Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoy,

 

jeg har kjøpt med Xbox 360 i USA nå, fordi alle spillene jeg kjøpte mens jeg bodde der er jo sonelåste, så det måtte til. Når jeg kom hjem nå så skulle jeg koble meg opp men når jeg koblet i strømkontakten i PSUen, så kortsluttet jeg strømmen på kretsen. Jeg prøvde å bytte ut selve "ytterdelen" på PSUen med en europeisk, men det funket heller ikke.

 

Nå er jeg litt lost på hva jeg skal gjøre, og lurer på om det enkelste er å kjøpe en ny europeisk PSU? Hvor får jeg evt. tak i dette, og pris?

 

Viktig å nevne at PSUen IKKE har vært koblet i Xboxen enda, så der er det ingenting som er ødelagt eller oe sånn, bare så det er klart.

 

Evt. hvis noen har tips, så tar jeg gjerne imot de!

Lenke til kommentar
Noen som vet om ett billig headseat som funker på "nye typen" port?

Altså utn plasten rundt?

 

Vanlig headset passer ikke på fanatec rattet :(

dealextreme selger uten den støtteplasten, ihvertfall før.

du kan også prøve å knuse plasten rundt, slik at du får inn pluggen.....

 

rattet mitt blir visst sendt innen 14 dager. så jeg gleder meg til å begynne å spille forza3 på ordentlig :)

tror sannelig jeg må spille igjennom Race Pro også da.

 

Hva er dine tanker om rattet foreløpig da?

er disse "preset" innstillingene gode?

du fikk med girspaken med sekventiell giring? hva syns?

føles bremsa ut som ei bremse, med den derre fjerbelastninga?

 

Det virker som alle topptidene i forza3 er med clutch, merkelig nok. så det blir interessant å prøve.

Lenke til kommentar
dealextreme selger uten den støtteplasten, ihvertfall før.

du kan også prøve å knuse plasten rundt, slik at du får inn pluggen.....

 

rattet mitt blir visst sendt innen 14 dager. så jeg gleder meg til å begynne å spille forza3 på ordentlig :)

tror sannelig jeg må spille igjennom Race Pro også da.

 

Hva er dine tanker om rattet foreløpig da?

er disse "preset" innstillingene gode?

du fikk med girspaken med sekventiell giring? hva syns?

føles bremsa ut som ei bremse, med den derre fjerbelastninga?

 

Det virker som alle topptidene i forza3 er med clutch, merkelig nok. så det blir interessant å prøve.

 

Får se om jeg prøver å ta av plasten på det jeg har.

 

Det fungerer veldig bra, er det desidert mest realistiske rattet jeg har kjørt med.

Eneste jeg har funnet som er negativt er "back" knappen er litt klønete plassert, lett å slå borti når man ratter heftig. Litt det samme med de "f1 girspakene" bak rattet, skal ikke mye til før man kommer borti de. Men dette har ikke mye betydning for bruken.

Jeg har beta ratt, så har ikke drift mode ihvertfall, men jeg har bare brukt den første preseten, da har jeg 200graders rattutslag blant annet.

Fikk med begge girspakene, har kun brukt den "manuelle" så langt, og den fungerer ihvertfall meget bra.

Både bremsen og clutchen føles mere ekte enn på g25 feks, litt mere motstand i de

Lenke til kommentar
Hoy,

 

jeg har kjøpt med Xbox 360 i USA nå, fordi alle spillene jeg kjøpte mens jeg bodde der er jo sonelåste, så det måtte til. Når jeg kom hjem nå så skulle jeg koble meg opp men når jeg koblet i strømkontakten i PSUen, så kortsluttet jeg strømmen på kretsen. Jeg prøvde å bytte ut selve "ytterdelen" på PSUen med en europeisk, men det funket heller ikke.

 

Nå er jeg litt lost på hva jeg skal gjøre, og lurer på om det enkelste er å kjøpe en ny europeisk PSU? Hvor får jeg evt. tak i dette, og pris?

 

Viktig å nevne at PSUen IKKE har vært koblet i Xboxen enda, så der er det ingenting som er ødelagt eller oe sånn, bare så det er klart.

 

Evt. hvis noen har tips, så tar jeg gjerne imot de!

 

Du har jo tapt allerede når du har en 120V adapter/PSU for så å plugge den i et 230V nett. Det er sikkert også fase-bestemt(riktig plug i riktig høl, derfor det er 3 pinner på de amerikanske) så om det hadde vært en 100-240 adapter så hadde du forsatt vært litt lost...

Endret av Litek89
Lenke til kommentar

Heisann! Sliter litt med ett oppladbart xbox batteri. Er ett 'plug and play' batteri. Problemet er at det ikke går ann å lade det opp lenger. Når jeg kobler til kabelen som følger med for å lade det opp, lader det rett og slett ikke opp. Lyser grønt på lyset til kabelen, så det indikerer at batteriet skal være fulladet, men når jeg trekker ut kabelen skrur kontrollen seg av og den går ikke på igjen.

Noe som vet hva som er galt? Er batteriet ødelagt?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Du har jo tapt allerede når du har en 120V adapter/PSU for så å plugge den i et 230V nett. Det er sikkert også fase-bestemt(riktig plug i riktig høl, derfor det er 3 pinner på de amerikanske) så om det hadde vært en 100-240 adapter så hadde du forsatt vært litt lost...

 

Jeg er litt lost i svaret ditt nå? Jeg har jo fortstått at PSUen ikke kan brukes her, men det hjelper jo ikke meg å få vite det igjen. Jeg må ha alternativene.

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpte Xbox 360 og Modern Warfare 2. Hvor finner jeg det billigst?

 

Ser Elkjøp på nett selger det til 2900 kr, noen som er billigere? Denne har 250 GB hardisk, det er sikkert ikke nødvendig. Den har også to kontroller, så det er jo en bonus.

 

Det jeg altså vil ha er Xbox 360, HDMI-kabel og selve spillet. Gjerne noen måneder Live med på kjøpet.

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
Tenkte å kjøpte Xbox 360 og Modern Warfare 2. Hvor finner jeg det billigst?

 

Ser Elkjøp på nett Denne har 250 GB hardisk, det er sikkert ikke nødvendig.

 

Det jeg altså vil ha er Xbox 360, HDMI-kabel og selve spillet. Gjerne noen måneder Live med på kjøpet.

13 mnd gold kan du også kjøpe på qxl.no for 339kr.

 

hdmi kabel får du på biltema eller europris eller: http://www.qxl.no/pris/spill-konsoller/spi.../v/an590238054/

drittbillig! med både optisk kabel og adapteret,

 

250gb harddisk er et must for veldig mange som liker å ha flere spill inne på disken + div dlc's.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...