Gå til innhold

Fyllekjøring ifra politiet


Byggfag

Anbefalte innlegg

Hei...

Lurte på om noen hadde aning om hvordan straff man får når man: Kjørte i berusa tilstand, politiet kom bak og kjørende stoppet ikke. Han kjørte heller ifra politiet. På kvelden får politiet tak i personen og på alkometeret står det ca 0.66...

Neste dag blir han tatt i avhør og forteller 1 laaang historie som bare e tull...!

Dagen etter bestemmer siktet å avgi ny forklaring til politeit. (legger alle kortene på bordet)...

Personen har hatt førekort under 1/2 år og er under fattigdoms grensa. (student)

Hva bør han gjøre videre? Advokat?

Hvordan straff blir han å få? Noen som vet?

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei...

Lurte på om noen hadde aning om hvordan straff man får når man: Kjørte i berusa tilstand, politiet kom bak og kjørende stoppet ikke. Han kjørte heller ifra politiet. På kvelden får politiet tak i personen og på alkometeret står det ca 0.66...

Neste dag blir han tatt i avhør og forteller 1 laaang historie som bare e tull...!

Dagen etter bestemmer siktet å avgi ny forklaring til politeit. (legger alle kortene på bordet)...

Personen har hatt førekort under 1/2 år og er under fattigdoms grensa. (student)

Hva bør han gjøre videre? Advokat?

Hvordan straff blir han å få? Noen som vet?

:cry:

7004970[/snapback]

Personlig ville jeg stemt på dødsstraff, men nå bor vi i et litt kjedelig land.

 

Spørs vel litt hvor du kjørte når du kjørte fra politiet, hva fartsgrensa der var og hvor fort du kjørte, men her må du nok belage deg på en saftig bot og laaang tid uten førerkort.

Er vi andre litt heldige, så får du litt tid i buret også og ikke bare kjedelig samfunnstjeneste. *kryssefingra*

Lenke til kommentar
Hva bør han gjøre videre? Advokat?

Hvordan straff blir han å få? Noen som vet?

:cry:

7004970[/snapback]

 

Han har krav til å få oppnevnt en kommunal forsvarer, som er gratis.

Vil han ha noe bedre, må han betale selv.

 

Han kan forvente seg en saftig bot, og mest sannsynlig ubetinget fengsel dersom det ikke noen betydelige formidlende omstendigheter.

Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete får trådstarter sympati i form av smileys?

Mannen har kjørt i fylla, og kjørt IFRA politiet. Hver av disse for seg selv er ille nok, men i kombinasjon er det jo helt absurd at noen skal være så idiot.

 

Dette hadde ikke vært et problem om trådstarter bare hadde vært en fare for seg selv. Jeg ville ikke begynt å grine om jeg leste enda en sak om noen som har kjørt seg ihjel i fylla, men veiene brukes dessverre av andre også, og det er slik fantastisk egoisme som får andre drept.

 

Jeg håper trådstarter får seg en bot som svir, og et par år bak murer.

Lenke til kommentar
Hvorfor i helvete får trådstarter sympati i form av smileys?

Mannen har kjørt i fylla, og kjørt IFRA politiet. Hver av disse for seg selv er ille nok, men i kombinasjon er det jo helt absurd at noen skal være så idiot.

 

Dette hadde ikke vært et problem om trådstarter bare hadde vært en fare for seg selv. Jeg ville ikke begynt å grine om jeg leste enda en sak om noen som har kjørt seg ihjel i fylla, men veiene brukes dessverre av andre også, og det er slik fantastisk egoisme som får andre drept.

 

Jeg håper trådstarter får seg en bot som svir, og et par år bak murer.

7014816[/snapback]

Kunne ikke sagt det bedre selv. Værre egoister enn fyllekjørere skal man lete lenge etter. Håper han/du må spikre paller en god stund! Har ingen respekt eller sympati for fyllekjørere!

Lenke til kommentar

Bare for å oppsummere det kort her:

 

Regn med minimum 21 dager i buret og 2 år uten lappen.

 

 

Har en kjenning som ble stoppet og målt til 0,5 promille.

Han fikk 21 dager, 10% av årsinntekt i bot (havnet på ca 35.000,- for vedkommendes tilfelle) og 3 år uten lappen.

 

Han ble stoppet fordi han kjørte for forsiktig i en rundkjøring!

Lenke til kommentar

Akkurat Eplejus.. Man er ikke nødt til å være søple-drita for å bli tatt for fyllekjøring. Når man blir tatt for å kjøre med 0,5 i promille for å kjøre mistenkelig sakte er det surt å få bot + fengsel, det er klart. Likevel må fyllekjøring selvfølgelig være straffbart.

 

Til dere som foreslår dødsstraff eller "miste lappen for alltid": Husk at det finnes nyanser av fyllekjøring også. Skal det være dødsstraff for å kjøre 5 km/t over fartsgrensen?

Lenke til kommentar
Akkurat Eplejus..  Man er ikke nødt til å være søple-drita for å bli tatt for fyllekjøring. Når man blir tatt for å kjøre med 0,5 i promille for å kjøre mistenkelig sakte er det surt å få bot + fengsel, det er klart. Likevel må fyllekjøring selvfølgelig være straffbart.

 

Til dere som foreslår dødsstraff eller "miste lappen for alltid": Husk at det finnes nyanser av fyllekjøring også. Skal det være dødsstraff for å kjøre 5 km/t over fartsgrensen?

7015234[/snapback]

 

Det de mener er sikkert at fyllekjøring utsetter andre for fare, om du bryter fartsgrensene litt går det som oftest bra..

Endret av egil88
Lenke til kommentar
Til dere som foreslår dødsstraff eller "miste lappen for alltid": Husk at det finnes nyanser av fyllekjøring også. Skal det være dødsstraff for å kjøre 5 km/t over fartsgrensen?

7015234[/snapback]

Irrelevant.

Det er ikke det som er tilfellet her.

Her har han kjørt fra politiet i fylla. Man kjører ikke fra politiet ved å bryte fartsgrensa med 5 km/t, så det er et ubrukelig scenario.

 

Edit:

@Rosahuse:

Sånne som deg bør ikke ha lappen i utgangspunktet.

Endret av Plomma2
Lenke til kommentar

en jeg kjenner fikk 40 dager i buret, men det var etter bare å ha kjørt ifra politiet.

Han kjørte for fort, og fikk politiet i hælene. Greide å kjøre fra de etter et stykke, parkerte hoppet ut av bilen og gikk oppover veien. politiet kjørte forbi, stoppet og spurte om han hadde sett en slik og slik bil kjøre forbi. Han sa jaja kjørte nedover. Og de kjørte videre.

 

Bilen hadde han lånt av sin bror som var i utlandet, når han kom igjen merka han at bilen var borte, og plutselig sto politiet på døra, og da kom han som hade kjørt for fort og meldte seg til poilitiet.

 

Han fikk 40dager i buret, noe som jeg syntes er veldig lite i forhold til det han gjorde.

 

men jeg tror å stikke fra politiet, pluss fyllekjøring er mye værre. Og han kan nok vente seg 3-4 måneder tenker jeg om ikke mere...

Lenke til kommentar
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

7016339[/snapback]

Siden du tydligvis har erfaring med å miste lappen kan du jo opplyse oss andre om hvordan det føles. At du har erfaring med det andre du skriver om tviler jeg på. Kanskje bortsett fra det med kua.

 

Edit: flyttes fra Bil til Trafikk. At ordbruken ikke helt er i tråd med det vi ønsker er tatt hensyn til på advarselsnivået.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...