Gå til innhold

Cubase/nuendo - guide | OPPDATERT 08.12


_HKH_

Anbefalte innlegg

Iom at jeg i første omgang ikke vil komme til å bruke noe særlig MIDI, bør ikke høy latency være noe problem.

Ja, det kan jeg jo selvfølgelig, men jeg må jo plugge om headset iom at jeg ikke har egne hodetelefoner til lydredigering (enda). Annen ting som er teit at hvis jeg først har brukt det ikke integrerte kortet, så må jeg restarte maskinen for at jeg skal få byttet til det.

Men, det ville uansett bare blitt en midlertidig løsning, så er det ikke enkelt å få til gidder jeg ikke styre med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei

 

 

Hærlig tråd ville bare først si at, jeg tidligere brukte cool edit pro 2 og stusset på hvorfor ikke alle brukte cool edit, men etter at jeg så litt på denne guiden skaffet jeg meg cubase, og fy f*** så bra det var, kvaliteten på vokalen på lydopptakene mine ble my bedre, løsningen mellom mikrofonen og lydkortet mitt, ble også "lettere" når jeg bruker cubase, trenger liksom ikke å stille på så mye for og klar gjøre micen for et opptak.

 

Men seff så har jeg et spørsmål :dribble:

 

Jeg driver jo litt med rap, og spiller inn en del låter, bruker veldig myemultibandcompressor ol, MEN når jeg har gjort "ferdig" låta og den høres helt perfekt ut i mitt headsett (koss s45, <--- sånn det skrive) som er et veldig godt og lukket headsett, så når jeg skal dra låta over på ipoden blir kvaliteten så dramatisk mye dårligere, man hører med engang at dette her ikke er "bra nok". Veldig vanskelig og forklare egentlig :blush: det blir liksom bare ikke bra nok :cry:, det jeg lurer på er om det er noe spessielt headsett man burde mastre låter med, eller om ddet er noe med hvordan man skal lagre og exportere audio mixdownen når man er ferdig med låta, er det forskjell på øreplugger, og høytalere ?

 

Så det hadde vært veldig fint om noen her kunne svare på spørsmålenene mine, har blitt så sykt gira på å lage flere låter etter at jeg gikk over til cubase, fordi i mitt headsett høres det faktisk litt "bra" ut :p

 

Og en ting til, det hadde vært fint viss noen kunne svare kjapt, pga at viss det er et nytt headsett jeg trenger for mastring, skal jeg sette det på ønskelista mi til jul :innocent:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå skal man selvsagt høre miksen på så mange høytalere som mulig og da må man også teste den i headsett.

Å gjøre hele miksen på headsett, derimot, er fy fy.

Headsettmiksing har flere fordeler og ulemper. Fordelene er at de fjerner deg fra rommets akkustikk og gir deg et tydelig stereobilde.

Ulepmene er det at headsett har en tendens til å bringe frem lave lyder som reverb og små delayer og du vil få et feil bilde av lyden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...