Gå til innhold

Cubase/nuendo - guide | OPPDATERT 08.12


_HKH_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et aldri så lite problem i Cubase SX 3.

 

Når jeg adder en Audio-channel, får jeg ikke flere alternativer enn "In" på Input, og "Out" på Output. Hvordan får jeg input/output fra lydkortet som et alternativ? Det funker i MIDI-channel...

 

Lydkort: ESI Juli@ Internt

Lenke til kommentar

Vi fikk det til. :)

 

Et problem til :whistle: :

 

Vi har nå EZDrummer som output på 1 MIDI-track, som vil si at alle tromme-sporene (8) kommer som en MIDI-track. De 8 sporene med trommelyder ligger i en VSTi-folder, men vi vil ha de sporene separerte slik at vi kan redigere hver enkelt lyd.

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Kan du forklare litt nærmere?

 

Jeg har MIDI-trommer, EZDrummer, innspilt med piano. Nå ligger de i en VSTi-folder i Cubase, men når jeg legger på plug-ins på Insert-lista på en kanal, for eksempel Basstromme, blir det jeg legger til av klang osv. automatisk gjennomført på alle de andre trommene også.

 

Hvordan kan jeg legge på effekter på hver enkelt tromme, uten at det skjer på de andre trommene?

Lenke til kommentar

Jeg var i en musikkbutikk i går. Husker ikke hva den heter, men en fyr der ville vise meg litt av musikken bandet hans har laget. Han brukte da Nuendo. Jeg lurte på hvor du fikk tak i det? 18.000 kr. sa han det kosta. Det er ikke aktuelt. Hva er et godt program å begynne med, som ikke koster altfor mye?

Lenke til kommentar

Jeg brukte en piratversjon av nuendo.. gratis som bare det.

Kjøpte etterhvert Cubase 4 for 4100 som er prisen for studentutgaven.

 

Zenco: Har ikke EZ-drummer for tiden, men jeg tror det er slik at EZ drummer har en intern mikser som mikser trommene ned til et stereospor. Du kan derfor ikke bruke vst-plugins på bare en tromme.

Endret av _HKH_
Lenke til kommentar
Jeg var i en musikkbutikk i går. Husker ikke hva den heter, men en fyr der ville vise meg litt av musikken bandet hans har laget. Han brukte da Nuendo. Jeg lurte på hvor du fikk tak i det? 18.000 kr. sa han det kosta. Det er ikke aktuelt. Hva er et godt program å begynne med, som ikke koster altfor mye?

9364012[/snapback]

 

vel du kan jo ta en titt på Cubase Studio 4.

Eller Sonar Producers Edition

Har du Mac kan du ta en titt på Logic Express

 

Cubase Studio 4 og Logic Express kan oppgraderes hvis det skulle ænskes.

 

nå er det ikke store forskjellen mellom Nuendo og Cubase. noe surround opplegg og noe annet.

Lenke til kommentar

Sidechaining er ikke skikkelig implementert i cubase enda. Det er blitt lovet at det skal komme i 4.1 - oppdateringen som er rett rundt hjørnet.

 

Workarounds eksisterer, f.eks spesielle kompressorer man kan ligge på en stereogruppe som tolker f.eks venstre side som input og høyre som sidechain-input.

Har ikke testet det selv, men har hørt at waves har en som kan gjøre slikt og muligens roger nichols dynamizer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...