Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VGs anmeldelse av «Max Payne»

Det merkes at anmelderen tydeligvis ikke har spilt eller vært noen fan av Max Payne.

 

Slik det beskrives er nesten akkurat slik jeg husker serien. En voldelig, eksplosiv og blodig hevntokt, med noe historie her og der.

Denne anmeldelsen fikk meg egentlig til å glede meg mer.

 

Tviler på at historien kan være helt tragisk, om de har gjort det noenlunde likt spillet.

Lenke til kommentar
VGs anmeldelse av «Max Payne»

Det merkes at anmelderen tydeligvis ikke har spilt eller vært noen fan av Max Payne.

 

Slik det beskrives er nesten akkurat slik jeg husker serien. En voldelig, eksplosiv og blodig hevntokt, med noe historie her og der.

Denne anmeldelsen fikk meg egentlig til å glede meg mer.

 

Tviler på at historien kan være helt tragisk, om de har gjort det noenlunde likt spillet.

 

Bør ikke spill og film skilles som to forskjellige medium? Det er jo to helt forskjellige medium som spiller på forskjellige premisser. En skal vel ikke måtte ha spilt Max Payne for å kunne ha en god formening om filmen. Ut ifra et filmperspektiv burde man vel være kompetent til å si at det er en bra film eller ei.

 

Jeg skjønner ikke helt hypen med dette egentlig. Virker jo som en helt streit actionfilm, thus ensformig og kjedelig?

Lenke til kommentar
VGs anmeldelse av «Max Payne»

Det merkes at anmelderen tydeligvis ikke har spilt eller vært noen fan av Max Payne.

 

Slik det beskrives er nesten akkurat slik jeg husker serien. En voldelig, eksplosiv og blodig hevntokt, med noe historie her og der.

Denne anmeldelsen fikk meg egentlig til å glede meg mer.

 

Tviler på at historien kan være helt tragisk, om de har gjort det noenlunde likt spillet.

 

Bør ikke spill og film skilles som to forskjellige medium? Det er jo to helt forskjellige medium som spiller på forskjellige premisser. En skal vel ikke måtte ha spilt Max Payne for å kunne ha en god formening om filmen. Ut ifra et filmperspektiv burde man vel være kompetent til å si at det er en bra film eller ei.

 

Jeg skjønner ikke helt hypen med dette egentlig. Virker jo som en helt streit actionfilm, thus ensformig og kjedelig?

 

Ikke jeg heller. Action ut fra spill. Blir vel Hitman på nytt antar jeg. Går ikke glipp av noe hvis man ikke ser den.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hypen med dette egentlig. Virker jo som en helt streit actionfilm, thus ensformig og kjedelig?

Hypen er vel at spillene regnes som noe av det ypperste man får tak i? Derfor booster det forventningene til folk og fe. Det at det egentlig ikke har kommet ut en eneste virkelig god filmatisering av et spill glemmer jo stort sett disse menneskene.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Hypen er vel at spillene regnes som noe av det ypperste man får tak i? Derfor booster det forventningene til folk og fe. Det at det egentlig ikke har kommet ut en eneste virkelig god filmatisering av et spill glemmer jo stort sett disse menneskene.

 

Jeg bare ser ikke hvordan de skal overføre det som var bra med spillene til filmen. Etter det jeg har fått med meg er det et veldig action-preget spill med mye fokus på bullet-time. Bullet time på film tror jeg ikke er like qlt som på spill, i interaksjon med det. Og actionspill adaptert til film har aldri fungert, og jeg ser virkelig ikke noen grunn til at det skal fungere denne gangen heller.

 

Det er som sagt to forskjellige medium, og jeg tror noen glemmer dette.

Endret av Badering
Lenke til kommentar
Hva synes folket om Letters from Iwo Jima? :)

 

Husker ikke helt hva jeg ga den, men den var helt grei. Likte den i hvertfall bedre enn motparten Flags of Our Fathers.

 

I følge Vote History gav jeg den 9/10, men det er en stund siden jeg så den så kan være at jeg har skiftet mening. Men helt klart bedre enn Flags of our Fathers som Olum sa.

Lenke til kommentar
Bør ikke spill og film skilles som to forskjellige medium? Det er jo to helt forskjellige medium som spiller på forskjellige premisser. En skal vel ikke måtte ha spilt Max Payne for å kunne ha en god formening om filmen. Ut ifra et filmperspektiv burde man vel være kompetent til å si at det er en bra film eller ei.

 

Jeg skjønner ikke helt hypen med dette egentlig. Virker jo som en helt streit actionfilm, thus ensformig og kjedelig?

En del folk (blant annet på kulturo) nevner jo ofte at er du fan av spillet eller tegneserien eller hva opphavet til filmen er, så kommer du til å like den. Når spill blir filmatisert burde de jo ta litt forbehold på om fans blir å like den, eller om den ikke er tro til spillet. Det er en viktig del av filmen. Om den beholder spillets stemning og visuelle stil.

De fleste anmeldelsene jeg har lest av filmen nevner bare hvordan en som aldri har hørt om Max Payne før ville tenkt. Er ikke verre enn å bare skrive et par setninger om hvordan vi med tidligere erfaring fra spillene vil reagere.

 

Men blir vel å se filmen uansett :)

Lenke til kommentar
Jeg bare ser ikke hvordan de skal overføre det som var bra med spillene til filmen. Etter det jeg har fått med meg er det et veldig action-preget spill med mye fokus på bullet-time. Bullet time på film tror jeg ikke er like qlt som på spill, i interaksjon med det. Og actionspill adaptert til film har aldri fungert, og jeg ser virkelig ikke noen grunn til at det skal fungere denne gangen heller.

 

Det er som sagt to forskjellige medium, og jeg tror noen glemmer dette.

 

Bullet-time er en viktig del av spillet ja, men vel så viktig er den mørke, film-noir aktige stemningen og historien. En god regissør og manusforfatter som hadde tatt dette på alvor kunne faktisk klart å lagd en glimrende film, og det helt uten bullet-time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...