Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av ein eller annan grunn let eg meg i går kveld overtale til å verte med på kino. Vi såg Date Night. Eg må seie at eg aldri har opplevd at ein film har treft meg so lite. Eg tykte ikkje den var det minste morosam og eg sat etterkvart berre å ba om at filmen skulle ta slutt.

Nokon andre som har sett den?

Lenke til kommentar

Så Dancer in the Dark for første gang i går. Og Fy F**N for en film.

Jævli bra ja. Om man vil se depressive filmer så anbefaler jeg sterkt Lilja 4-ever. Dagen ble ødelagt, og det tok 5 dager før jeg greide å slutte å tenke på den.

Begge filmer er notert. Lars von Trier har stått på lista en stund. Nå må jeg få ut finger'n. :)

Lenke til kommentar

Jeg så Gutten og Jernkjempen (The Iron Giant) i går. Et herlig, herlig gjensyn, da jeg må ha sett den minst 30 ganger når jeg var liten. Kunne ihvertfall 2/3 av filmen utenat. :wee:

 

EDIT: Brad Bird på sitt absolutt beste, IMO.

Herlig. Minste brodern elsket den filmen, så den gikk på repeat hver dag i flere måneder.

 

Har selv et lite nostalgiraid for tiden, med gode gamle Disney-klassikere. Noen skuffer - noen er minst like gode som de en gang var. Gutten og Jernkjempen er, slik jeg husker den, absolutt på høyde med de beste Disney-klassikerne - så den skal kjøpes.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Åå.. Den og ikke minst Flåklypa har blitt sett ihjel da jeg var mindre! Nostalgi på sitt beste!

 

Nostalgi er nøkkelordet, sitter og hører på Reodors Ballade mens jeg skriver dette, fy søren for en flott sang!

 

Hadde et hyggelig gjensyn med 5 element, den er egentlig ganske bra

 

Personlig synes jeg at den filmen har holdt seg veldig bra, topp film!

 

Sitter her med Pulp Fiction coveret og bakpå sier vg "Nær den perfekte B-film". Pulp Fiction var da ingen B film?

 

En "B-film" har vel mer med budsjett og produksjon å gjøre, ikke kvalitèt.

Pluss at det er vel ingen hemmelighet at nesten samtlige av skuespillerne i Pulp Fiction fikk et ganske så relevant karriere-løft takket være denne filmen.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Against its budget of $8.5 million and about $10 million in marketing costs, Pulp Fiction wound up grossing $107.93 million at the U.S. box office, making it the first "indie" film to surpass $100 million.

 

KILDE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...