Gå til innhold

Israel: Ingen er mer fiendtlig innstilt enn Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke det denne tråden handler om, det finnes utallige tråder for dette. Ber om at en mod kan rydde opp i dette.

 

Forøvrig, hvorfor er Norge mer Israelkritisk(velger å ikke bruke fiendlig) enn land ellers i Europa?

6961482[/snapback]

Kanskje vi i motsetning til andre har baller? selv om det ville overraske meg...

6962089[/snapback]

 

 

Etter muhammed saken? :D Men jeg har merket meg at kritikken mot Israel kan bli unyansert og ensidig til tider :whistle:

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er ikke fascist akkurat, men jeg må si at Israel er et av de landene jeg er mest skreptisk til (hard konkurranse med Iran og Usa). Det er jo veldig imponerende at en av verdens stormakter stemte fram en krigsforbryter til president, og så en overgriper :w00t:

 

At de begynner å rope ut som anti-semittisme hver gang noen kritiserer politikken deres, gjør jo at man blir enda mer glad i dem...Jeg tror jeg er for Israel-boikott (jeg liker ikke appelsiner uansett), men det nytter vel ikke noe særlig så lenge usa gir dem masse penger. Usa kommer heller ikke å skru igjen pengekrana med det første, fordi presidenten som gjorde det hadde blitt sparka, og da hadde bare den neste presidenten vunnet neste valg på å si at han ville gi penger til Israel igjen :thumbdown:

 

Det har jo heller ikke noe særlig å si hvis Norge er det landet som er mest "fiendtlig" overfor Israel. Hver gang noen prøver å si noe mot dem, trekker bare folk høyt oppe i systemene det tilbake.

 

btw: sorry hvis jeg nå blåste liv i en forholdsvis gammel tråd. Jeg tror dette er mitt lengste innlegg hittil :)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke fascist akkurat, men jeg må si at Israel er et av de landene jeg er mest skreptisk til (hard konkurranse med Iran og Usa). Det er jo veldig imponerende at en av verdens stormakter stemte fram en krigsforbryter til president, og så en overgriper :w00t:

Dette er rett og slett usaklig.

 

Prøv å få orden på det du prøver å si, finn noen saklige argumenter, og så prøver du igjen.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg er for Israel-boikott (jeg liker ikke appelsiner uansett), men det nytter vel ikke noe særlig så lenge usa gir dem masse penger. Usa kommer heller ikke å skru igjen pengekrana med det første, fordi presidenten som gjorde det hadde blitt sparka, og da hadde bare den neste presidenten vunnet neste valg på å si at han ville gi penger til Israel igjen :thumbdown: 

 

Du får kjøpe en pc med noe annet enn Intel neste gang du skal ha ny maskin da, for å gjøre det litt vanskeligere for dem ;)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke fascist akkurat, men jeg må si at Israel er et av de landene jeg er mest skreptisk til (hard konkurranse med Iran og Usa). Det er jo veldig imponerende at en av verdens stormakter stemte fram en krigsforbryter til president, og så en overgriper :w00t:

Dette er rett og slett usaklig.

 

Prøv å få orden på det du prøver å si, finn noen saklige argumenter, og så prøver du igjen.

7199565[/snapback]

Jeg synes han tar frem et interessant poeng, dersom det han skriver stemmer. Sier ikke de folkevalgte i et land noe om landets inbyggere? Hadde Norges befolkning stemt frem Hvit Valgalianses leder som ny statsminister, hadde vel det sagt noe om oss?

Lenke til kommentar

...eller Siv Jensen...

 

Ikke for å si at FRP er like ille som Hvit Valgallianse. Forøvrig et godt poeng. I et demokratisk samfunn skal regjeringen og den politiske ledelse gjenspeile hva folket mener og står for. Det stemmer ikke i noe land jeg vet om, men det er det som er tanken bak demokrati.

 

Så kan man naturligvis diskutere om Israel er et demokratisk land. De fører tross alt en politikk som på skremmende mange måter er likt med Sør-Afrikas Apartheid-regime.

Endret av Pangaea
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg er ikke fascist akkurat, men jeg må si at Israel er et av de landene jeg er mest skreptisk til (hard konkurranse med Iran og Usa). Det er jo veldig imponerende at en av verdens stormakter stemte fram en krigsforbryter til president, og så en overgriper :w00t:

Dette er rett og slett usaklig.

 

Prøv å få orden på det du prøver å si, finn noen saklige argumenter, og så prøver du igjen.

7199565[/snapback]

Jeg synes han tar frem et interessant poeng, dersom det han skriver stemmer. Sier ikke de folkevalgte i et land noe om landets inbyggere? Hadde Norges befolkning stemt frem Hvit Valgalianses leder som ny statsminister, hadde vel det sagt noe om oss?

7200876[/snapback]

 

Jeg tror poenget er at ingen er funnet skyldig, og dømt for de forbrytelser som de blir anklaget for. Så da er de såklart uskyldige, til det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
His supporters view him as a leader who strove to establish peace without sacrificing Israel's security. Many Israelis likewise consider him a war hero who helped defend the country during some of its greatest struggles. Some of his critics have sought to prosecute him as a war criminal for alleged crimes related to the Sabra and Shatila massacre during the 1982 Lebanon War, for which the Kahan Commission held him both 'indirectly' and 'personally' responsible. While no Israelis participated in the massacre, the investigation found that Sharon was personally responsible due to negligence and complacency.

 

Han burde ha blitt dømt... Den uthevede biten sier jo også en god del om det israelske folket. Jeg vet at man ikke alltid kan stole på wikipedia, og denne artikkelen blir sikkert stadig endret på av alle som syns synd på jødene etter 2 verdens krig osv. og ikke vil at det skal stå "stygge ting" om den tidligere presidenten deres.

 

uvitende kan også se denne linken for litt bakgrunnsinformasjon ;)

Endret av magnus90
Lenke til kommentar
His supporters view him as a leader who strove to establish peace without sacrificing Israel's security. Many Israelis likewise consider him a war hero who helped defend the country during some of its greatest struggles. Some of his critics have sought to prosecute him as a war criminal for alleged crimes related to the Sabra and Shatila massacre during the 1982 Lebanon War, for which the Kahan Commission held him both 'indirectly' and 'personally' responsible. While no Israelis participated in the massacre, the investigation found that Sharon was personally responsible due to negligence and complacency.

 

Han burde ha blitt dømt... Den uthevede biten sier jo også en god del om det israelske folket. Jeg vet at man ikke alltid kan stole på wikipedia, og denne artikkelen blir sikkert stadig endret på av alle som syns synd på jødene etter 2 verdens krig osv. og ikke vil at det skal stå "stygge ting" om den tidligere presidenten deres.

 

uvitende kan også se denne linken for litt bakgrunnsinformasjon ;)

7202574[/snapback]

Men selvsagt, de som ønsker at det skal stå slemme ting om denne onde mannen er selvsagt helt objektive... selvsagt.

 

Wikipedia er en fin kilde til informasjon. Men man kan ikke stole på at det som står der er korrekt. Spesielt ikke når det gjelder kontroversielle politiske spørsmål.

 

Uansett, det ble konkludert med at Sharon gjennom forsømmelse lot forbrytelsene skje. Hamas har derimot aktivt gått inn for å drepe masse mennesker. Som cp-nilsen sier, dersom vi kan fordømme Israelere for å stemme inn Sharon, hvorfor kan vi ikke da dømme det palestinske folk kollektivt for å stemme inn terrorister og direkte mordere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...