Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Holder man seg unna filmer med en imdb rating på under 5 av prinsipp? Prøver tallet å fortelle deg at det er bortkasta tid?

Det er vel stort sett bortkasta tid, men er du ihugga Siegal fan f.eks der så godt som alle hans filmer har under 5 i snitt, skremmer ikke bort fansen. Men jeg vil nesten påstå at det er waste of time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder man seg unna filmer med en imdb rating på under 5 av prinsipp? Prøver tallet å fortelle deg at det er bortkasta tid?

 

Nei, ikkje eg iaf. Det talet er samansett av kva alle brukarane har røysta. Eg liker mange ting ikkje mange andre liker. Men filmar med høg rating kan lett koma før i køen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Er jeg den eneste som liker HP bedre en LoTR? :dontgetit:

Jeg personlig liker begge 2 veldig godt, men syns likevel lotr er en klasse over.

Hvilke Harry Potter filmer liker du best?

4ern er favoritten, men jeg liker alle veldig godt. Grunnen til at jeg liker HP bedre er vel fordi jeg vokste opp med HP, og filmene har uendelig gjensynsverdi (har sikkert sett de 5 første filmene 10+ ganger hver), noe som LoTR ikke har i det hele tatt.

 

Liker 1ern veldig godt også når jeg tenker meg om, men jeg har et veldig stort elsk til filmene og bøkene.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Jeg vokste opp med Tolkien, og det var leeeeeeenge før fantasy ble "kult" og mainstream, og det var bare nerder som visste hva det var. Søskenbarnet mitt f.eks. trodde Lord of the Rings/Ringenes Herre handlet om OL, eller en biografi om J.A. Samaranch (presidenten i IOC).

Lenke til kommentar
Kan omtrent ikke sette ord for denne opplevelsen. Jeg hadde satt høyere verdighet til denne personen. Mens andre hadde sett på han som et dyr. Helt sykt.

Spesielt : I am not an animal! I am a human being! I...am...a man! Fantastisk.

 

Hos meg kom tårene (merkelig nok, siden det er en ganske "klisjèfylt scene) når Merrick får besøk av skuespillerinnen.

 

...Glad jeg så på filmen alene da gitt.

Lenke til kommentar

Har sett extended Lotr sikkert 15+ ganger

og alt ekstra materiell 5-7+ ganger.

 

HP 1, 2 og 3 er alle koslige filmer.

 

HP 4 er min favoritt, har nok mye med tanke på at filmen er veldig korrekt iforholdt til boka.

 

Legger spoiler i tilfelle noen ikke har sett HP 5 og 6.

 

 

HP 5 er tragisk, toppen er når Prof. Uffert sprenger seg gjennom veggen til Ufinneligrommet (husker helt hva det heter igjen).

Og så sinnsykt mye tull regissøren har tatt med, i forholdt til det som kunne blitt epic trollmanns slåssing (Mysterie avdelingen).

 

HP 6 topper rangeringa av tragisk. Selve filmen er kjedelig, hvor alt går sakte og det skjer veldig lite (da boka er (som alle HP bøkene) drit bra). Det at man får vite at hva Malfang skal bruke 2veis skapet til fra starten av er tilbakestående.

Og hva faen er det når Bellatrix og gjengen kommer for å ta Harry i juleferien?! Har faen meg ikke skjedd i boka, og huset blir aldri ødelagt i boka!

Og igjen hvor i helvete er den episke trollmans kampen på Galtvort når Humlesnurr er død?!

Dødseterne bare trasker ut som ingen ting?!

 

 

 

Hadde de holdt seg til regssøren fra HP 3 eller 4 så kunne det blitt bra, men siden kokoshuet David Yates skal lage de to siste filmene (eneste som er positivt at han lager to filmer ut av siste boka) så tror jeg at de blir en flopp for HP-bøkene elskere.

 

Bare legger til at jeg har lest alle HP bøkene sikkert 5+ ganger (lest også alle på engelsk en eller to ganger). Og for meg så er de bøkene noe av det beste jeg noensinne har lest! En av de få bøkene hvor jeg har "levd" meg ordentlig inn i.

Endret av CThomassen
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som liker HP bedre en LoTR? :dontgetit:

Jeg personlig liker begge 2 veldig godt, men syns likevel lotr er en klasse over.

Hvilke Harry Potter filmer liker du best?

4ern er favoritten, men jeg liker alle veldig godt. Grunnen til at jeg liker HP bedre er vel fordi jeg vokste opp med HP, og filmene har uendelig gjensynsverdi (har sikkert sett de 5 første filmene 10+ ganger hver), noe som LoTR ikke har i det hele tatt.

 

Liker 1ern veldig godt også når jeg tenker meg om, men jeg har et veldig stort elsk til filmene og bøkene.

 

Er enig at 4'eren er best til nå, men ganske uening når det gjelder gjennsynsverdien til LOTR, med mindre man ikke liker lange filmer selvsagt.

 

Var det slik at de delte siste filmen (nummer 7) i to, slik at første del kommer på kino nå, og siste til jul?

Lenke til kommentar
4ern er favoritten, men jeg liker alle veldig godt. Grunnen til at jeg liker HP bedre er vel fordi jeg vokste opp med HP, og filmene har uendelig gjensynsverdi (har sikkert sett de 5 første filmene 10+ ganger hver), noe som LoTR ikke har i det hele tatt.

 

Der må jeg si meg totalt uenig. Jeg har ikke sett noen av Harry Potter-filmene mer enn én gang, mens Ringenes Herre har jeg sett hver film minst 5 ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke enig at de skulle laget det som miniserie, men heller beholdt samme regisør for hele serien fra bok 1 til bok 7. En vanvittig ide med tanke på hvor mange år det har tatt å komme hit, men hadde vært mye bedre og serien kunne faktisk konkurert med Ringenes Herre.

 

Spørs vel hvilken regissør det eventuelt hadde vært vel. Hvis Chris Columbus hadde fortsatt etter film 2 tviler jeg sterkt på at resultatet hadde vært i nærheten av LotR-nivå.

 

Tror Mike Newell hadde vært det desidert beste valget for hele serien, Chris ble litt vel sukkersøt av seg i sin portretering og selv om det holder godt mål for de 2 første bøkene blir de resterende raskt mørkere ettersom man kommer nærmere og nærmere Voldemort.

 

Men Alfonso kunne og vært en god kandidat, mine klart desidert største HP favoritter er Prisoner of Azkaban og Goblet of fire selv om jeg kanskje må holde en større knapp på Prisoner of Azkaban. David Yates har jeg bare gitt opp, både Order of the Phoenix og Half blood prince ble et stykke irriterende, selv om Half blood prince var hakket bedre, men de ødelegger så forferedelig mye logikken. F.eks i Order of the Phoenix blir Harry utvist fra Hogwarts for å utøve magi fremfor en "muggle" mens de kun minutter senere rir på kosteskaft nedover Themsen, nesten kræsjer med en båt full av normale folk, for deretter å forsvinne ut av scenen.

 

Nei serien kunne vært mye bedre i mange av filmene, dessverre ble det mye suppe suppe av det. Håper de klarer å få til de 2 siste filmene så man i alle fall får en god avslutning på serien.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig med deg, Bear. Alfonso Cuarón visste hva han drev med og den beste stemningen finner man i Prisoner of Azkaban. Jeg ser frem til Deathly Hallows 1 og 2 kommer. Det skal bli godt å ha sett ferdig hele serien. Uansett hvor tragiske de siste filmene kan bli, skal jeg garantert vise hele serien for barna mine om mange år.

 

Idag skal jeg se the elephantman, for første gang. Gleder meg! :)

Alltid kos meg lynch ^^

 

En av få filmer jeg faktisk gråt av. Fantastisk film og en klar 10/10 for min del. Hva syntes du om den?

 

Kan vel starte med og innrømme jeg også, at det er en av veldig få filmer jeg faktisk har latt noen tårer trille! Skulle aldri tro selv at jeg gjorde det, men fy faen.

 

Godt at enda fler har blitt frelst av filmens magi. Neste film du bør ser, som går virkelig inn på deg, er Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom. Jeg var ikke langt ifra å konvertere til buddhismen da jeg så den.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Er jeg den eneste som liker HP bedre en LoTR? :dontgetit:

Jeg personlig liker begge 2 veldig godt, men syns likevel lotr er en klasse over.

Hvilke Harry Potter filmer liker du best?

4ern er favoritten, men jeg liker alle veldig godt. Grunnen til at jeg liker HP bedre er vel fordi jeg vokste opp med HP, og filmene har uendelig gjensynsverdi (har sikkert sett de 5 første filmene 10+ ganger hver), noe som LoTR ikke har i det hele tatt.

 

Liker 1ern veldig godt også når jeg tenker meg om, men jeg har et veldig stort elsk til filmene og bøkene.

 

Er enig at 4'eren er best til nå, men ganske uening når det gjelder gjennsynsverdien til LOTR, med mindre man ikke liker lange filmer selvsagt.

 

Var det slik at de delte siste filmen (nummer 7) i to, slik at første del kommer på kino nå, og siste til jul?

Har ikke noe med at de er lange, men jeg har et så intesnt hat mot alle delene med Frodo, Sam og Gollum at det ødelegger for resten av filmene. Aner ikke hvorfor, men jeg hater det.

 

4ern er favoritten, men jeg liker alle veldig godt. Grunnen til at jeg liker HP bedre er vel fordi jeg vokste opp med HP, og filmene har uendelig gjensynsverdi (har sikkert sett de 5 første filmene 10+ ganger hver), noe som LoTR ikke har i det hele tatt.

 

Der må jeg si meg totalt uenig. Jeg har ikke sett noen av Harry Potter-filmene mer enn én gang, mens Ringenes Herre har jeg sett hver film minst 5 ganger.

Har vel sett alle RH filmene 3-4 ganger hver, kommer ikke til å se det igjen på LENGE..

Lenke til kommentar

Noen som vet hva den gjenstanden som sto på kontoret til Pepper i iron man 2 heter? eventuelt hvor man kan kjøpe den. Snakker her om den greia som gikk rundt og rundt tilsynelatende uten å stoppe. Satser på at dette var riktig sted å poste dette spørsmålet. Har prøvd å google, men finner ingenting.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg tok ikke tvisten på forhånd selv om jeg visste hva twisten var.. Nå i ettertid så har jeg ekstremt vanskeligheter for å skjønne hvordan jeg greide det :hmm:

Lenke til kommentar

Alle filmer med tvister har det store problemer at 1 av 10 vil tippe seg frem til noe i starten, treffe sånn ca (la oss være ærlig - du skjønte ikke HELE tvisten, du skjønte deler av den) og bli skuffet over hele filmen. Dette tallet øker selvfølgelig når filmen har blitt diskutert opp, ned og i mente i slike tråden. Se filmer tidlig, unngå trailere, unngå prat om filmer du kunne tenkt deg å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...