Gå til innhold

lefdal - 150% garantien tilbake


Anbefalte innlegg

Er enig i at dette er bra for kundene.

 

Til de som er i mot: Dere hater altså tilbud?

7212776[/snapback]

Tror for det meste at det er selgere fra andre bedrifter som ikke støtter seg til at lefdal opererer med slike tilbud, da de kanskje blir for overlegne i det elektroniske markedet?

 

Vet da ikke jeg vel, for personlig er jeg for tilbud i alle slags former.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er enig i at dette er bra for kundene.

 

Til de som er i mot: Dere hater altså tilbud?

7212776[/snapback]

Nei, men på lang sikt så kan dette skade både konkurranse og lave priser og være en ulempe for kundene. Les hele tråden så forstår du hva jeg mener.

 

Ellers er tilbud bare et bevis på at de faktisk kan selve varene billigere enn de allerede gjør, evt. lokketilbud for å dra kunder så man får "lurt" de til å kjøpe noe de tjener mer på. Tilbud/avslag/rabatt er rett og slett bare et tegn på at du bør sjekke andre butikkers priser nøye. Kanskje du selv med rabatt kommer dårligere ut enn en annen butikk i nærheten.

Lenke til kommentar
Er enig i at dette er bra for kundene.

 

Til de som er i mot: Dere hater altså tilbud?

7212776[/snapback]

Nei, men på lang sikt så kan dette skade både konkurranse og lave priser og være en ulempe for kundene.

7212793[/snapback]

Hvordan kan konkurranse og lave priser føre bli til ulempe for kundene?

 

Alle ønsker vel billigst mulig priser.

Lenke til kommentar
Etter en uke har du uansett krav på en lånegjenstand, uansett kostnader for butikken... :thumbdown:
Dette beviser, nok en gang, at forbrukerkjøpsloven kan tolkes slik hver enkelt part ønsker... Ikke engang de som har laget lovene kan gi meg et godt svar når jeg ringer og spør om hva vi har krav til å gjøre, og hva vi har rett på. Det er rett og slett et definisjonsspørsmål, noe som verken er til kjøper eller selgers fordel.

7212690[/snapback]

 

Sant, sant... lovene burde vært mye mer entydig skrevet så de kan tolkes i flere retninger. Siden dette er en streng forbrukerkjøpslov så faller det nok forbrukernes vei de fleste gangene.

 

At man ikke har en lånevare på en gjenstand til 10-20 tusen er ingen unnskyldning. En PC til 20 000 kan erstattes noen uker med en PC til 5-6000 som dekker de vikste behovene, det samme prinsppet kan brukes med andre teknologivarer. Lånevaren trenger ikke være like dyr og en eventuelt lånevare taper man ikke på, den fortsettes å lånes ut til den er utslitt.

 

Så å komme med en unnskyldning med at man ikke har en lånevare og at det blir for kostbart å åpne en ny må man lengere ut på landet med.

 

Kan man ikke følge reglene så kan man bare avslutte med salg for da egner man seg ikke til dette :hmm:

Lenke til kommentar
Etter en uke har du uansett krav på en lånegjenstand, uansett kostnader for butikken... :thumbdown:
Dette beviser, nok en gang, at forbrukerkjøpsloven kan tolkes slik hver enkelt part ønsker... Ikke engang de som har laget lovene kan gi meg et godt svar når jeg ringer og spør om hva vi har krav til å gjøre, og hva vi har rett på. Det er rett og slett et definisjonsspørsmål, noe som verken er til kjøper eller selgers fordel.

7212690[/snapback]

 

Sant, sant... lovene burde vært mye mer entydig skrevet så de kan tolkes i flere retninger. Siden dette er en streng forbrukerkjøpslov så faller det nok forbrukernes vei de fleste gangene.

 

At man ikke har en lånevare på en gjenstand til 10-20 tusen er ingen unnskyldning. En PC til 20 000 kan erstattes noen uker med en PC til 5-6000 som dekker de vikste behovene, det samme prinsppet kan brukes med andre teknologivarer. Lånevaren trenger ikke være like dyr og en eventuelt lånevare taper man ikke på, den fortsettes å lånes ut til den er utslitt.

 

Så å komme med en unnskyldning med at man ikke har en lånevare og at det blir for kostbart å åpne en ny må man lengere ut på landet med.

 

Kan man ikke følge reglene så kan man bare avslutte med salg for da egner man seg ikke til dette :hmm:

7216564[/snapback]

 

Så, du mener følgende: his du lånte en bærbar til en venn som kostet rundt 16000,- for 12 uker siden, er det da rettferdig at han gir deg 8000 tilbake?

Lenke til kommentar
Selv kjøpte jeg en TV på Lefdal forrige uke og fant den på Elkjøp til 1000kr mindre i dag. Jeg har tenkt i all høflighet å be om en prisbekreftelse som jeg kan ta med til Lefdal. Det koster Elkjøp ingenting - og jeg handler ganske mye hos Elkjøp. Dette ville være svært god kundebehandling hos Elkjøp!

 

Bra service bør man yte hele tiden, ikke bare når man har lyst til det. Det er viktig å tenke på kundene man ikke har også.

7189354[/snapback]

 

 

Ja heldigvis er det jo i slike tilfeller prisgarantien skal gjelde. Jeg kjøpte meg nettopp ny mobiltlf hos Elkjjøp, til 3500.- Dagen etterpå så jeg den hos Lefdal til 3000.- Så jeg gikk tilbake til Elkjøp og fikk refundert 500.- kr.

 

Og de forlangte IKKE noe slags skriftlig 'bevis' for at den faktisk ble solgt til den prisen hos Lefdahl. Ganske så bra service synes jeg ...

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Så, du mener følgende: his du lånte en bærbar til en venn som kostet rundt 16000,- for 12 uker siden, er det da rettferdig at han gir deg 8000 tilbake?

7220010[/snapback]

 

Sammenligningen der skjønte jeg ikke i det hele tatt?

 

Hvis jeg låner en PC av en venn eller låner bort en PC til en venn så gir jeg den tilbake hvis jeg låner den å får den tilbake hvis jeg låner den bort.

 

Ser ikke helt sammenhengen her med det jeg sier og din ligning..... forklar nærmere å gjenta gjerne det jeg har sagt med egne ord for jeg tror ikke du fikk det med deg :hmm:

Lenke til kommentar
Lånevaren trenger ikke være like dyr og en eventuelt lånevare taper man ikke på, den fortsettes å lånes ut til den er utslitt.

 

Så å komme med en unnskyldning med at man ikke har en lånevare og at det blir for kostbart å åpne en ny må man lengere ut på landet med.

 

Kan man ikke følge reglene så kan man bare avslutte med salg for da egner man seg ikke til dette  :hmm:

7216564[/snapback]

Det kan variere sterkt hvor mange gjenstander som er inne til reparasjon på en gitt tid, og hvis man i et særtilfelle (unormalt mye reparasjoner der og da) må åpne en ekstra lånegjenstand som man kanskje aldri for bruk for som lånegjenstand senere, så ER det en betydelig kostnad for bedriften. I de to tilfellene (eller noe sånt) det har skjedd der jeg jobber i løpet av de fire årene jeg har jobbet der, så har vi fått lånekamera gjennom verkstedet i løpet av et døgn. Kunden er, og bør, være fornøyd med 24 timers ventetid på lånegjenstand.

Lenke til kommentar
Hvordan kan konkurranse og lave priser føre bli til ulempe for kundene?
Syntes da jeg så tydelig skrev "les hele tråden". Det er forklart flere ganger tidligere i denne tråden, og man bør absolutt lese en hel tråd (med mindre den er mye lenger enn denne) før man kommer med absolutt det samme som er nevnt før, for da går diskusjonen bare rundt i en evig runddans. Har du noe nytt å komme med i forhold til hva jeg skriver som forklaring tidligere, som ikke er blitt diskutert senere, så er du velkommen til å skrive det såklart.

 

Ellers baserer det seg på ganske logisk tenkning. Men les hele tråden, se etter mine innlegg, så ser du min forklaring.

Lenke til kommentar
Selv kjøpte jeg en TV på Lefdal forrige uke og fant den på Elkjøp til 1000kr mindre i dag. Jeg har tenkt i all høflighet å be om en prisbekreftelse som jeg kan ta med til Lefdal. Det koster Elkjøp ingenting - og jeg handler ganske mye hos Elkjøp. Dette ville være svært god kundebehandling hos Elkjøp!

7189354[/snapback]

 

 

Ja heldigvis er det jo i slike tilfeller prisgarantien skal gjelde. Jeg kjøpte meg nettopp ny mobiltlf hos Elkjjøp, til 3500.- Dagen etterpå så jeg den hos Lefdal til 3000.- Så jeg gikk tilbake til Elkjøp og fikk refundert 500.- kr.

 

Og de forlangte IKKE noe slags skriftlig 'bevis' for at den faktisk ble solgt til den prisen hos Lefdahl. Ganske så bra service synes jeg ...

 

 

Mvh Erik

7220117[/snapback]

 

Det funka. TV-en kostet meg 13995 hos Lefdal. Jeg fikk pristilbud fra Elkjøp på kr 12995,- (på Skøyen, fikk svært god service der) og viste fram kvittering fra Lefdal slik at det ikke var tvil om hvorvidt jeg kunne kjøpe TVen hos Elkjøp eller ikke.

 

Dro til Lefdal og ble møtt med smil og god service og fikk utbetalt 1500,- uten problemer. Han jeg snakket med på TV-avdelingen sa til og med "Takk for at du sjekket for oss" (her har de gått på kurs skjønner jeg). :whistle:

 

Selv oppfatter jeg ikke Lefdal som billig i det hele tatt. Men denne gangen var det i alle fall ikke noe å si på servicen og løftene.

 

Edit: Ingen legitimasjon ble avkrevd.

Endret av kovacs
Lenke til kommentar
Lånevaren trenger ikke være like dyr og en eventuelt lånevare taper man ikke på, den fortsettes å lånes ut til den er utslitt.

 

Så å komme med en unnskyldning med at man ikke har en lånevare og at det blir for kostbart å åpne en ny må man lengere ut på landet med.

 

Kan man ikke følge reglene så kan man bare avslutte med salg for da egner man seg ikke til dette  :hmm:

7216564[/snapback]

Det kan variere sterkt hvor mange gjenstander som er inne til reparasjon på en gitt tid, og hvis man i et særtilfelle (unormalt mye reparasjoner der og da) må åpne en ekstra lånegjenstand som man kanskje aldri for bruk for som lånegjenstand senere, så ER det en betydelig kostnad for bedriften. I de to tilfellene (eller noe sånt) det har skjedd der jeg jobber i løpet av de fire årene jeg har jobbet der, så har vi fått lånekamera gjennom verkstedet i løpet av et døgn. Kunden er, og bør, være fornøyd med 24 timers ventetid på lånegjenstand.

7223186[/snapback]

 

Hvem sier at man ikke kan vente ett døgn?

 

Det er jo når en reparasjon tar over en uke at kunden har krav på lånegjenstand. Det vil si at kan du bestille en lånegjenstand fre verksted og det tar ett døgn så bestiller du når en vare med garanti har vært inne 6 dager til reparasjon og ikke først når kunden kommer og ber om lånegjenstanden.

Lenke til kommentar
Alastor og ChaosPredicted:

 

Men kanskje jeg skal gjøre som jeg vurderte lengre opp. Gi kunder en sinnsykt god pris hvis de velger å kjøpe på Lefdal, sånn at de får varen omtrent gratis og Lefdal taper STORE penger på denne garantien? Er man med på leken, får man tåle steken (som man sa da jeg var barn)  :!:  Er neppe ulovlig å gi kunder en god pris, men er ulovlig for Lefdal å nekte en garanti :)

7085512[/snapback]

 

Hva om selgeren på Lefdal eller en venn av han kommer innom med ditt skriftlige tilbud og ønsker å kjøpe produktet? Skal du da nekte kunden/selgeren å kjøpe produktet du selv har gitt skriftlig pris på?

Lenke til kommentar
Alastor og ChaosPredicted:

 

Men kanskje jeg skal gjøre som jeg vurderte lengre opp. Gi kunder en sinnsykt god pris hvis de velger å kjøpe på Lefdal, sånn at de får varen omtrent gratis og Lefdal taper STORE penger på denne garantien? Er man med på leken, får man tåle steken (som man sa da jeg var barn)  :!:  Er neppe ulovlig å gi kunder en god pris, men er ulovlig for Lefdal å nekte en garanti :)

7085512[/snapback]

 

Hva om selgeren på Lefdal eller en venn av han kommer innom med ditt skriftlige tilbud og ønsker å kjøpe produktet? Skal du da nekte kunden/selgeren å kjøpe produktet du selv har gitt skriftlig pris på?

7241606[/snapback]

 

Den blir for tynn. (Synes jeg)

 

Er heller ikke ulovelig å gi "dagstilbud", så kommer lefdal på besøk sier man bare at dette tilbudet gjaldt den dagen.

 

Hvis en annen person kommer med den bekreftelsen, så kan man jo tenke seg at det er Lefdal som er på tur (Selv om jeg tviler de gjør det) og da kan man bare gi dårlig service :p

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Hva om selgeren på Lefdal eller en venn av han kommer innom med ditt skriftlige tilbud og ønsker å kjøpe produktet? Skal du da nekte kunden/selgeren å kjøpe produktet du selv har gitt skriftlig pris på?

7241606[/snapback]

En kunde gis et personlig tilbud som gjelder den personen alene, blant annet basert på hva personen hadde tenkt å kjøpe samtidig og kan derfor ikke overdras til andre. Er uansett en helt teoretisk situasjon jeg har beskrevet her.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hva om selgeren på Lefdal eller en venn av han kommer innom med ditt skriftlige tilbud og ønsker å kjøpe produktet? Skal du da nekte kunden/selgeren å kjøpe produktet du selv har gitt skriftlig pris på?

7241606[/snapback]

En kunde gis et personlig tilbud som gjelder den personen alene, blant annet basert på hva personen hadde tenkt å kjøpe samtidig og kan derfor ikke overdras til andre. Er uansett en helt teoretisk situasjon jeg har beskrevet her.

7246935[/snapback]

 

Ja okei, men hva om kunden ønsker å kjøpe kamera hos fotobutikken likevell, fordi den ikke er på lager hos Lefdal?

 

Selvsagt rent teoretisk, men slike ting kan forekomme :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Si at jeg har funnet en vare billigere et annet sted enn Lefdal. Kan noen fortelle meg fremgangsmåten for å kreve 150% finnerlønn?

7489625[/snapback]

 

Det må være nøyaktig samme vare.

 

Hvis du nevner prisen før du kjøper, får du bare samme pris.

Kjøp først, og gå ut og inn igjen. Fortell at du har funnet varen billigere, og hvis selger vil se dokumentasjon så viser du det. Så får du 150%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...