Gå til innhold

Moderatorer som spamer og ødelegger tråder


Anbefalte innlegg

Jeg synes mange moderatorer her ødelegger ofte tråder med rettningslinjer som dekker nesten hele skjermen på min gammle bærbare pc. Så når jeg leser gjennom tråder blir jeg irriter over og lese gjennom de samme rettningslinjen nesten hver gang. Moderatorene på dette forumet er mye mere irriternde enn brukere som viser dårlig forum skikk(meg for eks.)! Greit nok og henvise til retningslinjene, men dere trenger ikke være så ekstremt overivrige. Kanskje dere har for mange moderatorer? Eller moderatorer med formye fritid?

-frustrert

Endret av bizzy84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns moderatorene gjør en kjempe job. Hvis du syns det med at det tar for stor plass, kjøp deg en større maskin. Herregud, hadde det ikke vært sånn det er nå hadde dette forumet sugd. Bra det er regler som følges.

 

og hadde alle lest retningslinjene når de registrerte seg, så hadde vi jo ikke hatt problemet? :) de sletter innlegget sitt når tråden er redigert også btw..

Endret av karlsn
Lenke til kommentar

De slår vel forsåvidt ned på regelbrudd. At de ikke klarer å følge reglene som er satt av hw.no så er det jo ikke moderatorenes feil.

 

At din maskin har så liten skjerm at demmes innlegg tar hele skjermen er forsåvidt irrelevant mener nå jeg :)

 

Alt i alt gjør moderatorene her en god jobb og slår ned på det som irriterer de fleste av brukerene her. Spesielt dårlig emnetittel, dårlig utfyllende "spørsmål" osv.

Lenke til kommentar
De slår vel forsåvidt ned på regelbrudd. At de ikke klarer å følge reglene som er satt av hw.no så er det jo ikke moderatorenes feil.

 

At din maskin har så liten skjerm at demmes innlegg tar hele skjermen er forsåvidt irrelevant mener nå jeg :)

 

Alt i alt gjør moderatorene her en god jobb og slår ned på det som irriterer de fleste av brukerene her. Spesielt dårlig emnetittel, dårlig utfyllende "spørsmål" osv.

7046056[/snapback]

 

Att min maskin har noe dårlig oppløsning er ikke irrelevant. ikke alle studenter feks har råd til bærbar for 15k! Jeg har råd for jeg har fast jobb i tilleg, men prioriterer andre ting.

 

Men moderatorenes jobb skal ikke være og irritere forum brukere mere enn folk med litt dårlig forum skikk. Så håper moderatorene kan ta dette til eterettning og bli litt rundere i kantene.

Endret av bizzy84
Lenke til kommentar
.

 

Brudd på retningslinjene eller nettiketten får konsekvenser, verre er det ikke.  Vil du ikke ha en moderator på besøk i tråden din som "spammer", ja så følg retningslinjene.

7046195[/snapback]

 

Det er ikke mine tråder jeg tenker på, jeg har nesten ikke laget noen. Det er andres tråder det kommer "moderator spam"! Irriternede...

Lenke til kommentar

Hæ? Tror du jeg forventer at alle leser en tråd jeg eventuelt oppretter? Tror du det er slik forumet fungerer?

 

Det jeg skrev var ment til deg og andre som måtte komme innom her og lese det, og er tilgjengelig for alle. Virker som du mangler litt grunnleggende forståelse for hvordan et forum, eller nettet generelt, fungerer.

Lenke til kommentar

Før blei det berre lagt inn link til kva retningslinjer som var brutt, og som oftast referet til paragrafnummeret.

Problemet var at folk ikkje gadd og lese kva som stod på linken, og forsatte i same tempo med spamming/ dårlige emnetitler o.l)

Dermed blei desse standardmeldingene lagt inn.

 

Dei skal bli sletta når trådstarter har retta på emnetittelen, men sidan det er ein manuell jobb så kan det glippe. Så om ein kjem over ein tråd som har denne meldinga og emnetittelen er redigert (d.v.s posten er redigert) så kan ein rapportere inn posten og så vil me moderatorer slette innlegget viss emnetittelen er god nok.

Lenke til kommentar
Men moderatorenes jobb skal ikke være og irritere forum brukere mere enn folk med litt dårlig forum skikk. Så håper moderatorene kan ta dette til eterettning og bli litt rundere i kantene.

7046118[/snapback]

 

Jeg antar du reagerer på svaret du fikk i denne tråden.

 

Nå har alle brukere lest gjennom og godkjent retningslinjene, hvor det blant annet står følgende:

 

2. Bruk emnefeltet godt.

 

I tillegg har forumkategorien en ekstra advarsel på toppen, hvor man kan lese følgende:

 

Denne kategorien inneholder egne retningslinjer for bruk av emnefelt og minimumsinformasjon ved oppretting av ny tråd.

Brudd på disse retningslinjene vil føre til stenging av tråd.

 

I tillegg har forumkategorien en festet tråd som heter "LES FØR DU POSTER: Retningslinjer for kjøp/salg", og i denne kan man lese spennende informasjon om hva som er en dårlig emnetittel.

 

Likevel lager du emnetittelen "Vil dette fungere noe bra".

 

Se på det sånn. Jo mindre arbeid dere brukere skaper for moderatorene, jo mindre standardmeldinger må vi putte inn i trådene deres. Å lese retningslinjene er første steg.

Lenke til kommentar
Men moderatorenes jobb skal ikke være og irritere forum brukere mere enn folk med litt dårlig forum skikk. Så håper moderatorene kan ta dette til eterettning og bli litt rundere i kantene.

7046118[/snapback]

 

Jeg antar du reagerer på svaret du fikk i denne tråden.

 

 

 

Nei! det er ikke mine inlegg, noe som jeg har svart lengre opp i denne tråden! Det er ANDRES inlegger jeg leser igjennom som virker helt greie, MEN så popper det opp det opp en "moderator spam". Den tråden du henviser til er jo fin fin moderator jobb.

Endret av bizzy84
Lenke til kommentar

Kan du ikke gi oss noen eksempler da bizzy84? Moderatorene følger jo bare reglene på forumet de også. Noen ganger så glipper det kanskje, og da kan man klage på pm, så blir det ordnet opp i. Men uansett, hadde bare alle lest retningslinjene og fulgt de så hadde det ikke vært noe problem. Det er ikke sååå vanskelig å skrive et emnefelt som alle forstår.

Lenke til kommentar
Visst du sponser meg med en ny bærbar er jo det fint  :)

Men poenget her er att de slår ned på småting!

7046020[/snapback]

Det er viktig at også småting blir slått ned på ellers sklir ting ut.

 

Aha! Jeg har det! Hva med å sette retningslinjene som angår for den aktuelle posten i en spoiler? :D

7046747[/snapback]

Man ville jo fortsatt ha litt av problemet med manglende lesing av reglene, men ja, det ville sikkert fungert bedre

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...