Gå til innhold

Cubase/nuendo - guide | OPPDATERT 08.12


_HKH_

Anbefalte innlegg

Jeg skal leke meg litt i cubase nå, men jeg får tatt opp lyd fra gitaren i cubase. Jeg har ikke et ordentli lydkort, men i andre programmer har jeg pleid å koble den akustiske gitaren inn i PC'en ved hjelp av en stor-til-liten-jack. Hva må jeg gjøre for å får til dette i cubase. Cubase registrerer rett og slett ingen lyd. Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du valgt riktig lydkort i Cubase? Dette skal vel egentlig være gjort hvis du bare har et integert lydkort.

 

Devices - Device setup og pass på at du har riktig Master ASIO driver valgt under VST audiobay.

 

Så kan du sjekke f4/vst connection og se om du har riktig input bus osv.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Problem i Cubase:

 

Jeg erfarer alt for ofte at Cubase bytter til ASIO Multimedia Driver fra ASIO driveren til det eksterne lydkortet mitt (Pod Studio kb37). Når dette skjer så må jeg restarte maskina for å få byttet tilbake til ASIO kb37.

 

What to do?

Endret av Livert
Lenke til kommentar

Hvilken versjon av cubase bruker du?

 

Det skal ikke være noe verre enn at du går på device setup og endrer driver

Hvis ikke det funker så skal det gå når du har startet cubase på nytt

 

Kan hende det er en konflikt med et annet program som bruker lyddriveren, prøv å lukke det programmet og starte cubase på nytt

 

Husker ikke hvordan det er på andre lydkort, men med mitt (rme)-lydkort så må jeg bruke en annen softwareutgang til windows-lyden enn den jeg bruker i cubase. Så mikses det til samme fysiske utgang i rme-mikseren.

Lenke til kommentar

Bruker Cubase SX 3

 

Jeg får ikke byttet driver i device setup, får feilmelding når jeg prøver å sette på ASIO kb37. Men hvis jeg lukker Cubase og slår av og på lydkortet, så får jeg byttet driver etter 2-3 forsøk, så da trenger jeg ikke restarte maskina. Men det som ikke funker da (uten reboot) er metronomlyden. Og det er like plagsomt :)

 

Men skal forske litt rundt de andre forslagene dine :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...