Gå til innhold

Cubase/nuendo - guide | OPPDATERT 08.12


_HKH_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
flotters bra du er ærlig da og ikke skryter på deg andres arbeid...

men det er morro og lese manualer, den til cubase 4 er tjukk som f....

8166832[/snapback]

 

Oh yes! Har lest hele manualen til sx3, det er ikke lite.

 

Det er heldigvis litt lettere å komme igjennom det når det er eksamenspensum.

 

 

Når det gjelder guiden her så er det ikke kun manualripoffs, har skrevet noe etter hodet.

Skrev greiene før forige eksamen jeg hadde og brukte det som en måte å virkelig lære meg tingene på.

Fikk a, så det funket ganske bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+981234789

sette sammen sanger?

 

compressor er ganske vansklig, kanskje den vasnkligste "effekten"

mye og gå igjennom, anbf deg å lese litt på nett og prøve noen guider..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

okay da lurer jeg på åssen jeg kan få til noe liknende som v vokal i cubase. altså sonars plugin. bytte pitch på lyd fil. ikke hele fila men deler av fila. passer ganske bra til noen audio filer som mangler det lille ekstra eller vokaler for den saks skyld :D

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Cubase is teh shit:)

 

Når du har selection tool oppe kan du også bare holde inne "ALT" og klippe med saksen som da kommer opp. Med ALT-knappen inne kan du også kopiere klipp bortover.

 

Holder du inne ctrl kan du dra klipp opp og ned (til ny lane eller nytt spor) uten at de flytter seg i tid.

Lenke til kommentar

Hei!

Og takk for grundig og fin innføring. Jeg liker stilen. Jeg har hatt Cakewalk en god stund, men anskaffet Cubase SE 3 for å teste. Kanskje er jeg gammal, men jeg finner Cubase vanskeligere å bruke enn Cakewalk, jeg synes instruksjonsboken er tung og ikke svarer på det jeg lurer på fort nok. Har du planer om å skrive noe om trommer i Cubase?(for å si det på en annen måte)

Keep up the good work! :yes:

Lenke til kommentar
Hei!

Og takk for grundig og fin innføring. Jeg liker stilen. Jeg har hatt Cakewalk en god stund, men anskaffet Cubase SE 3 for å teste. Kanskje er jeg gammal, men jeg finner Cubase vanskeligere å bruke enn Cakewalk, jeg synes instruksjonsboken er tung og ikke svarer på det jeg lurer på fort nok. Har du planer om å skrive noe om trommer i Cubase?(for å si det på en annen måte)

Keep up the good work! :yes:

9281828[/snapback]

 

jeg likte også sonar sitt flow litt bedre men det er vel hva jeg er vant til. men nå er det kun cubase som teller inn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...