Gå til innhold

Dine meninger om Basshunter - LoL <(^^,)>


Tobe__

Anbefalte innlegg

Hva er teknisk bra musikk?

6978680[/snapback]

For en bra efinisjon på hva som ikke er det, les posten over denne ^^

Da kan du vel selv tenke ut hva som er bra?

6978691[/snapback]

 

Den posten var sånn cirka den største mengden bullshit jeg har sett på en gang. Ikke faen om dere jævla elitistmongoer skal kunne sitte å bestemme hva som er bra og ikke. Noen liker forutsigbar musikk, og det er jævla godt å slippe å tenke hver jævla gang du setter på ei skive. Mange synes det, og dermed selger slikt bra. At det ikke møter deres høye jævla tekniske standarder tar jeg løpefart og driter i. Fuck off. Basshunter er bedre enn Beatles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg driter i om musikken er bra eller ikke. Liker folk denne musikken så er det greit for meg.

SÅ SI DET MED EN GANG DA! Så hadde vi sluppet deler av denne diskusjonen!

Hør på musikken fordi du liker den, men ikke bland det du liker med det som er bra!

Så det er du som bestemmer hva som er bra musikk?

Hvor i all verden får du det fra?

 

Er faktisk en grunn til at folk fremdeles hører på Beatles og at f.eks Basshunter ble "ut" etter 3-4uker...

Lenke til kommentar
SÅ SI DET MED EN GANG DA! Så hadde vi sluppet deler av denne diskusjonen!

Hør på musikken fordi du liker den, men ikke bland det du liker med det som er bra!

6978774[/snapback]

Øhh. Tror du noen liker musikk de ikke synes er bra? Eller har du og den objektive sannhet for hva som er bra musikk?

 

Hvor i all verden får du det fra?

6978774[/snapback]

Bare å lese innlegget hans det? Hele innlegget er fylt med hans meninger om hva som er bra musikk presentert som om det er objektive fakta.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Det mange tror, er at så lenge musikken er fengende, så er den bra. Dette stemmer ikke i det hele tatt. Ei fengende låt er ei låt man lærer å like fort, og man lærer å hate den enda fortere. Det ligger ingen dybde bak i hele tatt, den er kun laget for at folket skal like den i en viss periode, slik at de som har laget den, klarer å tjene penger på den. Låta er lett å lære, lett å kjenne igjen, og etter å ha hørt den 2 ganger, så har ikke låta mer å gi, fordi den er blitt så veldig forutsigbar.

6978682[/snapback]

Så det er du som bestemmer hva som er bra musikk?

6978728[/snapback]

 

Ja, det var virkelig det jeg sa. Er vi i det kverulante hjørnet i dag? Jeg snakker generelt. Fengende musikk forekommer i alle sjangere. Problemet med popsjangeren er at det er den som blir mest spill i media, derfor er det enda lettere å gå lei av ei låt som er populær. Ta feks årets sommerhit, Shakira var det vel. Jeg tør vedde på at 9 av 10 folk er drittlei av denne låta. Det bryr ikke plateselskapet seg om, siden låta nå har "gjort jobben sin" med å tjene inn penger til de. Det er ikke slik musikk skal lages. God musikk skal ha mange gjenspillingsmuligheter, og man skal være i stand til å høre nye elementer i låta, selv om man kanskje har hørt den mange ganger før. Slik er det ikke med musikk som er ment kun for å være fengende. Der er det en "hva man hører er hva man får" policy, noe som jeg mener er helt feil.

Lenke til kommentar
SÅ SI DET MED EN GANG DA! Så hadde vi sluppet deler av denne diskusjonen!

Hør på musikken fordi du liker den, men ikke bland det du liker med det som er bra!

6978774[/snapback]

Øhh. Tror du noen liker musikk de ikke synes er bra? Eller har du og den objektive sannhet for hva som er bra musikk?

Hvor i all verden får du det fra?

6978774[/snapback]

Bare å lese innlegget hans det? Hele innlegget er fylt med hans meninger om hva som er bra musikk presentert som om det er objektive fakta.

6978819[/snapback]

Nå fikk jeg meg en liten latter ja!

Lenke til kommentar
Hvor i all verden får du det fra?

6978774[/snapback]

Bare å lese innlegget hans det? Hele innlegget er fylt med hans meninger om hva som er bra musikk presentert som om det er objektive fakta.

6978819[/snapback]

 

Se for deg at det står "mener jeg" bak hver setning jeg skrev, så kanskje blir det litt lettere å forstå.

Lenke til kommentar
Nå fikk jeg meg en liten latter ja!

6978871[/snapback]

For en slående argumentasjon.

 

Se for deg at det står "mener jeg" bak hver setning jeg skrev, så kanskje blir det litt lettere å forstå.

6978892[/snapback]

Jeg skal innrømme at 'hele innlegget' var å overdrive. Det var disse setningene jeg reagerte på:

 

Det mange tror, er at så lenge musikken er fengende, så er den bra. Dette stemmer ikke i det hele tatt

 

Selvfølgelig er det man sier på forumet her sine egne meninger, men i disse setningene prøver du helt klart å belære andre hva god musikk er. Og hva god musikk er, er selvfølgelig subjektivt.

Lenke til kommentar
Se for deg at det står "mener jeg" bak hver setning jeg skrev, så kanskje blir det litt lettere å forstå.

6978892[/snapback]

Jeg skal innrømme at 'hele innlegget' var å overdrive. Det var disse setningene jeg reagerte på:

 

Det mange tror, er at så lenge musikken er fengende, så er den bra. Dette stemmer ikke i det hele tatt

 

Selvfølgelig er det man sier på forumet her sine egne meninger, men i disse setningene prøver du helt klart å belære andre hva god musikk er. Og hva god musikk er, er selvfølgelig subjektivt.

6978946[/snapback]

 

Så klart, men jeg håpet på at at folk som leste dette forstod at dette var mine meninger. Beklager at dette ikke kom helt tydelig fram :)

 

175 - 0 til julenissen og vi er 2 minutter på overtid.

6978973[/snapback]

 

Dette var virkelig noe konstruktivt å tillegge diskusjonen. Jeg er glad du skrev dette. Alt ble stilt i et helt nytt lys nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Må bare si at jeg HATER all sånn form for musikk, og blir sint når folk jeg kjenner, spesielt nesten-dama, hører på det. Det er jo ikke musikk når det ikke blir spilt med instrumenter for svingende!

Lenke til kommentar
Må bare si at jeg HATER all sånn form for musikk, og blir sint når folk jeg kjenner, spesielt nesten-dama, hører på det. Det er jo ikke musikk når det ikke blir spilt med instrumenter for svingende!

6979378[/snapback]

Resten av tråden tatt i betraktning går jeg ut ifra at det der var en spøk?

 

Det er tydeligvis en god del folk som innbiller seg at det finnes en eller annen form for innebygget moral i musikk og musikksmak. Et overveiende flertall av disse har etter min erfaring en forkjærlighet for krevende teknisk musikk (særlig metal og prog, men også i noe grad rock og jazz). Jeg har faktisk ALDRI hørt en fan av elektronisk musikk påstå at rock er elendig fordi de bruker instrumenter eller på noen annen måte moralisere over andre menneskers musikksmak.

 

Det krever like mye musikalsk talent å lage en bra elektronisk låt som en god rockelåt. Sistnevnte forutsetter en viss form for teknisk ferdighet på et eller flere områder, men å gå fra det til å påstå at musikk spilt på instrumenter automatisk innehar en eller annen form for overlegenhet i kraft av å være teknisk krevende å fremføre, er ikke holdbart. Hadde jeg vært en uhøflig mann, ville jeg dristet meg til å si at å hevde noe slikt er himmelropende pretensiøst.

 

Det finnes haugevis av dårlig tekno, men jeg kan skrive under på at det finnes faen meg i bøtter og spann av uendelig generisk og uinteressant instrumentbasert musikk også.

Lenke til kommentar
Må bare si at jeg HATER all sånn form for musikk, og blir sint når folk jeg kjenner, spesielt nesten-dama, hører på det. Det er jo ikke musikk når det ikke blir spilt med instrumenter for svingende!

6979378[/snapback]

Resten av tråden tatt i betraktning går jeg ut ifra at det der var en spøk?

 

Det er tydeligvis en god del folk som innbiller seg at det finnes en eller annen form for innebygget moral i musikk og musikksmak. Et overveiende flertall av disse har etter min erfaring en forkjærlighet for krevende teknisk musikk (særlig metal og prog, men også i noe grad rock og jazz). Jeg har faktisk ALDRI hørt en fan av elektronisk musikk påstå at rock er elendig fordi de bruker instrumenter eller på noen annen måte moralisere over andre menneskers musikksmak.

 

Jeg er også enig i at det blir litt drøyt å si at det ikke er musikk hvis det ikke blir brukt instrumenter. Musikk kan lages av som mangt, ta Stomp som et eksempel.

 

Det krever like mye musikalsk talent å lage en bra elektronisk låt som en god rockelåt. Sistnevnte forutsetter en viss form for teknisk ferdighet på et eller flere områder, men å gå fra det til å påstå at musikk spilt på instrumenter automatisk innehar en eller annen form for overlegenhet i kraft av å være teknisk krevende å fremføre, er ikke holdbart. Hadde jeg vært en uhøflig mann, ville jeg dristet meg til å si at å hevde noe slikt er himmelropende pretensiøst.

 

Begge deler krever et godt musikalskt øre. Alle kan hamre løs på en gitar eller bruke Dance Ejay, men det betyr ikke at resultatet blir vellykket.

Å si at metal/rock musikk er andre sjangre overlegent hører ikke hjemme noe sted. Men på den tekniske siden, vil jeg si at metal/rock hever seg over elektronisk musikk, uten at jeg skal kalle førstnevnte overlegent på noen måte.

 

Det finnes haugevis av dårlig tekno, men jeg kan skrive under på at det finnes faen meg i bøtter og spann av uendelig generisk og uinteressant instrumentbasert musikk også.

6979542[/snapback]

 

Enig, enig.

 

Edit: H4ngm4n, jeg tror du vil bli skuffet.

Endret av Tobe__
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...