG...

Har også kjøpt en proson 12" fra netthandelen. Denne tok kvelden etter nesten 4 år. Har prøvd og kontakte Netthandelen ang. dette, men ser ut som dette går dårlig også. Får bare noen korte meldinger fra de, men ikke noen fremgang.

Har også kjøpt mye småelektrisk som har sluttet og fungert etter en uke, disse varene har jeg ikke klaget på siden kostnaden ikke var av et større beløp.

Hadde holdt meg langt unna Netthandelen, de har en elendig service!!

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Nesten så man kan mistenke at det er noe krøll med det elektriske anlegget hos deg. Men jeg er enig i at mye av det Netthandelen selger er pjask. Selv avsluttet jeg mitt kundeforhold der for noen år siden etter en relativt kostbar (for meg) reklamasjon det ikke ble ordnet opp i som involverte følgefeil.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Nesten så man kan mistenke at det er noe krøll med det elektriske anlegget hos deg. Men jeg er enig i at mye av det Netthandelen selger er pjask. Selv avsluttet jeg mitt kundeforhold der for noen år siden etter en relativt kostbar (for meg) reklamasjon det ikke ble ordnet opp i som involverte følgefeil.

Her nesten et helt nytt strømanlegg siden huset er 5 år gammelt. Har aldri hat problemer med det elektriske:)

Lenke til kommentar

Hadde vel egentlig holdt meg lang unna elektriske kompenenter fra Netthandelen.

Har selv opplevd at en kaffetrakter exploderte når kona skulle sette den på, da var den 3 dager gammel. Hun fikk støt og ble svart oppover hele armen pluss litt sot i ansiktet. Tok bilder av dette og sende dette til Netthandelen, de viste ingen interesse for og rette opp i dette. Fikk aldri pengene tilbake eller en ny kaffetrakter. DÅRLIG...

Har også kjøpt en proson 12" fra netthandelen. Denne tok kvelden etter nesten 4 år. Har prøvd og kontakte Netthandelen ang. dette, men ser ut som dette går dårlig også. Får bare noen korte meldinger fra de, men ikke noen fremgang.

Har også kjøpt mye småelektrisk som har sluttet og fungert etter en uke, disse varene har jeg ikke klaget på siden kostnaden ikke var av et større beløp.

Hadde holdt meg langt unna Netthandelen, de har en elendig service!!

Må trekke litt av kritikken tilbake, det kan se ut som Netthandelen tar tilbake subben for og reparere den eller gi meg en ny. Får se hvordan dette går:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk et passivitetsgebyr på 150 kr og et purregebyr på 60 kroner fra dem fordi jeg glemte å betale for en ordre jeg aldri fikk.

 

Får heller ikke lov hos kundeservicen å få gebyret slettet fordi de er idioter!

 

Er det en ordre som ikke blir betalt innen en uke etter forfall, vil ordren bli slettet og man vil motta et passivitetsgebyr. Dette er opplyst i våres brukerbetingelser og på vårt servicesenter.

 

Om vi mottar innbetaling på den opprinnelige ordren vil vi forsøke å gjenopprette ordren. Og da blir selvfølgelig også gebyret slettet.

 

Passivitetsgebyret ble innført 1 September 2008 for å sikre alle våre kunder en mest mulig rettferdig budrunde.

Dessverre har vi noen få kunder som byr på varer de ikke har tenkt å gjøre opp for. Det er disse kundene vi er ute etter å få stoppet.

Alle kunder som ignorerer faktura på varer som er vunnet på vår nettauksjon vil bli belastet med et passivitetsgebyr på 150 kroner. Dette i henholde til våre brukerbetingelser.

 

Til informasjon så sendes alle fakturaer samt purringer på e-post før fakturaen slettes og passivitetsgebyret påløper.

Lenke til kommentar

Hadde vel egentlig holdt meg lang unna elektriske kompenenter fra Netthandelen.

Har selv opplevd at en kaffetrakter exploderte når kona skulle sette den på, da var den 3 dager gammel. Hun fikk støt og ble svart oppover hele armen pluss litt sot i ansiktet. Tok bilder av dette og sende dette til Netthandelen, de viste ingen interesse for og rette opp i dette. Fikk aldri pengene tilbake eller en ny kaffetrakter. DÅRLIG...

Har også kjøpt en proson 12" fra netthandelen. Denne tok kvelden etter nesten 4 år. Har prøvd og kontakte Netthandelen ang. dette, men ser ut som dette går dårlig også. Får bare noen korte meldinger fra de, men ikke noen fremgang.

Har også kjøpt mye småelektrisk som har sluttet og fungert etter en uke, disse varene har jeg ikke klaget på siden kostnaden ikke var av et større beløp.

Hadde holdt meg langt unna Netthandelen, de har en elendig service!!

 

Netthandelen.no har samme regler som andre nettbutikker i landet. Her er det lover å regler som skal følges når det gjelder reklamasjoner og garanti. Opplever du dårlig service fra oss, er det bare å beklage. Nå har jeg ikke medlemsnummeret ditt, så jeg får ikke sjekket saken. Men føler du deg urettferdig behandlet, ville jeg skrevet det i saken. De fleste kunder som reklamerer på produkter hos oss er meget fornøyd med servicen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man bør i alle fall være ganske kritisk til "veiledende pris" (kjøp nå) som er oppgitt for varen, da den i mange tilfeller er kraftig overpriset. By aldri mer enn 50% av denne oppgitte prisen, kanskje nermere 1/3....

 

Uansett er det mye dåelige varer de har, mye dårlig og billig kvalitet så vær kritisk og sjekk med andre leverandører først.

 

Eller så virker systemet ryddig og proft, men altså, masse jalla varer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...