Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: BMW 316i E36 - Update 16 Mars!


Mompen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for hyggelige kommentarer, sånn settes det pris på :)

 

Motor? Nei, det tenkte jeg ikke stort på, bare at den skulle være billig i drift og at den skal kunne være i stand til å flytte bilen fremover og bakover. Det viktigste er for meg er å komme seg fra A til B på en trygg og behagelig måte, ikke fortest mulig..

Syntes forøvrig at setene er svært behagelige å sitte i, samt at de har innebygget fleskesmelter (edit: setevarmer), og kan justeres i alle bauger og kanter.

 

Bilen er pen og se på, men fortsatt diskret stylet. Ja, man ser forskjell fra en u-stylet en.

Tingen er som sagt at den er diskret, det ser pent ut samt at det ikke ser for plastic fantastic ut. Hadde bilen hatt mega spoiler, senka så fælt at kun en maur kunne gått under bilen, samt neonlys, angeleyes, klistremerker og masse annet mikkmakk hadde det bare blitt for mye av det gode.. Jeg har ingenting imot at folk liker det sånn, men det viktigste er jo egentlig at man liker utseendet selv.

 

Så vil man ha en grom bil med masse styling og grov motor så gjerne for meg, det viktigste er jo hva man liker selv.

Og jeg liker den akkurat som den er, perfekt for meg! Snill mot lommeboka også, bruker lite bensin og har bra pris på forsikringa.

 

;)

 

(unnskyld skrivefeil eller uklarheter i teksten, men dette ble skrevet svært sent som du sikkert ser)

Lenke til kommentar

Kan ikke du bare innse at det finns andre mennesker som liker/prioriterer andre ting enn deg? SMAKEN ER SOM BAKEN! DELT I TO!! FÅ DET INN I HUET!

 

Skulle tru at den VW din er perfekt! Bare fordi folk har mindre hester enn deg, trenger du ikke skjelle dem ut! Ja!  Vi har forstått budskapet ditt, DU prioriterer motor, og lite stylig.

7312046[/snapback]

Det var da voldsomt så hårsåre vi var da!

 

Du må da tåle LITT kritikk når du legger ut bilen din på nett for og få tilbakemeldinger?

 

Jeg skrev jo også at bilen din var fin...?

 

De fleste hobbyer koster penger og jeg regner med at de som legger ut bilen sin i en såkalt "showcase"-tråd her bil som hobby. Jeg skjønner at du har tatt ditt valg.. men å forsikre en 318 i forhold til en 316 koster da ikke all verden ekstra. Det som drar opp prisen nevneverdig er hvis du skal ha bil med betegnelsen TDI - GTI - Turbo og slike ting.

 

Men jeg beklager hvis jeg har tråkket noen på tærne her... men jeg forstår ikke helt hvorfor dette er noe og ta so voldsomt på vei for...

 

Uansett... gratulerer med ny bil vertfall.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Strøken! :D Keep up the good work

7313107[/snapback]

 

Skal den være strøken er man nødt til å pleie bilen :thumbup:

 

divnx7.jpg

 

Så i morgen blir det orden på sakene.

 

Testet såvidt de Vinyl Wipes blank finish-greiene på interiøret (gul-svart boks), og gud for en forskjell det ble! Kostet 70 kroner for to 25-pakninger med disse Wipesene, den ene er for plastdeler og den andre er for litt grovere rengjøring.

Ellers kjøpte jeg med en Turtle Wax Car Dryer (ser ut som en skrape), Autoglym Interiørshampoo og en Jumbosvamp.

 

Kan bli spennende å gå over interiøret med shampoo :ph34r:

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei nei nei :(

 

26122006832fx8.jpg

 

Detta suger

Var på besøk hos noen besteforeldre.. plutselig ringer det på døren og en middelaldrende kis kommer inn og spør etter eieren av en blå BMW. Hadde visst rygget borti bilen min.

 

Var veldig bra at han sa i fra om skaden, selv hadde ikke bilen hans fått en eneste ripe grunnet at han traff fint med hengerfestet. Fikk ordnet skademelding og alt.

 

26122006837sc2.jpg

 

Her var det en pen knekk gitt.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Veldig bra gjort å si i fra om sånt, det skal han ha. Fort gjort å dytte borti noen på trange parkeringsområder f. eks.

 

Veldig pen BMW, forresten, likte rattet spesielt godt. Det var kraftig og pent :) Liker at du holder en ren og diskret stil på den. Syns også blåfargen passet bilen veldig godt. Eneste minuset må være setetrekket, det ser litt 90-talls ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var skaden taksert og Bilskade-blabla A/S sendte nødvendige papirer til forsikringsselskapet mitt.

Skaden ble taksert til 8649 kr, fanger, montering og lakkering. Jaggu glad jeg slipper å betale det.

 

Så nå venter de på svar fra forsikringsselskapet, deretter bestiller de ny fanger, lakkerer den og avtaler tid for montering.

 

:dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...