Gå til innhold

Verdens beste band. Finale.


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke at Floyd fortjener førsteplassen heller, da. :hrm:

7088924[/snapback]

Visst gjør de det. Så mange bra utgivelser over så mange år fortjener førsteplassen på denne lista. Kan ikke egentlig se noen andre jeg i det hele tatt vurderer å stemme på istedenfor (sier _ikke_ at det ikke er mye annet bra på lista).

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke valget var noe vanskelig! Metallica som nr. 2... uforståelig!

 

Jeg stemte Maiden uten å tvile! :thumbup:

7090697[/snapback]

Forstår det veldig godt eg.

With 57 million albums sold in the United States alone [2] and 35 million albums sold outside the U.S. [3][4], the band has sold just over 90 million albums, making them one of the most commercially successful heavy metal acts in history. Metallica is currently 18th on the RIAA's list of top selling acts in the United States.
Lenke til kommentar
With 57 million albums sold in the United States alone [2] and 35 million albums sold outside the U.S. [3][4], the band has sold just over 90 million albums, making them one of the most commercially successful heavy metal acts in history. Metallica is currently 18th on the RIAA's list of top selling acts in the United States.

7090705[/snapback]

 

Kremt:

 

Pink Floyd has sold over 200 million albums worldwide, and an estimated 73.5 million albums in the United States alone

 

Highest RIAA certification

1: (29x platinum) Their Greatest Hits (1971-1975) — Eagles

2: (27x platinum) Thriller — Michael Jackson

3: (23x platinum)  (Led Zeppelin IV) — Led Zeppelin

4:  (23x platinum) The Wall — Pink Floyd

 

Most weeks on the chart

1: (741 weeks) Dark Side of the Moon — Pink Floyd

2: (490 weeks) Johnny's Greatest Hits — Johnny Mathis

3: (480 weeks) My Fair Lady — Original Cast

4: (331 weeks) Highlights from the Phantom of the Opera — Original Cast

 

As of 2006, Pink Floyd's Dark Side of the Moon has been on the charts for over 1,500 weeks, or just about twenty-eight years. The album spent 741 of those weeks on the Billboard 200. The other weeks were spent on the Top Pop Catalog Albums chart. Its closest rival is Bob Marley's Legend, checking in at over 800 weeks (Billboard 200 and Top Pop Catalog Albums combined).

Lenke til kommentar
Det er tragisk at RHCP ikke er her.

7102434[/snapback]

Nei, det er absolutt ikke tragisk. Kjedeligere band skal du lete lenge etter.

 

Skal du klage på at et band mangler, klag ang. Queen. Bandet er jo legendarisk, men at det ikke kom opp på dette forumet er ingen stor overraskelse.

 

edit:

Og ja, jeg har fasiten.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Det er tragisk at RHCP ikke er her.

7102434[/snapback]

Nei, det er absolutt ikke tragisk. Kjedeligere band skal du lete lenge etter.

 

Skal du klage på at et band mangler, klag ang. Queen. Bandet er jo legendarisk, men at det ikke kom opp på dette forumet er ingen stor overraskelse.

 

edit:

Og ja, jeg har fasiten.

7102583[/snapback]

 

Helt enig i det du sier. RHCP er nesten like kjedelig som U2. Litt overraskende at Queen ikke er med ja :hmm:

Lenke til kommentar
Det er tragisk at RHCP ikke er her.

7102434[/snapback]

Nei, det er absolutt ikke tragisk. Kjedeligere band skal du lete lenge etter.

Vel, når vi svinger innom "kjedelig band-kategorien" er det på sin plass å nevne Iron Maiden og Dream Theater også. Man skal lete lenge etter band med mindre varierte sanger/skiver. Det er greit å ikke like band som Red Hot fordi man syns sjangeren er kjedelig, men de er i hvertfall ikke kjedelig pga mangel på variasjon i musikken sin. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...