Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg så den, men jeg husker den som mer en bare bra action. Likte storyen ganske godt, og synes både Cage og Travolta gjør en god rolle!

Joda, storyen var fiffig nok den. Endelig fikk jeg sett Cage i en rolle jeg ikke mislikte ham fullstendig i også. Nå skulle han jo spille drittsekk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For et deilig gjensyn med Armageddon. Sånn lager man ekte manne-action, som til og med damene kan se. Det er herlig å elske slike typer filmer i all sin absurditet, popcorn og cheese. Måtte filmuiniverset aldri miste slike bidrag.

 

Epic action is Bay :)

 

Hvilket minner meg på at jeg vil se Independence Day igjen. Digger sånne filmer. :)

Lenke til kommentar

Armageddon er knall ja. Eneste er enkelte alt for brå overganger, selv for Michael Bay. Herlige klisjeer og amerikansk til fingertuppene. Så lenge man ikke detter ut av dette testosteronfilmuniverset til Bay så er alt uber. Bay er best på de mer episke settingene. The Rock, Armageddon og Transformers er mine Bay-favoritter. Pearl Harbor var bommert, mens de andre er greit nok tidsfordriv. Men ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Armageddon er knall ja. Eneste er enkelte alt for brå overganger, selv for Michael Bay. Herlige klisjeer og amerikansk til fingertuppene. Så lenge man ikke detter ut av dette testosteronfilmuniverset til Bay så er alt uber. Bay er best på de mer episke settingene. The Rock, Armageddon og Transformers er mine Bay-favoritter. Pearl Harbor var bommert, mens de andre er greit nok tidsfordriv. Men ikke noe mer.

 

The Rock er nok min Bay favoritt - uten tvil! Armageddon og Transformers var helt grei underholdning, men ikke noe mer for min del (hvis man ser bort fra Megan Fox).

Lenke til kommentar

Problemet mitt med Armageddon er den påtrengte kjærlighetshistorien mellom Affleck og Tyler. Filmen hadde vært SÅ mye bedre uten det romantiske vaset deres, og klinescenene har blitt kåret til "dårligste kjemi" flere ganger.

 

La de tøffe gutta leke mere, blir bare oppgitt når det klipper over i søte samtaler og klissete kyss i flere minutter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Problemet mitt med Armageddon er den påtrengte kjærlighetshistorien mellom Affleck og Tyler. Filmen hadde vært SÅ mye bedre uten det romantiske vaset deres, og klinescenene har blitt kåret til "dårligste kjemi" flere ganger.

I mine øyne er ikke Armageddon fryktelig mye bedre enn Pearl Harbour. Det er kjærlighetshistoriene som preger filmene i stor grad. Eller var det kanskje "I don't wanna close my eeeeeeeeeeeeeeeeeyees"(?) og den scena.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Problemet mitt med Armageddon er den påtrengte kjærlighetshistorien mellom Affleck og Tyler. Filmen hadde vært SÅ mye bedre uten det romantiske vaset deres, og klinescenene har blitt kåret til "dårligste kjemi" flere ganger.

I mine øyne er ikke Armageddon fryktelig mye bedre enn Pearl Harbour. Det er kjærlighetshistoriene som preger filmene i stor grad.

 

Jeg synes nå Pearl Harbour blir totalt overskygget av kjærlighetshistorien. I Armageddon er i det minste Bruce Willis med som en tøff, halvsprø badass slik vi liker han.

Lenke til kommentar
Synes nok The Rock er kulest. Connery er awesome. Synes Tyler/Affleck-relationship'et er ganske unødvendig og.

 

En ting som er moro er jo det at dem nevner Pulp Fiction i Armageddon, og Bruce Willis er jo med i begge.

Bay har virkelig omkranset post-modernismen med en slik omfattende referanse. The Rock har jeg bare sett en gang i VHS-alderen. Vært spennede å sett den igjen. Forøvrig den eneste filmen jeg kan se for meg at jeg kan like av Bay. Bad Boys, Pearl Harbour, Armageddon og Transformers har for min del alle vært greie popcornfilmer men aldri noe jeg kommer til å gidde å se igjen, med mindre de filmene inngår i en Ludovico-metode og jeg finner ut at jeg skal bli en Batmankarakter og blir bura inne...*gasping*

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...