Gå til innhold

Cubase/nuendo - guide | OPPDATERT 08.12


_HKH_

Anbefalte innlegg

Tja.. les manualen du fikk med.

 

Har ikke akkurat stålkontroll på begrensningene til alle versjonene av cubase.

 

Du har satt locatorene riktig, sant?

 

Hvprdan mener du? Locator riktig?

 

Edit : Var forresten ikke med noen manual utenom CD-en så vidt jeg kunne se. Skal sjekke om det ligger på CD-en eller i mappa.

Endret av Skalle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Kanskje noen som kan hjelpe meg med et problem i Nuendo. Er nok antageligvis typisk brukerfeil, men jeg sliter med forsinkelser.

Det vil si at det kan ta opp til et sekund fra kommandoen blir utført (eks. avspilling av spor, tangenttrykking i pianoroll, muting og unmuting av kanaler) til selve lyden kommer.

Jeg har installert det som skal være riktige drivere til mitt eksterne lydkort med asio (ESI U46DJ), prøvd meg mye frem i device setup; men ingenting ser ut til å hjelpe.

Har tidligere hatt et enda simplere lydkort, og kan ikke huske samme forsinkelse. Det kan minne om når man bruker vanlig intergrert lydkort fra hovedkortet. Datamaskinen min er heller ikke nevneverdig treg, og CPU-nivået holder seg lavt og stabilt.

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av Novation ReMOTE SL25, og vil gjerne at alt skal fungere på riktig vis. Det er jo utrolig tungvint når lyden henger igjen når man spiller på tangentene.

 

Jeg har forsøkt å google og lese litt rundt angående problemet, men har enda ikke funnet riktig løsning. Har dessverre ikke manual. (Piratkopi).

Lenke til kommentar

Du må sørge for å ha valgt riktig driver i device setup, skriver om det her i guiden.

Manualen kan forresten lastes ned fra steinberg.net.

 

Om du har riktig driver valgt kan det være du må fikse på instillingene i lydkortet. Se etter "buffer size" eller "latency". Disse skal ha minst mulig verdi.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hey folks

lurte på en liten ting. hvordan er det å overføre et prosjekt fra en pc til en annen? får jeg sånn melding opp om at det mangler en fil og jeg kan lete etter den og finne den hvis jeg har med alle filer? eller åssen er det? tenker på det at jeg kan åpne prosjektet med alle plugins og alt sammen på. ikke omf format.

Lenke til kommentar

Så lenge du får med deg prosjektmappen skal det gå fint. Den skal inneholde prosjektfilen samt audiomappen. Images-mappen kan du slette.

 

Alle plugins du bruker i prosjektet må være installert på den andre maskinen for at de skal fungere.

Om du bruker samples som er lagret et annet sted på maskinen enn i prosjektmappen må du få med deg disse også. Bruker du f.eks battery kan du velge save kit with samples, har du noen samples som bare ligger i prosjektet kan du velge save project to new folder for å få med alle filer.

 

Når du åpner prosjektet må du sansynligvis stille inn og utganger på nytt om den andre maskinen har et annet lydkort.

Lenke til kommentar

takk for svar :)

 

 

lurte på en ting til. jeg lager all musikken i reason 4. det jeg gjør da er å exportere hver lyd for seg selv. importerer nå dette inn i cubase. greia er at jeg vil ha kick og snare som mono tracks. hva er enkleste måte? lage ny track og importere dem i mono tracksene eller er det en måte å konvertere det til mono? sonar hadde en knapp på hver lyd kanal som man kunne sku på som mono eller stereo

 

edit: fant ut av det

Endret av DilliMusic
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lurer på en liten ting. Om jeg skal ha Multibåndskompressore på to spor, hvor hvert spor er panorert til hver side; Må jeg da lage to FX-spor med samme effekt, eller er det noe mulighet for å kun bruke ett?

 

Prøvde litt istad, men da ble bare panoreringen på sporene stilt til midten. PC-en min er ikke verdens beste, og den begynner å knele når jeg har laget 4-5 fx-spor til multibåndskompressoren! :b

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...