Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal klippe meg til sommeren og vurderen en kul frisyre. Det jeg tenker på er å ha litt langt i midten og så veldig kort på sidene, men jeg vet ikke om det skal vere kort heilt rundt hodet. Hva heter den frisyren? Ser at mange på BI (Bergen) har noe lignende. Jeg finner ikke noe lignende på nettet så hadde vert fint med bilder. Takk på forhånd!

 

EDIT: Fant noen som ligner litt.

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=16051&month1=1&pg=1&styl1=Cheynes Hairdressing

 

http://your-hairstyles.com/img/arts/2011/Jan/31/442/toni_and_guy_hair_men.jpg

 

Vær så vennlig, ikke velg en sidecut? Det er så oppbrukt og mainstream at jeg blir litt lei meg. At du skal klippe deg til sommeren var en litt spesiell formulering? Vi skal vel alle klippe oss til sommeren...

Hm? Det er ikke alle som klipper seg til sommeren.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke klippet meg på nesten 9 måneder. Nå skal jeg gjøre det snart da, og jeg tror ikke det er mange som går så lenge uten å klippe seg.

 

Om det er bra eller ikke at jeg har gått så lenge uten å gjøre noe med håret kan diskuteres, men standardsvaret når jeg spør folk om de synes jeg skal klippe meg eller hvordan jeg skal klippe meg er "Nei, ikke klipp deg! Du har så fint hår." (noe mindre entusiastisk svar fra gutter) ...

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Jeg har ikke klippet meg på nesten 9 måneder. Nå skal jeg gjøre det snart da, og jeg tror ikke det er mange som går så lenge uten å klippe seg.

 

Om det er bra eller ikke at jeg har gått så lenge uten å gjøre noe med håret kan diskuteres, men standardsvaret når jeg spør folk om de synes jeg skal klippe meg eller hvordan jeg skal klippe meg er "Nei, ikke klipp deg! Du har så fint hår." (noe mindre entusiastisk svar fra gutter) ...

 

:nei:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke klippet meg på nesten 9 måneder. Nå skal jeg gjøre det snart da, og jeg tror ikke det er mange som går så lenge uten å klippe seg.

 

Om det er bra eller ikke at jeg har gått så lenge uten å gjøre noe med håret kan diskuteres, men standardsvaret når jeg spør folk om de synes jeg skal klippe meg eller hvordan jeg skal klippe meg er "Nei, ikke klipp deg! Du har så fint hår." (noe mindre entusiastisk svar fra gutter) ...

 

Hvor langt hår har du? Sparer selv til langt, dvs. noe slikt:

 

270x354_ben_barnes_2.jpg

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en god voks og en god hårspray til å "forsegle" med? Til mellomblondt hår.

Hvilken hårfarge du har er ikke relevant i forhold til voks og hårspray. Lengden på håret er derimot det, så fortell gjerne hvor langt håret ditt er.

For øvrig bruker jeg madamens billigspray. Funker gull, men det skal sies at jeg ikke har erfaring med flere merker, men kan ikke tro forskjellen er veldig stor på hårspray.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en god voks og en god hårspray til å "forsegle" med? Til mellomblondt hår.

Hvilken hårfarge du har er ikke relevant i forhold til voks og hårspray. Lengden på håret er derimot det, så fortell gjerne hvor langt håret ditt er.

For øvrig bruker jeg madamens billigspray. Funker gull, men det skal sies at jeg ikke har erfaring med flere merker, men kan ikke tro forskjellen er veldig stor på hårspray.

Mellomlangt :)

Lenke til kommentar

Hvor langt hår har du? Sparer selv til langt, dvs. noe slikt:

 

 

270x354_ben_barnes_2.jpg

 

Jeg har litt kortere enn han på bildet. Litt krøller her og der, spesielt i tuppene, så det ser også kortere ut enn det egentlig er.

 

@Håk: Jeg er så klart fornøyd, ellers ville jeg allerede klippet meg. Hovedgrunnen til at jeg vil klippe det nå er at det er ubehagelig med lengden jeg har når det er varmt og det gjør aktiviteter som gjerne kommer med sommeren litt vanskeligere. Sistnevnte kunne så klart blitt løst med en hårstrikk e.l., men det ser ikke akkurat bra ut etter min mening, og klipping er uansett en enklere løsning.

 

Dersom noen har forslag til frisyre for blondt, normalt tykt hår vil jeg gjerne høre de. Foreløpig heller jeg mot det uoriginale passe kort på sidene (ikke maskin) og bak, lengre på toppen. Tenkte dog å beholde mer enn normalt på toppen så det ikke blir helt standard, men lurer på om det ikke bare kommer til å se ut som en sidecut som har vokst litt ...

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Def sidecut. 60% av Bergen har det vel nå.

 

Er det noen som har tips til leave-in produkter som gjør håret litt.. mer volum, og eventuelt også glans/tyngde. Går for noen i retning dette:

 

http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=9921801

Jeg henter denne opp igjen.

 

Forøvrig trenger jeg også ny voks. Lurer på om jeg skal prøve HH Simonsen, uten at jeg vet noe om den/de. Ser etter en voks som ikke gjør håret stivt eller fettete, men heller mykt med hold, om det er mulig å gjennomføre.

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...