Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd både de fra CO og verbatim. Begge funker, men jeg har opplevd feilbrenning på de i fra CO, noe jeg ikke har med verbatim. Det virker også som verbatim-platene blir fortere gjenkjent av 360.

Det sies også at verbatimen ikke sliter nevneverdig på laseren

Lenke til kommentar

Noen som vet om disse platene duger?

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10581641

Vet det er anbefalt med høykvalitets som Verbatim men de koster over 200kr mer :)

 

Hvis du ikke har råd til 279kr for 25 spill, så burde du kanskje vurdere å selge maskinen din... Tenk på alle de pengene du sparer, og levetiden på boksen din. Da lønner det seg helt klart med verbatim plater ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet om disse platene duger?

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10581641

Vet det er anbefalt med høykvalitets som Verbatim men de koster over 200kr mer :)

 

Hvis du ikke har råd til 279kr for 25 spill, så burde du kanskje vurdere å selge maskinen din... Tenk på alle de pengene du sparer, og levetiden på boksen din. Da lønner det seg helt klart med verbatim plater ;)

Les posten min.

 

Har brent ut over 50 spill, ingen på Verbatim plater. Alikevel klarer Xboxen å lese plater helt fint. Har 0 feilbrenninger.

 

Slutt å si at VERBATIM ER BEZT ZOMG U R NOOB

 

Selvfølgelig vil man spare mest mulig penger. ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet om disse platene duger?

http://www.multicom....px?q=p:10581641

Vet det er anbefalt med høykvalitets som Verbatim men de koster over 200kr mer :)

 

Hvis du ikke har råd til 279kr for 25 spill, så burde du kanskje vurdere å selge maskinen din... Tenk på alle de pengene du sparer, og levetiden på boksen din. Da lønner det seg helt klart med verbatim plater ;)

Les posten min.

 

Har brent ut over 50 spill, ingen på Verbatim plater. Alikevel klarer Xboxen å lese plater helt fint. Har 0 feilbrenninger.

 

Slutt å si at VERBATIM ER BEZT ZOMG U R NOOB

 

Selvfølgelig vil man spare mest mulig penger. ;)

 

Det du skriver her styrker ikke argumentet om at verbatim er dårligere, eller bedre.

 

Jeg personlig har bedre erfaringer med Verbatim. Det har jo også noe med kvaliteten på brenneren og annet utstyr, ikke bare med platene

Lenke til kommentar

Hva du brenner på driter jeg i, men hvis du leser litt om cd/dvd plater og måten di fungerer på, så vil du fort skjønne at de billigste platene ikke har samme kvalitet på laget som reflekteres. Her er det mye forskjellig, noen med for svak refleksjon som resulterer i at dvd-romen ikke klarer å lese dem, og noen med for sterk refleksjon som gjør at det skapes unødvendig høy temperatur på laseren, og du kan jo gjette hve det gjør med laseren.... Så derfor mener jeg det er viktig med plater av god kvalitet, og med "riktig" refleksjon, og der er verbatim veldig godt egnet til konsoller ;)

 

Så i lengden så sparer du ikke penger på å kjøpe de billigste platene.

Endret av cossiemk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv vivisected min XBOX360 60GB og satt den i XB-01 chassiset fra LIAN LI.

 

Endelig er den HELT lydløs, bortsett fra når dvd-drevet drar igang. Og den passer udmerket

i stua, da den nå har samme bredde som vanlige Hi-Fi komponenter, dvd-spillere osv.

Men det jeg lurer på er om noen har erfaring med å bytte harddrives på xbox?

 

Jeg kan jo sette inn hvilkensomhelst 2.5" SATA drive jeg får tak i i chassiset mitt, da det er bare å åpne toppen på den så er det fri tilgang til HD`n som er ute av det grå plastskallet og ligger skrudd fast i drive-bay`en inni alu-chassiset.

 

Jeg har hørt om noe software til å tweake/modde bios eller lignende ( er ikke kjent med programmet) abgx360 tror jeg er et av programmene som benyttes.

Har noen erfaring med bruk av dette?

 

Isåfall hvordan skal jeg gå frem for å få min native 60gb 360 til å acceptere en 250gb formatert HD? som jo er size`n på den nye 360 elite utgaven som er ute i disse dager.

Leste nemlig at ved bruk av tiloversblevne HD`s fra eldre laptops o.l. så har 120gb vært limiten da Elite har 120gb kapasitet. Men det må jo være exact samme fremgangsmåte å få den til å akseptere den nye 250gb limiten fra nyeste skuddet på xbox stammen.

 

Har noen erfaring med preparering av harddisker til bruk med xbox 360 så setter jeg stor pris på en inføring i emnet og hvilken software som brukes til formålet.

 

Finnes det andre som selv har investert i XB01 chassiset eller flytt over i annet pc-chassis for å slippe RedRingOfDeath og den støyen fra originalviftene/chassiset?

Isåfall, hvilke andre mods har dere gjort?

Endret av BabylonDrifter
Lenke til kommentar

Har et spørsmål eller sju. Får en 360 i neste uke, en elite. Hvordan funker modding for å spille backups? Og må jeg installere spillet via disk, eller kan man installere det via en ekstern disk eller lignende?

 

Du må installere det fra dvd-plata ja, med mindre du kjøper en gammel boks som kan Jtag moddes. Spillet må også stå i dvd-drevet når du skal spille det ;)

Lenke til kommentar

1. Går det ann å få kjøpt idag en 360 som ikke er for ny til å kunne hackes/moddes?

 

2. Isåfall hva og hvem(direkte ref.) kan utføre moddingen, evt. om man ikke kan gjøre det selv? Isåfall hva bør man kjøpe for å kunne spille av brente dvd plater?

Lenke til kommentar

Har et spørsmål eller sju. Får en 360 i neste uke, en elite. Hvordan funker modding for å spille backups? Og må jeg installere spillet via disk, eller kan man installere det via en ekstern disk eller lignende?

 

Du må installere det fra dvd-plata ja, med mindre du kjøper en gammel boks som kan Jtag moddes. Spillet må også stå i dvd-drevet når du skal spille det ;)

 

Så da kan jeg laste ned de 360-spillene jeg har, brenne de ut og bruke backupen? Har en haug spill, men alle diskene er ødelagt av en gammel 360. Kjærringer som tenker at det er fett å teste spill etter spill når maskinen ødelegger en etter en er faen meg bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...