Gå til innhold

lefdal - 150% garantien tilbake


Anbefalte innlegg

hvorfor ikke møte en god idé med en bedre idé istedet for å klage?
Ja, la alle butikker starte med en prisgaranti, den ene bedre enn den andre. 160%, 170% osv... Det sier seg selv at noe kommer til å falle fullstendig sammen, som et korthus, om en butikk/kjede kommer med noe lignende Lefdal nå.

 

Vi får bare håpe at en del av norges befolkning foretrekker service og kunnskap fremfor "svindel" som dette, som uansett bare gir kortsiktig og falsk gevinst.

 

Jaja, jeg kan jo ha det litt gøy mens det varer. Hvis en kunde ber om prisbekreftelse for å bruke på Lefdal (som jeg vanligvis sier nei til), så kan jeg gi de en prisbekreftelse på en helt hinsides sum som gjør at kunden faktisk FÅR penger av Lefdal for å kjøpe en vare der. Det hadde vært morsomt :) Får vurdere det...

7071237[/snapback]

Hvorfor må det falle sammen? Prisene konvergerer mot en felles pris dersom butikker med prisgaranti setter ned prisen når dem går på en smell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor må det falle sammen? Prisene konvergerer mot en felles pris dersom butikker med prisgaranti setter ned prisen når dem går på en smell.

7071258[/snapback]

Fordi to butikker med 150% garanti som konkurrerer, vil føre til at kunden vil kunne få en millionsum med penger for å kjøpe en vare, om han gidder å fly frem og tilbake mellom butikkene lenge nok. Skal begge butikkene hele tiden være billigst, vil også prisen gå ned mot null, og da vil butikkene allerede tape store penger som må tas inn et annet sted... eller gå konkurs.

 

Små butikker kan heller ikke ta sjansen på en slik garanti. Større butikker har store sikkerhetssummer i bakhånd som kan brukes i krisesituasjoner. En liten butikk som prøver å skape litt røre i markedet med 150% prisgaranti, kan fort måtte stenge døren etter kort tid.

 

Regner med at de fleste ser ulempene en slik garanti fører med seg. De oppveies ikke av de kortsiktige fordelene.

Lenke til kommentar
Hvorfor må det falle sammen? Prisene konvergerer mot en felles pris dersom butikker med prisgaranti setter ned prisen når dem går på en smell.

7071258[/snapback]

Fordi to butikker med 150% garanti som konkurrerer, vil føre til at kunden vil kunne få en millionsum med penger for å kjøpe en vare, om han gidder å fly frem og tilbake mellom butikkene lenge nok. Skal begge butikkene hele tiden være billigst, vil også prisen gå ned mot null, og da vil butikkene allerede tape store penger som må tas inn et annet sted... eller gå konkurs.

 

Små butikker kan heller ikke ta sjansen på en slik garanti. Større butikker har store sikkerhetssummer i bakhånd som kan brukes i krisesituasjoner. En liten butikk som prøver å skape litt røre i markedet med 150% prisgaranti, kan fort måtte stenge døren etter kort tid.

 

Regner med at de fleste ser ulempene en slik garanti fører med seg. De oppveies ikke av de kortsiktige fordelene.

7071273[/snapback]

Vel... Én krone billigere er billigere. Og ingen gidder fly frem og tilbake for en krone -- eller 1.50, som da vil bli hva man sparer pr. tur.

Lenke til kommentar

Det er sant at denne markedsføringen fører til at små spesialiserte butikker ikke blir lønnsomme å drive lenger. Dette er ikke noe nytt egentlig, bare se på platekompaniet. De spiser små plateforretninger til frokost, bare her i Bergen har de tatt over to forretninger bare i oktober. Men for forbrukerne er dette i utgangspunktet positivt nytt. Prisene blir markant billigere, og de vil høyst sannsynlig ikke skrus opp heller. Dette sørger nettbutikkene for. Disse kjedene kan ikke tillate seg å skru opp prisen for mye, da vil nettbutikkene ta over store deler av salget, og netthandelen stiger jevnt og trutt, folk er ikke lenger like redd for å handle på internett.

 

Det er synd for dem som jobber i de små forretningene, men det er strengt tatt ikke forbrukernes problem, vi vil ikke betale mye mer for å sikre jobbene til alle og enhver. Det eneste minuset er at ekspertisen forsvinner, og da er det nødvendig å kunne bruke nettet hvis man vil skaffe seg tilsvarende informasjon. Dette er synd, men det er nå en gang denne veien ting går. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Vel... Én krone billigere er billigere. Og ingen gidder fly frem og tilbake for en krone -- eller  1.50, som da vil bli hva man sparer pr. tur.

7071342[/snapback]

La oss si at butikk A har produktet du ønsker til 4000 kroner. Butikk B har det til 2000 kroner. Med 150% prisgaranti må butikk A sette produktet ned til 1000 kroner. Butikk B må så sette produktet ned til 500 kroner. Så må butikk A sette det ned til 250 kroner. Med fortjenesten som er i elektronikkbransjen i dag sier det seg selv at dette ikke hadde gått i lengden. Om Elkjøp kommer med en lignende garanti, så vil en av de måtte gi seg før eller siden. Men ettersom Elkjøp og Lefdal eies av samme eier, så er vel ikke det noe de vil praktisere.

 

Prisene blir markant billigere, og de vil høyst sannsynlig ikke skrus opp heller. Dette sørger nettbutikkene for.
Mindre konkurranse fører til høyere priser. Det er bare sånn det er. Om det ligger to butikker ved siden av hverandre, vil disse konkurrere sterkere enn om det er en butikk der som konkurerer med nettbutikkene, som det også blir færre av etterhvert. Lefdal sin strategi er å få bort så mange av konkurentene som mulig, for å kunne dra flere kunder og sette opp prisen uten å virke dyrere.

 

Det er synd for dem som jobber i de små forretningene, men det er strengt tatt ikke forbrukernes problem, vi vil ikke betale mye mer for å sikre jobbene til alle og enhver.
Selvsagt er det ingen som forventer det, men dere skyter dere selv litt i foten på denne måten. Dere har ingen steder å dra om dere trenger en duppeditt eller et eller annet innen de dagene det tar å få dette tilsendt fra en eller annen nettbutikk. Og ikke tro at Elkjøp og Lefdal har øyemuslinger, bakdeksler og alskens tilbehør som f.eks en godt utstyrt fotobutikk har. Og hvor går dere når dere trenger bilder på timen? Prisene på spesialiserte butikker er stort sett i nærheten av nettnivå, og de evt. 2-300 kronene du betaler ekstra, er verdt det for å kunne se og føle og prøve produktet før du kjøper det (i fotobransjen er følelsen av kamera, spesielt DSLR, mye viktigere enn spesifikasjonene), samtidig som du får veiledning av en som kan det han/hun snakker om (i spesialiserte butikker skal man kunne mye om litt, fremfor litt om mye i store elektrokjeder). Og hva med garanti og reklamasjonssaker? Mye lettere i spesialiserte butikker der vi faktisk i mange tilfeller finner ut at feilen er en feil innstilling gjort av brukeren, og kunden kan gå ut igjen med et produkt i god stand... fremfor å måtte vente flere uker på at nettbutikken skal feilsøke og så sende regning fordi det var brukerfeil? Og når man trenger hjelp til noe?

 

Står fortsatt fast på et Lefdals 150% garanti i lengden ikke er bra for forbrukerne. De som benytter den, gjør seg selv en bjørnetjeneste.

Lenke til kommentar
La oss si at butikk A har produktet du ønsker til 4000 kroner. Butikk B har det til 2000 kroner. Med 150% prisgaranti må butikk A sette produktet ned til 1000 kroner. Butikk B må så sette produktet ned til 500 kroner. Så må butikk A sette det ned til 250 kroner.

Er ingen matteprofessor, men skjønner ikke helt hvordan det regnestykket skal gå opp.

Hvis butikk A må sette ned prisen for å hindre å punge ut 150% trenger de bare å sette ned prisen til 0,50 Kr. under konkurentens pris, og tilsvarende for butikk B. Garantien sier ingenting om at man skal være 150% billigere enn andre, 150% viser til prisdifferansen, mao., man får 150% av prisdifferansen i finnerlønn.

 

Uansett, ville bare gi mitt lille innspill i denne saken.(Advarsel, lang, usammenhengende post, og muligens for mange smileys)

 

På lørdag hadde jeg tenkt meg ned på Netshop for å hente to HDD'er for å sette i RAID0, desverre stengte de kl.1500 og med ei pyntesjuk dame og datter på 15 mnd. lot det seg ikke gjøre å vise seg offentlig før nærmere 15.30.(Sminkeboks ala Fifth elemt, JA TAKK!)

Uansett, måtte ha dette i boksen før Mandagen så satt igjen med Lefdal(dama ville ikke til Stovner, og dermed var Datakjeden ute av verden).

Trasket in på Lefdal og tok ut 2xMaxtor300GB og viste frem papirene jeg hadde printet ut fra Netshop for å forsikre meg om at det var samme vare og at "finnerlønnen" dermed var gyldig. betjeningen tittet nøye og lenge, og etter at 3! medarbeidere hadde sjekket papirene samt tittet litt på Netshop sine hjemmesider fant de ut at det var den samme varen. Lefdal skulle i utgangspunktet ha 1095kr. (internettpris) for varen, Netshop 825kr.

-"Greit, du skal få den for 825"

-"Men det står jo på T-skjorta di at jeg får 150% i finnerlønn!?, ikke "samme pris"!?!" :hmm:

-"Ja, men da må du si ifra ETTER at varen er kjøpt" :devil:

 

Ble så kraftig irritert at jeg jeg la tilbake varene og sa at jeg da foretrakk Netshop fremfor denne luregarantien. :realmad:

 

Uansett, etter at testosteronet atter hadde sluttet å fosskoke innså jeg at jeg jo tross alt måtte få dette gjort i løpet av helgen og trasket tilbake for å hente de to diskene på Lefdal.

 

Luringene hadde ikke satt ned prisen til 825kr.(men 999kr.)! og dermed gikk jeg tilbake til "mr.æddabædda måkke si fra først vettu" :tease: og henviste til samtalen vi hadde hatt tidligere. 2 minutter etterpå fikk jeg tilbake 522kr. og var forsåvidt godt fornøyd.

:thumbup:

Jeg gav beskjed til en av de eldre arbeiderne der at jeg syntes denne garantien var en bløff, men da pekte han på noe som stod med så liten skrift at jeg trodde det var navnet til de som stod for trykket på T-skjorten, "150% finnerlønn.. bla bla." (STOR SKRIFT) "spør meg om hvordan(bitteliten skrift) han trakk til og med opp et lite visittkort der reglene var trykt opp. Regner med at Lefdal skjønte at dette kom til å bli bråk av siden de allerede hadde trykket opp slike kort.

Moralen i historien er:

Ikke si ifra først! Kjøp varen, deretter ta krangelen med betjeningen.

Lenke til kommentar
Er ingen matteprofessor, men skjønner ikke helt hvordan det  regnestykket skal gå opp.
Da bør du ta mattetimene på nytt :p Neida, jeg snakker ikke om å sette ned prisen under hverandre med femti øre, men hvis du ser varen på butikk A til 4000 og så på butikk B til 2000, går så til butikk A og kjøper varen til 4000 og deretter henviser til prisen på butikk B, så er de pliktige til å gi deg tilbake 3000 kroner (150% av differansen på 2000 kroner).

 

Hvis de hele tiden skal ligge under hverandre i pris, så vil jo også det til slutt føre til tap for en eller annen, eller begge, og tapet må tas igjen på andre områder. Og hvem må betale for disse tapene? Jo, i første omgang de kundene som ikke vet om garantien, og etterhvert alle, inkludert de som bruker garantien. Samtidig, skal alle butikker passe på å å alltid ligge under alle andre i pris, må de ansette en horde med folk som kontinuerlig passer på alle andre butikkers priser, og vips må du betale for en masse ekstra folk når du kommer inn for å kjøpe en vare, i form av høyere kalkyle.

 

Men ditt innlegg viser vel bare at Lefdal har passet på å skape seg en god del regler for å unngå å følge denne garantien så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Jaja, da får vi vel et renn av kunder til butikken jeg jobber i som skal ha en skriftlig bekreftelse på pris på ditt og datt som de kan vise til Lefdal og få 150% tilbake av mellomlegget. Plagsomt...  :roll:  Heldigvis kan vi nekte dem det, og det gjør vi  :devil:  Eneste er at dette kan gå ut over de som vil ha en bekreftelse av helt andre grunner, for eksempel forsikring. Synd... Lefdal ødelegger for mange med dette tullet sitt.

7065590[/snapback]

 

Hvorfor nekter du dem det? Skjønner ikke helt tankegangen din? Burde ikke du heller fortelle dem hvorfor de skal handle hos deg?

Lenke til kommentar
Jeg har bare negativt å si om lefdal jeg, ikke akuratt 150% prisgaranti greiene, men service er noe dem ikke har peiling på..

 

Leverer du noe der og noen andre må kontaktes i saken, får man beskjed om å gjøre det selv. "Bare ta kontakt på dette nummeret".

 

En gang pcen min ikke fungerte og det gikk den tiden det skulle for å få lånepc, bestemte jeg meg for å gå å kreve en.

Jeg dro bort og gjorde krav på det, og jeg fikk i svar: "Vi har desverre ikke noen bærbare pcer tilgjengelig for øyeblikket". Jeg svarte at jeg skal ha en, fordi jeg har krav på det.

De svarte kun: "Vi kan desverre ikke gjøre noe med saken, vi har ingen pcer inne nå. Vi kan kontakte deg når vi får en tilbake".

Jeg forsatte å stå på kravene mine og siste svaret jeg fikk før jeg gikk etter en drøy time med "krangling", var at det ikke var dems problem at de ikke ha noen pc de kunne låne meg. Og det eneste de kunne gjøre var å ta kontakt med meg seinere..

 

Fikk heller ikke noen telefon seinere. Men da jeg dro ditt neste gang for å hente min bærbare pc, så fikk 2 av kundene som var der da laptop utlevert med engang. (Vet at det er lefdal utlån siden det står STORT lefdal på de)

 

Måtte bare få ut litt frustrasjon her. Og vil at alle andre skal vite hvordan de er..

 

Hvertfall på lefdal ALNA..

7065862[/snapback]

 

Du har faktisk ikke krav på låneprodukt. Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Quote

7065862[/snapback]

 

Du har faktisk ikke krav på låneprodukt. Hvor har du det fra?

7079341[/snapback]

 

 

Kjøpsloven kanskje..? :whistle: Om man bruker over 10 (usikker på dette, men mener det er 10) dager på å reparere ett produkt har man krav på ett tilsvarende produkt til låns.

Lenke til kommentar
Er ingen matteprofessor, men skjønner ikke helt hvordan det  regnestykket skal gå opp.
Da bør du ta mattetimene på nytt :p Neida, jeg snakker ikke om å sette ned prisen under hverandre med femti øre, men hvis du ser varen på butikk A til 4000 og så på butikk B til 2000, går så til butikk A og kjøper varen til 4000 og deretter henviser til prisen på butikk B, så er de pliktige til å gi deg tilbake 3000 kroner (150% av differansen på 2000 kroner).

Hvorfor skulle de da sette ned prisen UNDER konkurrentenes pris? Ja, de må betale tilbake 3000 kr til kunden som bruker prisgarantien, men deretter kan de sette ned prisen på varen til 2000 kr, og så får de ingen flere prisgaranti-kunder på det produktet. I hvert fall til en konkurrent evt. setter ned prisen. Da må også Lefdal sette ned prisen til det samme.

Lenke til kommentar
Jaja, da får vi vel et renn av kunder til butikken jeg jobber i som skal ha en skriftlig bekreftelse på pris på ditt og datt som de kan vise til Lefdal og få 150% tilbake av mellomlegget. Plagsomt...  :roll:  Heldigvis kan vi nekte dem det, og det gjør vi  :devil:  Eneste er at dette kan gå ut over de som vil ha en bekreftelse av helt andre grunner, for eksempel forsikring. Synd... Lefdal ødelegger for mange med dette tullet sitt.

7065590[/snapback]

 

Greit du nekter de som skal ha det til bekreftelse til Lefdal, men nekte de som trenger det til noe annet...hvorfor nekte dem...om å gjør å være størst mulig dri...... der du jobber? Lefdal som ødelegger? det er jo du nekter å gi det til de som skal ha det foreks. til forsikring( som du sier selv)...men det er jo greit å skylde på noen :wallbash:

Lenke til kommentar
Greit du nekter de som skal ha det til bekreftelse til Lefdal, men nekte de som trenger det til noe annet...hvorfor nekte dem...om å gjør å være størst mulig dri...... der du jobber? Lefdal som ødelegger? det er jo du nekter å gi det til de som skal ha det foreks. til forsikring( som du sier selv)...men det er jo greit å skylde på noen :wallbash:

7079543[/snapback]

Jeg har aldri nektet en kunde en prisbekreftelse til forsikring. Det er klart at dette ble satt litt på spissen, men hvis en kunde ber om prisbekreftelse og sier at det er for å få produktet mye billigere hos Lefdal, så ødelegger jeg jo for butikken jeg jobber for om jeg faktisk går med på det. Kunden kjøper kanskje hos oss hvis Lefdal ikke blir billigere pga. en slik bekreftelse, men kjøper ihvertfall ikke hos oss hvis vi gir ut en bekreftelse. Hvorfor ødelegge for oss selv ved å være snille? Kunder er utrolig lite trofaste mot en butikk, og den servicen ville ikke betydd en døyt neste gang kunden skulle velge butikk.

 

Gjorde en avtale med en kunde en gang om at hvis hun kjøpte alt ekstrautstyret hos oss (hun skulle ha litt) så skulle hun få en prisbekreftelse for å få det billigere hos Lefdal... men det gikk hun ikke med på. Hun trodde at hun hadde krav på at jeg bekreftet vår pris overfor Lefdal på denne måten og ble sur... og tapte selv et par tusen kroner på det. Hennes tap, ikke mitt.

 

Hvorfor nekter du dem det? Skjønner ikke helt tankegangen din? Burde ikke du heller fortelle dem hvorfor de skal handle hos deg?
Og hva er grunnen til å handle hos meg når de allerede har brukt masse av min tid for å suge ut informasjon og veiledning for så å be om prisbekreftelse for å bruke på Lefdal? Det er mange svindlere der ute som driver med akkurat dette (ja, jeg kaller de svindlere). Banket litt vett inn i skallen på en gammel kæll som brukte TO TIMER av en kollegas tid for noen dager siden, og han var helt klar over prisen. Men da vi ikke ville gå nok ned i pris, så skulle han kjøpe på nettet. I en høflig men bestemt tone fortalte jeg han at han hadde fått veiledning verdt mye mer enn de par hundrelappene han ville spare på å kjøpe det på nettet. Det endte med at han ble litt flau over hva han hadde prøvd seg på, og kjøpte hos oss.

 

Ærlige kunder som ikke er urimelige og som ikke ber oss ødelegge for oss selv, får selvsagt topp service :) Men jeg synes det til tider er litt vanskelig å være blid og hyggelig mot en person som kommer inn og krever prisbekreftelse for Lefdal.

 

Ble litt off-topic, men det var bare for å utdype et av mine svar.

Lenke til kommentar
Quote

7065862[/snapback]

 

Du har faktisk ikke krav på låneprodukt. Hvor har du det fra?

7079341[/snapback]

 

 

Kjøpsloven kanskje..? :whistle: Om man bruker over 10 (usikker på dette, men mener det er 10) dager på å reparere ett produkt har man krav på ett tilsvarende produkt til låns.

7079402[/snapback]

7 dager er det... men hvis en butikk har 10 låne-kameraer og alle er utlånt så kan de nekte deg et da det vil bli en stor kostnad å måtte "kjøpe ut" et kamera til å bli et utlånsprodukt. ;)

 

Men ikke for å kommer OT her... Mange kloke ord fra Afseth og jeg er selv sikker på at 10% av alle kundene jeg bruker over 10 minutter på kjøper på nettet eller hos konkurrenter. Det værste er at jeg vet ganske sikkert hvem dette er og har noen ganger vanskelig for å gi de like god service når de gir f i våres pris. De vil kun ha gratis informasjon.

 

Hva gjør du/dere i slike tilfeller?

Lenke til kommentar

For de kundene som er innom for å få info for så å kjøpe på nett, så smiler jeg og gir de ekstra god service, gjør alt jeg kan for at de skal få så godt inntrykk av butikken min så mulig.

 

Satser også på at butikken er ren og pen og alt, slik at den gangen de "bare skal ha en dvdfilm", "trenger en usbkabel" o.l....så kommer de tilbake til oss, fordi de hadde en god opplevelse her før.

 

De kjøper kanskje fotoapparat på nett - men den dagen de skal ha tv, da kommer de tilbake til elkjøp.

Lenke til kommentar

Alastor har skjønt hva det hele dreier seg om. Jeg går ofte på DVD 2000 i Bergen, hvor filmene ikke alltid er de billigste i byen. Når jeg er der slår jeg gjerne av en prat, spør om de tingene jeg lurer på og eventuelle råd jeg trenger. Selv om jeg to av tre ganger går derfra uten å handle legger jeg tross alt igjen penger den resterende gangen. Jeg handler gjerne filmer som er vanskelige å få tak i, eller spesialversjoner. Disse kunne jeg lett fått tak i mye billigere på nettet, men siden servicen er veldig god (det vil si uansett om jeg handler eller ikke) kommer jeg ofte tilbake. Da filmsamlingen min nå består av 300+ filmer, sier det seg selv at jeg etterhvert har støttet bra oppunder butikken. Dette altså kun pga hyggelig service. Det er greit at jeg nå muligens blir gjenkjent når jeg kommer inn der, og blir sett på som en grei kunde, men slik var det jo ikke de første gangene jeg besøkte forretningen og lot være å kjøpe noe. Likevel fikk jeg et smil, og lysten på å komme tilbake steg.

 

Dette gjelder selvsagt andre butikker også. Om jeg tar turen innom elkjøp fordi jeg lurer på noe, ønsker jeg å bli møtt med et smil og en hyggelig samtale. Om jeg ikke den gangen legger igjen penger, skal jeg hvertfall garantere deg at neste gang jeg trenger noe vil jeg godt mulig velge den butikken pga service-innstillingen. Hvis jeg derimot skulle bli møtt av et surt fjes, eller en kverulant som nekter å gi meg en prisbekreftelse, kommer jeg helt garantert ikke til å sette føttene mine i den butikken noensinne. Effekten av en god service-innstilling kan ikke overvurderes. :)

Lenke til kommentar

Alastor og ChaosPredicted:

 

Til dels enig med ChaosPredicted... service er viktig, men det får være måte på. Man går ikke inn i en butikk og sier at de trenger en prisbekreftelse så de får kjøpt det billigere et annet sted... og at denne prisbekreftelsen vil utløse det faktum at de ikke vil kjøpe der? Uansett vinner ikke butikken. Ekstrautstyr kjøper man der man kjøpte kameraet uansett, og har de det ikke der, så kommer de til oss for å kjøpe det der.

 

Ellers ser man jo ikke om en kunde skal kjøpe på nettet eller ikke før han går, og har da fått god service uansett. Kunden har derfor opplevd god service, og har ingen grunn til ikke å komme tilbake. Allikevel ser man sjelden noen av de igjen... mange av de har kun én grunn til å bruke butikker... suge til seg gratis informasjon og veiledning. Alt annet kjøpes på nett, samtidig som kameraet kjøpes.

 

Men kanskje jeg skal gjøre som jeg vurderte lengre opp. Gi kunder en sinnsykt god pris hvis de velger å kjøpe på Lefdal, sånn at de får varen omtrent gratis og Lefdal taper STORE penger på denne garantien? Er man med på leken, får man tåle steken (som man sa da jeg var barn) :!: Er neppe ulovlig å gi kunder en god pris, men er ulovlig for Lefdal å nekte en garanti :)

Lenke til kommentar
Alastor og ChaosPredicted:

 

Til dels enig med ChaosPredicted... service er viktig, men det får være måte på. Man går ikke inn i en butikk og sier at de trenger en prisbekreftelse så de får kjøpt det billigere et annet sted... og at denne prisbekreftelsen vil utløse det faktum at de ikke vil kjøpe der? Uansett vinner ikke butikken. Ekstrautstyr kjøper man der man kjøpte kameraet uansett, og har de det ikke der, så kommer de til oss for å kjøpe det der.

 

Ellers ser man jo ikke om en kunde skal kjøpe på nettet eller ikke før han går, og har da fått god service uansett. Kunden har derfor opplevd god service, og har ingen grunn til ikke å komme tilbake. Allikevel ser man sjelden noen av de igjen... mange av de har kun én grunn til å bruke butikker... suge til seg gratis informasjon og veiledning. Alt annet kjøpes på nett, samtidig som kameraet kjøpes.

 

Men kanskje jeg skal gjøre som jeg vurderte lengre opp. Gi kunder en sinnsykt god pris hvis de velger å kjøpe på Lefdal, sånn at de får varen omtrent gratis og Lefdal taper STORE penger på denne garantien? Er man med på leken, får man tåle steken (som man sa da jeg var barn)  :!:  Er neppe ulovlig å gi kunder en god pris, men er ulovlig for Lefdal å nekte en garanti :)

7085512[/snapback]

 

 

Hehe.. Hvis man har lyst på en lcd-tv.. så finner man "en som kjenner en annen" som har et firma innen den bransjen og får ham til å skrive en liten bekreftelse på en gooood pris :p

 

Hvis tv'en koster 40 000 hos lefdal, og man får en bekreftelse på f.eks 10 000 et annet sted, blir tv'en utrolig billig :p

 

Men er kanskje ikke helt lovlig heller :tease:

Noen som vet om hva som kan skje i ettertid, man må jo oppgi full personalia når man krever garantien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...