Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, såg akkurat Iron Man 3 nå. Når har jeg vært rimelig trøtt og litt utmattet grunnet feil døgnrytme siste dagene...men dette var OK underholdning. Tror kanskje jeg er litt lei dette Marvel opplegget nå, og lar meg ikke rive med så mye av dette superhelt greiene lenger. Kanskje dagsformen drar opplevelsen noe ned, men satt litt med samme følelse som etter The Avangers, dette er underholdende nok men..når er det egentlig nok ?

Lenke til kommentar

Hvorfor ser du popcorn film når du er trøtt og utmattet? Det er ihvertfall da jeg ikke ville sett slik filmer, spesielt filmer rundt superhelter og sånt. Superhelter er ikke for alle uansett. Personlig synes jeg Iron Man 3 var herlig nok for å være superhelt-film. Og hadde originale trekk med tanke på materiale filmen var basert på.

 

Det jeg liker med Marvel/Disney er at de går nye veier. Fremfor bare andre retninger bare som DC Comics/WB gjør med Batman og Superman. Det finnes mer gode karakterer i både DC Comics og Marvel enn Iron Man, Superman og Batman. Det er så mye forskjellig, og det er så mye godt materiale som bare venter på å komme på film. Aquaman, Dr. Strange, Ant-Man, Dark Justice League o.s.v. burde hatt filmer (noe av det kommer).

 

Nå er jeg oppvokst med superhelter mer enn de fleste nordmenn, men Marvel synes jeg virkelig gjør noe nytt. Mens DC Comics bare forsetter med en trygg linje som bare blir mindre og mindre unik. Nolan var en frisk pust i Batman, men nå har du problemet at Man of Steel skal prøve å være Nolan-Superman framover, ikke Superman fra gamle dager.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Popcorn filmer er nettopp det som egner seg når man ikke er helt på topp, for min del ihvertfall :) Noe annet er stort sett helt dødfødt. I dag ble det foruten popcorn riktignok.

 

Man of Steel blir vel den neste superhelt filmen på lista, men jeg tror muligens jeg kan bli litt skuffet her også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Popcorn filmer er nettopp det som egner seg når man ikke er helt på topp, for min del ihvertfall

 

Nettopp. Popcornfilmer er helt streitefilmer som ikke behøver hverken konsentrasjon eller tenking, noe som gjør at de er perfekte på en sliten søndag eller en sykedag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

http://www.youtube.com/watch?v=LgBcNNOYMOU&feature=c4-overview&list=UUReABscl9mYkIDkoPYkvAIA

 

Sitter her og mimrer mht Enters 40. jubileum i dag.......blu rayen fra '07 er kanon , helt fantastisk bilde (den nye er dritt , de har føkka opp fargene og kjipe WB vil ikke dele usett footage enda de mest sannsynlig har en del på lager , shame on you WB !)

 

Horror Express BD har ganske bra bilde oxo....noget hvite prikker er det , ikke fullt så bra som Enter men tror neppe det kommer en bedre versjon da det ikke er penger til dette.

Lenke til kommentar

Haha, hvem er det som tror det har noe med SW å gjøre? Det er hvertfall helt på jordet.

Vel, fans pleier å trekke konklusjoner her og der. Men grunnen til at Star Wars blir nevt er fordi J.J. regisserer den kommende Star Wars filmen, det første du ser er en stjernehimmel og bokstavene på slutten som forsvinner. I denne rekkefølgen "Know he will soon", som høres veldig Yoda ut. Og jo, det at de siste bokstavene er

Soon Will

S. W.

Star Wars.

 

Men ja, det er en stretch på mange måter. Likevel er det moro å se tankene spinne. ;)

Minner meg om Cloverfield-traileren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...