Gå til innhold

Fyllekjøring ifra politiet


Byggfag

Anbefalte innlegg

Han fikk 40dager i buret, noe som jeg syntes er veldig lite i forhold til det han gjorde.

 

7016960[/snapback]

 

Nå går jeg litt off-topic, men om du syntes det var lite, så blir du ihvertfall sjokkert nå.

 

Har en kollega som var så "uheldig" å leie ut leiligheten sin til det jeg vil kalle en totalt idiot.

 

Han (leieboeren) fant ut at han plutselig en kveld skulle stjæle en bil, i narkorus selvfølgelig! Forså deretter å kjøre rundt som et svin og bulke et dusin antall biler, stikke ifra politiet, kræsje i 2 politibiler, for så å totalvrake bilen i en midtrabatt.

 

Han fikk 15 dagers fengsel....og ingen bot eller erstatningskrav da han går på sosialen.

 

Heia Norge! :roll:

 

Edit: Må også legge til at han også jobbet svart som snekker og tjente grovt! Samtidig som han heva trygdepenger. Heia Norge x 2

Endret av Eplejus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere som foreslår dødsstraff eller "miste lappen for alltid": Husk at det finnes nyanser av fyllekjøring også. Skal det være dødsstraff for å kjøre 5 km/t over fartsgrensen?

7015234[/snapback]

Irrelevant.

Det er ikke det som er tilfellet her.

Her har han kjørt fra politiet i fylla. Man kjører ikke fra politiet ved å bryte fartsgrensa med 5 km/t, så det er et ubrukelig scenario.

 

Edit:

@Rosahuse:

Sånne som deg bør ikke ha lappen i utgangspunktet.

7016842[/snapback]

 

 

koffer kan ikke sånne som meg ha lappen?

ka fan eg har gjort?

Lenke til kommentar
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

7016339[/snapback]

Siden du tydligvis har erfaring med å miste lappen kan du jo opplyse oss andre om hvordan det føles. At du har erfaring med det andre du skriver om tviler jeg på. Kanskje bortsett fra det med kua.

 

Edit: flyttes fra Bil til Trafikk. At ordbruken ikke helt er i tråd med det vi ønsker er tatt hensyn til på advarselsnivået.

7017273[/snapback]

 

kjedeli og miste lappen.... føle som man dett 1 år tilbake i tid:/

men sånn e livet, og det ingen verdens ting man kan gjøre med det i ettertdi..!

får håpe vi lære mens vi e ung:P

Lenke til kommentar
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

7016339[/snapback]

 

koffer kan ikke sånne som meg ha lappen?

ka fan eg har gjort?

7030349[/snapback]

 

Det lurer vi også på for etter ditt tidligere innlegg er det vel logisk å konkludere at du har mistet lappen en gang. Tyder også innlegget ditt slik at det enste du tenker på er hvor "jævli" det er å miste lappen og ikke hva du faktisk har gjort (og hvilke konsekvenser det kunne fått) for å miste den.

 

Nå er det vel slik her i Norge at man mister ikke lappen for ingenting så å spille uskyldig virker bare idiotisk på de andre brukerne her.

 

Edit:

kjedeli og miste lappen.... føle som man dett 1 år tilbake i tid:/ 

men sånn e livet, og det ingen verdens ting man kan gjøre med det i ettertdi..!

får håpe vi lære mens vi e ung:P

7030356[/snapback]

 

Bedre, her innrømmer du ihvertfall at du har gjort noe som ikke er helt bra ihvertfall :)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

For ikke å virke for mye OT, vil jeg bare si en ting: Flere her inne forbanner det med fyllekjøring, og svarer på dette ved å si at "han burde miste lappen for livstid". Don't you guys believe in second chances? Selvfølgelig er jeg enig i at det er helt på tryne å fyllekjøre, i hvert fall å flykte fra politiet! At han fortjener en straff er helt klart, men livstid? Bra at man vil sette ett eksempel, men her mener jeg man går litt langt. Håper ikke mine meninger er helt på jordet, og sorry for OT innlegg.

Lenke til kommentar
For ikke å virke for mye OT, vil jeg bare si en ting: Flere her inne forbanner det med fyllekjøring, og svarer på dette ved å si at "han burde miste lappen for livstid". Don't you guys believe in second chances? Selvfølgelig er jeg enig i at det er helt på tryne å fyllekjøre, i hvert fall å flykte fra politiet! At han fortjener en straff er helt klart, men livstid? Bra at man vil sette ett eksempel, men her mener jeg man går litt langt. Håper ikke mine meninger er helt på jordet, og sorry for OT innlegg.

7050265[/snapback]

 

La det være sagt at jeg ikke mener at noen burde miste lappen på livstid på grunn av fyllekjøring men skjønner godt de som faktisk mener det. Mener at 3 år uten lappen ikke er for strengt + 3 år betinget, det vil si blir man tatt igjen blir det 6 år uten førerkort.

 

Noen som synes det er for strengt.....?

Lenke til kommentar
La det være sagt at jeg ikke mener at noen burde miste lappen på livstid på grunn av fyllekjøring men skjønner godt de som faktisk mener det. Mener at 3 år uten lappen ikke er for strengt + 3 år betinget, det vil si blir man tatt igjen blir det 6 år uten førerkort.

 

Noen som synes det er for strengt.....?

7053342[/snapback]

Absolutt ikke.

Lenke til kommentar

I Norge er det faktisk ikke skjerpende å bevisst komme seg unna myndigheten - jeg vet at i USA er det meget straffbart. De skjerpende omstend. her, oppstår når overtrederen setter andre i fare el. forhindrer politiets arbeid i den forb.

 

On-topic; er vedk ikke tidl straffet vil han få en betinget dom samt noen tusen i bot. Derimot, er vedk tidl straffet vil han trolig få 21 til 30 dg på en åpen anstalt. Han kan trekke i fra 5 dg på god oppførsel (fengselskø). Så i beste fall en drøye 2 uker "ferie".

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hei...

-klippe sa kjerringa

7004970[/snapback]

- klippe sa kjerringa

7012097[/snapback]

 

 

i enkelte land er det instans dødstraff for fylla kjøring , du blir dratt ut av bilen og skutt på siden av av veien .

 

dette er muslimske land som Saudi Arabia hvor alkohol ikke er lovlig

Lenke til kommentar
Hei...

-klippe sa kjerringa

7004970[/snapback]

- klippe sa kjerringa

7012097[/snapback]

 

 

i enkelte land er det instans dødstraff for fylla kjøring , du blir dratt ut av bilen og skutt på siden av av veien .

 

dette er muslimske land som Saudi Arabia hvor alkohol ikke er lovlig

7913843[/snapback]

 

 

Hehe de har sikkert ikke råd til å betale boten eller ha en som er dømt til å bli oppbevart i fengsel....så dem kvitter seg med syndere med det samme så lipper de sammfunnsbelastninger :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...