Gå til innhold

LOTR Collectors Box Set


Ronin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett att Akers Mic skriver at sone 2 har 4 disker men på DVDStrax har begge 5 disker. Skjønner ikke helt at den norske sone 2 har 4 og den danske har 5. Sendte mail til Akers Mic og de bekreftet at det var 4 disker, er ikke helt sikker på om de har rett.

Lenke til kommentar

Sjekk ut dette!!!!

 

Det er ingen forskjell på Sone1 og Sone2 versjonen men denne koster 183kroner, så jeg kjøper den på absound UANSETT!!! Du kan sjekke ut profilen til absound her (som du ser har de bare fått bra kritikk av brukere :smile:)

 

Nettbutikker er den beste måten å kjøpe DVD på... raskt, myyye billigere enn norske butikker, og som oftest mye bedre kundeservice... eneste en må huske på er 200-kroners-grensa (http://www.importguiden.net) :smile:

 

_________________

chrizno4.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-10-29 18:36 ]

Lenke til kommentar

*kremt* Oi. Jeg glemte en liten ting, ja. Du har rett. R4 og R1 har en femte plate i luksusbokssettet, en National Geographic-spesialsak som kalles Beyond The Movie i R4. Denne er å få kjøpt separat, og TV2 har vel sendt programmet også.

 

Unnskyld for feilinformasjonen, men jeg tenkte kun på at R4 hadde denne femte platen.

 

Norske priser blir forresten ca 500 for Ext. Ed og 600 for Col. Ed (med bokstøtter).

 

Se gjerne:

DVDPlanet

EasyDVD

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 18:34, skrev ChriZno:

Sjekk ut


 

Oisann. Det var billig gett. Jeg bruker utelukkende ABSound til R1-kjøp (har vel kjøpt ca 50 filmer derfra), og jeg kan anbefale dem varmt. Godt tips, ChriZno! :smile:

 

Quote:


Det er ingen forskjell på Sone1 og Sone2 versjonen men denne koster 183kroner, så jeg kjøper den på absound UANSETT!!!


 

Rent bortsett fra NTSC og tekstingen, seff.

 

Quote:


Nettbutikker er den beste måten å kjøpe DVD på... raskt, myyye billigere enn norske butikker, og som oftest mye bedre kundeservice... eneste en må huske på er 200-kroners-grensa (http://www.importguiden.net) :smile:


 

Definitivt. Må man kjøpe norsk, er Elkjøp en god butikk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 18:41, skrev LarsC:

Quote:


Den 2002-10-29 18:34, skrev ChriZno:

Sjekk ut


 

Oisann. Det var billig gett. Jeg bruker utelukkende ABSound til R1-kjøp (har vel kjøpt ca 50 filmer derfra), og jeg kan anbefale dem varmt. Godt tips, ChriZno! :smile:

 

DVD Soon selger den til ca. 240 kroner inkludert porto.

Det fine med DVD Soon er at de setter £5 på pakken - slik at man muligens slipper unna mva/toll.

Lenke til kommentar

Takker for mange svar :smile: Håper at AkersMic er feilinformert og at det er en femte disk i denne boksen, tror nok jeg må ha Collectors Box Set, 500kr er mye for en film men. Skulle heller mye mer kjøpt den på DVDStrax men den forba.... tollen gjør det så dyrt. Syns DVDStrax er geniale. Når begynnte forresten det toll tullet? Før hadde jeg ingen problemr med dette, men nå i det siste har jeg måttet fortolle alle filmer over 200kr. Arghh, noe tull det der........

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 19:42, skrev Ronin:

Når begynnte forresten det toll tullet? Før hadde jeg ingen problemr med dette, men nå i det siste har jeg måttet fortolle alle filmer over 200kr. Arghh, noe tull det der........


 

I det siste?

 

Har jo vært i mange herrens år det. Riktignok ble vel grensen satt ned for noen år siden til 200,-. Få den opp til en plass mellom 500 og 1000 kroner sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 19:42, skrev Ronin:

Når begynnte forresten det toll tullet? Før hadde jeg ingen problemr med dette, men nå i det siste har jeg måttet fortolle alle filmer over 200kr. Arghh, noe tull det der........


 

Det er ikke toll på dvd, det er viktig å presisere. Man betaler moms/MVA på 24%. For ikke så lenge siden måtte man betale moms uansett hvor lite dvden kostet, men så kom denne 200NOK-grensen. Jeg hører rykter om at den kanskje skal heves, men det gjenstår jo å se.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 19:38, skrev borre:

selger den til ca. 240 kroner inkludert porto.

Det fine med DVD Soon er at de setter £5 på pakken - slik at man muligens slipper unna mva/toll.


 

Jeg er skeptisk til akkurat det. Hvis Posten kjører kontroll på en pakke, sitter du med skjegget i postkassen. Og som sagt, det er ikke toll på dvd.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 20:13, skrev LarsC:


Jeg er skeptisk til akkurat det. Hvis Posten kjører kontroll på en pakke, sitter du med skjegget i postkassen. Og som sagt, det er ikke toll på dvd.


 

Vel - det er DVD Soon som eventuelt må svare for det. Har spurt de om rutinene deres om $5, men de sa at *bestandig* gjorde det - "umulig" å forandre.

Hvis pakken blir stoppet, så er det jo ikke noe annet å gjøre enn å betale. Det må jo dere som kjøper ifar ABSound også gjøre - men jeg slipper kanskje unna.

 

Og med toll mente jeg selvsagt fortollingsgebyr til Posten.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 19:42, skrev Ronin:

Når begynnte forresten det toll tullet? Før hadde jeg ingen problemr med dette, men nå i det siste har jeg måttet fortolle alle filmer over 200kr. Arghh, noe tull det der........


 

Bestill fra dv-depot.com så slipper en all moms og andre avgifter uansett hvor mye en bestiller for.

 

Når det gjelder sone 1 mot sone 2 versjonen, så skal disse være like, men det viste seg ved august-utgivelsen av LOTR at sone 1 versjonen hadde bedre bildekvalitet og jeg har ihvertfall ikke tenkt å ta noen sjanser denne gang, men bestiller sone 1 versjonen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 20:28, skrev borre:

Vel - det er DVD Soon som eventuelt må svare for det. Har spurt de om rutinene deres om $5, men de sa at *bestandig* gjorde det - "umulig" å forandre.


 

Høh. Pussig, men nyttig info.

 

Quote:


Hvis pakken blir stoppet, så er det jo ikke noe annet å gjøre enn å betale. Det må jo dere som kjøper ifar ABSound også gjøre - men jeg slipper kanskje unna.


 

Nei, siden vareverdien er 185NOK, blir det hverken moms eller gebyr. Jeg vet ikke hvordan Posten/Tollvesenet forholder seg til "momsunndragelse" eller hva det nå heter, men sjansen for å bli tatt er nokså liten. Den blir dog større av å diskutere sånt på et åpent forum.

 

Quote:


Og med toll mente jeg selvsagt fortollingsgebyr til Posten.


 

Det sier de alle. :wink:

 

Quote:


Bruk
for å sammenligne DVD-utgivelser.

Bruk
for å finne billigste sone 1 DVD (iallefall få en pekepinn på om du finner den billigere en annen plass).


 

DVDPriceSearch tar ikke med en del veldig billige nettsjapper, deriblant A&BSound. Dette til opplysning. :smile:

 

Edit: BBcode

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-10-29 22:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 20:45, skrev Zork:

Når det gjelder sone 1 mot sone 2 versjonen, så skal disse være like, men det viste seg ved august-utgivelsen av LOTR at sone 1 versjonen hadde bedre bildekvalitet og jeg har ihvertfall ikke tenkt å ta noen sjanser denne gang, men bestiller sone 1 versjonen.


 

Kom gjerne med en URL til denne dårligere billedkvaliteten, takk. New Line er kjent for mer eller mindre perfekte mastertaper og film-video-overføringer på de nyeste filmene deres, så dette tror jeg ikke før jeg får se det.

 

Og NTSC er og blir dårligere enn PAL, kvalitetsmessig.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 22:09, skrev LarsC:

Kom gjerne med en URL til denne dårligere billedkvaliteten, takk. New Line er kjent for mer eller mindre perfekte mastertaper og film-video-overføringer på de nyeste filmene deres, så dette tror jeg ikke før jeg får se det.

Og NTSC er og blir dårligere enn PAL, kvalitetsmessig.


 

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=31707

 

Vel, husket litt feil... det var ikke bildekvaliteten men lydkvaliteten som var adskillig dårligere... Uansett mer enn god nok grunn til å velge sone 1 dvd'en.

Lenke til kommentar

Det er også tullball. Problemet er at studioet som har mastret lyden til R2 har dialognormalisert DD-sporet (-4 dB), mens R1-folkene har ikke gjort det (0 dB).

Ergo, hvis ikke man kan stille inn 100 000kroners-utstyret sitt (R2 må justeres opp 4 dB), vil lyden være "lavere" i R2, noe hjernen ofte misoppfatter som "dårligere".

 

LOTR:FOTR Analyse av Espen Braathen (eyeFi- og tidligere Lyd&Bilde-skribent):

http://makeashorterlink.com/?W18A34742

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...