Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mr. Smith Goes to Washington var bra, og Jimmy Stewart var like bra som han alltid er, men slutten var tullete. Den sluttet bare sekunder etter klimakset, som jeg synes blir litt for lite for en sånn film.

9235960[/snapback]

Jeg opplever dette veldig ofte i eldre filmer - det skjer noe stort og klimaktisk, den dramatiske musikken blir enda høyere, kamera snur seg vekk og The End. Dette ville vært uhørt i moderne film, men sannsynligvis var det godkjent før.

Lenke til kommentar
Mr. Smith Goes to Washington var bra, og Jimmy Stewart var like bra som han alltid er, men slutten var tullete. Den sluttet bare sekunder etter klimakset, som jeg synes blir litt for lite for en sånn film.

9235960[/snapback]

 

Nja, jeg hadde ingen problemer med det. Hvorfor dra det ut?

 

James Stewart er fantastisk i den filmen der. Skulle ønske folk behandlet søppeljournalister på lik linje med hva Smith gjør. Ser for meg Stoltenberg og co løpe rundt :wee:

Lenke til kommentar
Mr. Smith Goes to Washington var bra, og Jimmy Stewart var like bra som han alltid er, men slutten var tullete. Den sluttet bare sekunder etter klimakset, som jeg synes blir litt for lite for en sånn film.

9235960[/snapback]

 

Nja, jeg hadde ingen problemer med det. Hvorfor dra det ut?

 

James Stewart er fantastisk i den filmen der. Skulle ønske folk behandlet søppeljournalister på lik linje med hva Smith gjør. Ser for meg Stoltenberg og co løpe rundt :wee:

9236553[/snapback]

Hvis man hadde fått litt avslutning på det hadde det virket mindre tullete. Filmen handlet om et veldig viktig tema, og lader opp til en skikkelig avslutning, men så blir det ikke det i det hele tatt. Synes det gjorde filmopplevelsen litt billigere, som om de som lagde filmen ikke brydde seg om budskapet nok til å lage en skikkelig avslutning. Det virket som litt sløv historiefortelling. Filmen er fremdeles veldig bra, men avslutningen var litt tullete.

 

Så en annen gammel film nå, Modern Times, og den hadde en mye bedre avslutning, med tanke på at det var The Tramps siste film (or so I hear).

 

EDIT:

@ Steffy: Jeg har ikke sett så mange sånne avslutninger i eldre filmer egentlig, selv om jeg kjenner igjen det du beskriver så kommer jeg ikke på forferdelig mange eksempler.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Endelig er Stuart Gordons From Beyond lagt ut for salg (her ved DVD Pacific), slippdato 11. september.

Anmeldelse av DVD'en @Fangoria.

 

Husker jeg så From Beyond på en japansk laserdisc (forøvrig sammen med Re-Animator også på en japansk laserdisc) for ca. 15 år siden, og synes det var mektig skummelt. Tilfeldigvis så jeg den på nytt tidligere i år, og da måtte jeg nesten le av hvor dårlig den var...

 

Coveret på den nye DVD'en var forøvrig latterlig.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Overrasket av filmen som går på ztv. Pleier ikke å orke eldre filmer XD

9237316[/snapback]

 

Hvorfor ikke? Virker som mange bare har bestemt seg for at eldre filmer er kjipe.

Dessuten, 1989 er vel ikke så altfor gammelt :hmm:

9237739[/snapback]

 

Ja du har rett i det. Tenkte meg litt flere år tilbake.

Edit: det er vel sånn man blir av å se på kjente og generelt gode filmer som som er gamle

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Endelig er Stuart Gordons From Beyond lagt ut for salg (her ved DVD Pacific), slippdato 11. september.

Anmeldelse av DVD'en @Fangoria.

 

Husker jeg så From Beyond på en japansk laserdisc (forøvrig sammen med Re-Animator også på en japansk laserdisc) for ca. 15 år siden, og synes det var mektig skummelt. Tilfeldigvis så jeg den på nytt tidligere i år, og da måtte jeg nesten le av hvor dårlig den var...

 

Coveret på den nye DVD'en var forøvrig latterlig.

9237747[/snapback]

Vel, skummel synes jeg nå aldri hverken Re-Animator eller From Beyond har vært, men From Beyond dårlig?!?

En film med Barbara Crampton i mer eller mindre full SM-mundur kan umulig være dårlig! :innocent:

 

Ellers er det jo en god porsjon mer splatter i denne versjonen enn det var opprinnelig.

Enig i at coveret er forfedelig.

Lenke til kommentar
Vel, skummel synes jeg nå aldri hverken Re-Animator eller From Beyond har vært, men From Beyond dårlig?!?

En film med Barbara Crampton i mer eller mindre full SM-mundur kan umulig være dårlig!  :innocent:

 

Ser mer av henne i Re-Animator for å si det sånn. Å bruke det som påskudd for å se From Beyond sier vel egentlig sitt... :D

 

Ellers er det jo en god porsjon mer splatter i denne versjonen enn det var opprinnelig.

 

Versjonen jeg så på laserdisc var uklippet, ihvertfall utifra det jeg kunne lese av det japanske coveret. :D Men heller ikke her når den Re-Animator til knærne i mine øyne...

Lenke til kommentar
Vel, skummel synes jeg nå aldri hverken Re-Animator eller From Beyond har vært, men From Beyond dårlig?!?

En film med Barbara Crampton i mer eller mindre full SM-mundur kan umulig være dårlig!  :innocent:

 

Ser mer av henne i Re-Animator for å si det sånn. Å bruke det som påskudd for å se From Beyond sier vel egentlig sitt... :D

 

Ellers er det jo en god porsjon mer splatter i denne versjonen enn det var opprinnelig.

 

Versjonen jeg så på laserdisc var uklippet, ihvertfall utifra det jeg kunne lese av det japanske coveret. :D Men heller ikke her når den Re-Animator til knærne i mine øyne...

9237877[/snapback]

Selskapet som distribuerte From Beyond slapp den i tre forsjellige utgaver den gangen, men selv den Unratede var klippet ned en god del (av studioet). Disse del/scenene har vært regnet som tapte, men ble funnet igjen for ikke så lenge siden. Gordon klippet dem så inn igjen i filmen (har aldri en gang hørt om at disse har vært tilgjengelige på bootlegtapes), og da denne versjonen ble vist på en HD horrorkanal Halloween i fjor eller 2005 var det så vidt jeg vet første gang noen utenfor crewet så filmen slik Gordon filmet den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...