Gå til innhold

Lenovo-maskiner mest pålitelige


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor stor markedsandel IBM/Lenovo og de andre har?

IBM-maskinene ser jo mildt sagt ikke ut. Merkelige fargevalg og elendig design, men kvaliteten skal de ha skryt for.

 

Er vel blitt et varemerke for IBM med blått, sort, grått og rødt på maskinene, men de burde sparke designerne og rappe noen av Asus sine.  ;)

7114715[/snapback]

Eventuelt Apple sine :love:

 

IBM maskinene har faktisk titanrammer i seg. Det sier litt om hvor solide de maskinene skal være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvor stor markedsandel IBM/Lenovo og de andre har?

IBM-maskinene ser jo mildt sagt ikke ut. Merkelige fargevalg og elendig design, men kvaliteten skal de ha skryt for.

 

Er vel blitt et varemerke for IBM med blått, sort, grått og rødt på maskinene, men de burde sparke designerne og rappe noen av Asus sine.  ;)

7114715[/snapback]

 

 

Elendig design? .. Hvilket design?

 

Som jeg pleier å si til andre.. Thinkpad skal ikke være moteriktig, pen, glorete, fancy etc. Den skal være en nøytral og funksjonell maskin. Det er tross alt et verktøy.

 

Jeg ville ikke hatt noe annet design på min selv om det hadde vært mulig. Jeg ønsker ikke å dra noe moteriktig og fancy greier ut av sekken når jeg er ute hos kunder.

Man prøver så godt man kan å gi inntrykk av å være seriøs og profesjonell... ikke jålete.

Lenke til kommentar

De har lenge fått kritikk for den designen med "den stygge rammen" som stikker ut langs hele skjermen, og "innkapsler" PC-kroppen når den er sammenslått. Men den designen har en vitenskapelig bakgrunn. En bærbar PC som går i bakken er mye, mye sterkere når den har en slik design. Rammen forhindrer nemlig skjermen fra å forskyve seg i forhold til kroppen ved fall/støt.

 

Så det er visse grunner til at de ikke kan endre designet uten å kompromisse på soliditet/driftssikkerhet.

 

For min del vil jeg heller velge en stygg, solid maskin.

Lenke til kommentar
Mine 3 siste bærbare har vært Thinkpad .. selvsagt.

 

Håper folk snart får øynene opp. Spesielt de som sverger til DELL *grøsse*.

 

*klappe T43´n på lokket*

7111108[/snapback]

Tenker i nøyaktig samme baner og klapper fornøyd t20'en på lokket.

 

Leser poster om design, ser på t20'en, ser ikek hva som skal forbedres utenom tykkelsen, rister trist på hodet og minner meg selv på hvorfor ikke en dell står foran meg :D

 

Skal aldri ha dell bærbar, noensinne. Dell har bra skjermer, og regner med at det er fordi de ikke lager dem selv. Kult design på dell-skjermer for tiden

Lenke til kommentar
Jeg synes det er ganske feil at HP skal komme på en tredje plass.

Jeg jobber som IT tekniker å nesten 60% av pcene jeg jobber med er personlige HP'er som har tuklet seg til.

7117602[/snapback]

 

 

Hva for noe sier du?

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si her. Care to elaborate? :)

Endret av formann
Lenke til kommentar
Jeg synes det er ganske feil at HP skal komme på en tredje plass.

Jeg jobber som IT tekniker å nesten 60% av pcene jeg jobber med er personlige HP'er som har tuklet seg til.

7117602[/snapback]

 

 

Hva for noe sier du?

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si her. Care to elaborate? :)

7117812[/snapback]

Jeg tipper han prøver å si på en forsiktig måte at HP er noe møkk som burde kommet på 10. plass.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor stor markedsandel IBM/Lenovo og de andre har?

IBM-maskinene ser jo mildt sagt ikke ut. Merkelige fargevalg og elendig design, men kvaliteten skal de ha skryt for.

 

Er vel blitt et varemerke for IBM med blått, sort, grått og rødt på maskinene, men de burde sparke designerne og rappe noen av Asus sine.  ;)

7114715[/snapback]

 

Elendig design? .. Hvilket design?

 

Som jeg pleier å si til andre.. Thinkpad skal ikke være moteriktig, pen, glorete, fancy etc. Den skal være en nøytral og funksjonell maskin. Det er tross alt et verktøy.

 

Jeg ville ikke hatt noe annet design på min selv om det hadde vært mulig. Jeg ønsker ikke å dra noe moteriktig og fancy greier ut av sekken når jeg er ute hos kunder.

Man prøver så godt man kan å gi inntrykk av å være seriøs og profesjonell... ikke jålete.

7114931[/snapback]

 

Det er så rett så rett, disse maskinene har en HELT annen målgruppe enn asus. De skal brukes av folk i jobb, og skal helst se så enkle som mulig ut. Det ble faktisk gjort en undersøkelse for en tid tilbake blandt mange firmaer og flertallet der ønsket faktisk å fjerne IBM logoen også så den ble HELT svart når den er lukket...

 

Hvis de bytter design må jeg finne meg et nytt PC merke, ikke at det kommer til å skje i nær fremtid da.

 

De har lenge fått kritikk for den designen med "den stygge rammen" som stikker ut langs hele skjermen, og "innkapsler" PC-kroppen når den er sammenslått. Men den designen har en vitenskapelig bakgrunn. En bærbar PC som går i bakken er mye, mye sterkere når den har en slik design. Rammen forhindrer nemlig skjermen fra å forskyve seg i forhold til kroppen ved fall/støt.

 

Så det er visse grunner til at de ikke kan endre designet uten å kompromisse på soliditet/driftssikkerhet.

 

For min del vil jeg heller velge en stygg, solid maskin.

7114946[/snapback]

 

Den "rammen" er faktisk til mer enn dette også. Den er bla for å hindre ting i å skli imellom tastatur og skjerm (les: binders ol), som Lenovo representantene jeg jobber mot omtrent daglig sier, det er ikke meningen at man skal se igjennom PCen når den er lukket. Prøv det på en Thinkpad.

 

Rammen gjør også T serien så solid at man kan stå på skjermen uten at den tar skade av det(spørs vel litt på vekta da), jeg har selv gjort det i demonstrasjoner flere ganger(veier 74kg) på samme maskin og den er fortsatt like fin... DET er hva jeg kaller kvalitet. Prøv det på en Asus :whistle:

Lenke til kommentar
Hvilken Thinkpad skal en bruker som kun sitter på nett, driver med Linux og spiller supertux ha?

7118624[/snapback]

 

En R60s er vel antakelig det beste da... "Billig"(for å være ThinkPad) men allikevel med meget god kvalitet. Litt større enn T serien da, og mangler et par funksjoner.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er ganske feil at HP skal komme på en tredje plass.

Jeg jobber som IT tekniker å nesten 60% av pcene jeg jobber med er personlige HP'er som har tuklet seg til.

7117602[/snapback]

 

 

Hva for noe sier du?

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si her. Care to elaborate? :)

7117812[/snapback]

Jeg tipper han prøver å si på en forsiktig måte at HP er noe møkk som burde kommet på 10. plass.

7117946[/snapback]

 

 

I så fall er jeg delvis enig. Billigmaskinene til HP har ikke vært spesielt gode.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke hatt noe annet design på min selv om det hadde vært mulig. Jeg ønsker ikke å dra noe moteriktig og fancy greier ut av sekken når jeg er ute hos kunder.

Man prøver så godt man kan å gi inntrykk av å være seriøs og profesjonell... ikke jålete.

7114931[/snapback]

 

hehe.

 

minte meg på en gang jeg så litt av en rettsak på tv, og advokaten til tiltalte dro frem en Acer Ferrari :p

 

så veldig feil ut

Lenke til kommentar

IBM er vel også hakket dyrere enn konkurrentene. Er ingen fanboy av noen spesielle merker her, men jeg ser fordeler og ulemper med alle. For min del har HP og IBM akkurat samme serviceverksted, mens leveringstidene på deler til IBM er marginalt bedre. (Begge har 1 dag, men ofte selv har leveringsproblemer)

Lenke til kommentar
Jeg synes det er ganske feil at HP skal komme på en tredje plass.

Jeg jobber som IT tekniker å nesten 60% av pcene jeg jobber med er personlige HP'er som har tuklet seg til.

7117602[/snapback]

 

 

Dette har jeg dessverre ingen tro på. Vi har også teknisk verksted hos oss og vi har FsC, HP og Lenovo/IBM. Vi har også solgt en god del tusen av de forskjellige i år. Det er etter min erfaring absolutt ingen større feilprosent på HP. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at denne undersøkelsen er meget tvilsom.

 

Men for all del. IBM/Lenovo er gode greier rent kvalitetsmessig. Dessverre har både de og HP en tendens til å henge etter teknisk noe som gjør det lettere for dem å holde verifisert teknisk kvalitet men gjør dem mindre attraktive for de som ønsker en maskin som takler spill etc.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Jeg synes det er ganske feil at HP skal komme på en tredje plass.

Jeg jobber som IT tekniker å nesten 60% av pcene jeg jobber med er personlige HP'er som har tuklet seg til.

7117602[/snapback]

 

 

Dette har jeg dessverre ingen tro på. Vi har også teknisk verksted hos oss og vi har FsC, HP og Lenovo/IBM. Vi har også solgt en god del tusen av de forskjellige i år. Det er etter min erfaring absolutt ingen større feilprosent på HP. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at denne undersøkelsen er meget tvilsom.

 

Men for all del. IBM/Lenovo er gode greier rent kvalitetsmessig. Dessverre har både de og HP en tendens til å henge etter teknisk noe som gjør det lettere for dem å holde verifisert teknisk kvalitet men gjør dem mindre attraktive for de som ønsker en maskin som takler spill etc.

7161832[/snapback]

 

Helt enig i at det ikke er mye feil på HP(hvis man ser bort ifra Pavillion da), maskinene som er basert på gamle Compaq's plattform(NC serien) er utrolig bra og nesten på høyde med hvertfall r og Z seriene til Lenovo mens T serien fortsatt er noe bedre.

 

At du sier at testen er tvilsom synes jeg derimot er rart, da den sier det samme som alle de store analyse selskapene(gartner bla) har sagt i lang tid. Og også HP sine egne tall i forhold til Lenovo sine viser det samme.

 

At de ikke er i forkant på teknologi viser bare hvilket marked de er ute etter. De gir vel ærlig talt totalt blaffen i de som vil spille de nyeste spillene på markedet, da det ikke er der pengene ligger...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Brønnøysundregistrene(her jeg jobber) bruker Dell, merker en del feil her, ja.

 

Men vi får igjen på VELDIG god avtale, så det lønner seg uansett for oss 

Er ikke sikker på at penger kan betale den irritasjonen det er at maskinen streiker... Hvis en leverandør har unormalt mye feil, kan de være så billige de vil for min del, jeg vil velge noe annet (derfor gikk jeg fra Dell til IBM, T40p'en min har vært tilnærmet feilfri!).
Lenke til kommentar
Dette har jeg dessverre ingen tro på. Vi har også teknisk verksted hos oss og vi har FsC, HP og Lenovo/IBM. Vi har også solgt en god del tusen av de forskjellige i år. Det er etter min erfaring absolutt ingen større feilprosent på HP. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at denne undersøkelsen er meget tvilsom.

 

Men for all del. IBM/Lenovo er gode greier rent kvalitetsmessig. Dessverre har både de og HP en tendens til å henge etter teknisk noe som gjør det lettere for dem å holde verifisert teknisk kvalitet men gjør dem mindre attraktive for de som ønsker en maskin som takler spill etc.

Dere må ha solgt mer enn noen tusen maskiner for å kunne sette tvil ved en sånn undersøkelse, helst bør dere ha reparert en god del tusen maskiner.

 

At de henger etter teknisk, er jo noe de har gjort veldig bevisst. Dell er veldig frempå med ny teknologi, og har reparasjoner så det står etter. Svært mange av kundene til både Lenovo og HP vil ha solide løsninger som holder, i stedet for det siste i ny teknologi. Håper at Lenovos økte satsning på forbrukermarkedet ikke går ut over dette, i så fall tror jeg at de skyter seg selv i foten, selv om omsetningen går litt opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...