Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

av og til registrerer ikke maskinen når jeg putter inn i spill....det står bare "reading" etterfulgt av " open tray"...

 

...betyr det at DVD spilleren er lat? eller hva?

 

Kjøp deg en rense-dvd, hvis det ikke fungerer, så ringer du MS, og hvis MS IKKE er et alternativ, så sender du meg en PM ;)

Lenke til kommentar

av og til registrerer ikke maskinen når jeg putter inn i spill....det står bare "reading" etterfulgt av " open tray"...

 

...betyr det at DVD spilleren er lat? eller hva?

 

Kjøp deg en rense-dvd, hvis det ikke fungerer, så ringer du MS, og hvis MS IKKE er et alternativ, så sender du meg en PM wink.gif

 

Da kjøper jeg meg en rense DVD new_woot.gif

 

av og til registrerer ikke maskinen når jeg putter inn i spill....det står bare "reading" etterfulgt av " open tray"...

 

...betyr det at DVD spilleren er lat? eller hva?

lat eller sliten, you decide smile.gif

skal i teorien være reklamasjon på slike ting.

ring microsoft og hør med de.

 

Den er lat, me decide. Er redd MS ikke er ett alternativ whistle.gif

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er helt n00b på modding på Xbox, så lurte på om å kjøpe en snart for å kunne modde den. Mest har jeg lyst på slim, men har hørt den ikke kan moddes enda? Men lurer på et par ting, da jeg som sagt har lite peiling.

 

1. Hvilken Xbox kan man idag kjøpe som er modifiserbar?

2. Hvilken mod bruker man idag for å spille backups, og hvem konkret kan utføre jobben? Eller kan man like greit bare kjøpe en slik?

3. Må modden/xboxen stadig oppdateres?

4. Er det bare å glemme xbox live når man har mod?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg er helt n00b på modding på Xbox, så lurte på om å kjøpe en snart for å kunne modde den. Mest har jeg lyst på slim, men har hørt den ikke kan moddes enda? Men lurer på et par ting, da jeg som sagt har lite peiling.

 

1. Hvilken Xbox kan man idag kjøpe som er modifiserbar?

2. Hvilken mod bruker man idag for å spille backups, og hvem konkret kan utføre jobben? Eller kan man like greit bare kjøpe en slik?

3. Må modden/xboxen stadig oppdateres?

4. Er det bare å glemme xbox live når man har mod?

 

Du kan kjøpe den hos modnet, og den er ferdig moddet med siste firmware. Denne skal også være trygg online, men du må ta visse forhåndsregler.

Det kommer stadig ny firmware, men man vet aldrig når man MÅ oppdatere.

 

Btw, jeg har en boks jeg skal selge ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Jeg er helt n00b på modding på Xbox, så lurte på om å kjøpe en snart for å kunne modde den. Mest har jeg lyst på slim, men har hørt den ikke kan moddes enda? Men lurer på et par ting, da jeg som sagt har lite peiling.

 

1. Hvilken Xbox kan man idag kjøpe som er modifiserbar?

2. Hvilken mod bruker man idag for å spille backups, og hvem konkret kan utføre jobben? Eller kan man like greit bare kjøpe en slik?

3. Må modden/xboxen stadig oppdateres?

4. Er det bare å glemme xbox live når man har mod?

 

Du kan kjøpe den hos modnet, og den er ferdig moddet med siste firmware. Denne skal også være trygg online, men du må ta visse forhåndsregler.

Det kommer stadig ny firmware, men man vet aldrig når man MÅ oppdatere.

 

Btw, jeg har en boks jeg skal selge ;)

 

Hmm.. usikker på hva jeg skal gjøre ass, lyst på xbox nå, men vet ikke om jeg gidder å vente på at slim skal bli moddbar :p

Lenke til kommentar

Har en 360 som er bannet fra live. Har derfor nettopp lastet ned utvidelsespakken til alan wake via pc, det er en binary file, overfører jeg bare filen fra PC og 360 maskinen klarer å lese den?

 

Hehe, nei, det går ikke, da må boksen jtag moddes først ;)

 

 

Den er moddet, så den kjører backup på det siste spillene på markedet, bl.a alan wake. Men jtag vet jeg ikke, er det lett å finne ut om den er jtag? Men det er bare snakk om add on pakken til alan wake, den en kan laste ned til 360 via live, en trenger vel kanskje ikke jtag da? Siden add on utvidelsen uansett ikke er på en DVD orginalt heller.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar

Jo, boksen må være jtag moddet med mindre du laster ned fra live, og boksen din er neppe jtag moddet. Jtag koster endel, og hadde boksen din vært jtag moddet, så hadde du visst det ;)

 

 

Jeg vil ha en jtag box. Jeg overførte filer fra pc til 360 maskinen idag, via transfer cabel. Men når jeg satt hardisken tilbake i 360 maskinen, så fant den ikke filene, ikke engang themes filer jeg tok over. Så ja, det er vel neppe jtag på den da. Jeg bør skaffe meg en ny box med jtag, og som også funker på live. Denne er bannet. Men det er uansett et veldig bra boot software på den, mener den heter free loader ett eller annet, og tar alt av spill også de nyeste, har ikke kommet over noe den ikke tar, og det tiltross for at softwaren er forholdsvis gammel.Kjøpte maskinen brukt for ett par mnd siden, ferdig bannet hehe, men fikk den billig.

Lenke til kommentar

Jtag boks kan du drite i å bruke online ja, du blir garantert bannet. Greit du kan oppheve ban selv, men da blir du bare bannet igjen, og da er nok ikkke MS like blide, og banner brukeren din også....

 

Men er det sånn at du har freeboot på den, så mener jeg den må være jtag moddet for at det skal virke, så da er det jo en mulighet for at boksen din er jtag moddet. Kan du spille fullversjon spill fra hdd, UTEN å ha plata i dvdspilleren?

 

Jeg er ingen ekspert på jtag, men det finnes masse info på nett ;)

Lenke til kommentar

Jtag boks kan du drite i å bruke online ja, du blir garantert bannet. Greit du kan oppheve ban selv, men da blir du bare bannet igjen, og da er nok ikkke MS like blide, og banner brukeren din også....

 

Men er det sånn at du har freeboot på den, så mener jeg den må være jtag moddet for at det skal virke, så da er det jo en mulighet for at boksen din er jtag moddet. Kan du spille fullversjon spill fra hdd, UTEN å ha plata i dvdspilleren?

 

Jeg er ingen ekspert på jtag, men det finnes masse info på nett ;)

 

Nye Xbox 360 JTAG konsoller selges på finn.no. Når nye Arcade kommer på markedet, kommer de til å bli vanskelig å få tak i. Får at det skal gå an å JTAGe en konsoll kan den i praksis aldri være brukt (eller spilt nye spill), da det kun går an å gjøre på dasboard 7361 eller lavere!

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23564601

Lenke til kommentar

Har en gammel hvit xbox360 av de første typene som kom. Hva slags mod er det mulig å gjøre nå for tiden? Er det "kun" mulig å få til å spille brente DVD plater eller finnes det en mod som gjør at man kan installere spill på harddisken og kjøre derfra?

 

Har kun 20 gig disk i min xbox 360 så den må definitivt oppgraderes hvis det kan installeres spill på den med en mod :-)

Lenke til kommentar

Har en 360 som er bannet fra live. Har derfor nettopp lastet ned utvidelsespakken til alan wake via pc, det er en binary file, overfører jeg bare filen fra PC og 360 maskinen klarer å lese den?

 

Hehe, nei, det går ikke, da må boksen jtag moddes først ;)

 

 

Den er moddet, så den kjører backup på det siste spillene på markedet, bl.a alan wake. Men jtag vet jeg ikke, er det lett å finne ut om den er jtag? Men det er bare snakk om add on pakken til alan wake, den en kan laste ned til 360 via live, en trenger vel kanskje ikke jtag da? Siden add on utvidelsen uansett ikke er på en DVD orginalt heller.

 

 

Den er ikke jtagged hadde den vært det hadde du visst om det så samt du ikke er dum nok til å kjøpe en jtag uten å vite at det er jtag, noe som ikke ville forundre meg fra det du har i signaturen at du kan være dum nok til det...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann.

 

Er det trygt for meg å spille online om jeg bruker originalen istedenfor backupen av et spill selv om den er modet? Spiller ikke online nå, er ikke koblet til nettet eller for den saks skyld. Angrer nesten litt på at jeg fikk den modet. Isj asj.

 

Har du vært så dum å kjørt et spill som ikke var verifisert, så blir du garantert bannet fra live før eller siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...