Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på.

 

Jeg har i dag 2 xboxer, en som ikke er moddet og som jeg spiller de få spillene jeg føler jeg må spille online på, FIFA f.eks.

Jeg har også en moddet konsoll som jeg spiller de spillene jeg laster ned på, denne konsollen er konstant offline og vil aldri gå Live.

Jeg er også litt opptatt av gamecore og bytter den ene hardisken fram og tilbake mellom disse konsollene slik at jeg har samme profil på begge konsollene.

 

Den modda konsollen er også litt spesiell. Den er ikke bannet, men den vil 100% sikkert bli bannet med egngang jeg går Live. Jeg pratet med Microsoft angående transferkabel for hardisken, og jeg ble da informert om at xboxen var bannet. Så dette betyr at konsollen er registrert som banna og blir banna med egang jeg går Live, jeg slipper da problemer som at hardisken ikke blir corruptet når jeg flytter over ting.

 

Dette har fungert strålende, men når anti piracy 2.5 har kommet så blir jeg litt skeptisk om dette fortsatt kan fungere. Så det jeg lurte på om dere tror dette vil fortsette å fungere å flytte hardisken fram og tilbake eller vil en eller begge konsollene bli bannet?

 

Hvis noe er uklart så gjerne spør :)

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Med mindre MS blir enda mer nazi og også banner spillerprofiler så er det ikke noe problem. Hvordan følger AP2,5 får er enda uklart, men om du spiller nye spill vil du bli påtvunget "Kinect dashboardet" med AP2,5 støtte og det vil igjen gjøre at du ikke får startet opp AP2,5 spill (som Fable III). Hvordan følger det vil få at du har en harddisk som har stått på en bannet AP2,5 konsoll som så flyttes over på en lovlig konsoll vet jeg ikke men vil gjette på at det går helt fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hellu.

 

For et års tid tilbake ble jeg bannet og har nesten ikke spilt siden den gang på grunn av at jeg ikke har updatet til ny iXtreme som jeg må ha til de nye spillene.

 

Hvordan er det til dags dato? like lett å flashe med Jungle flasher som det har vært tidligere?

Kan jeg bare update den gamle iXtremen jeg har eller må jeg flashe og starte fra scratch?

 

Det er vell fremdeles ikke mulig å fjerne banns :)? da må man kjøpe ny xbox, men ikke ny bruker right?

Lenke til kommentar

men det er vell ingen som mår LT+ kommer, så kan jo like så greit gjøre det nå og update når det kommer. Vet egentlig ikke helt hva LT+ er men har hørt at det snart skal komme :)

 

Men hva er derre AP2,5 greiene da? har det noe og si det når jeg allerede er bannet?

Eller forhindrer deg meg og spille nye spill også (ikke live)

Lenke til kommentar

men det er vell ingen som mår LT+ kommer, så kan jo like så greit gjøre det nå og update når det kommer. Vet egentlig ikke helt hva LT+ er men har hørt at det snart skal komme :)

 

Men hva er derre AP2,5 greiene da? har det noe og si det når jeg allerede er bannet?

Eller forhindrer deg meg og spille nye spill også (ikke live)

 

Les hva thklinge skrev 5 poster over din ;)

Lenke til kommentar

Okay, jeg dreit meg ganske loddrett ut i helga, og installerte Kinect-dash via Assassins Creed Brotherhood-plata, og x360-en min er nå flagget med "AP25 check failed", som da gjør at den kripler alle profiler jeg stapper i den..

 

Så vidt jeg skjønte kan den "unflagges" (jeg blåser i LIVE, denne har vært offline siden rett før banwave julen 09), er det noen som vet noen i Oslo som kan gjøre dette? Ca pris? Det er altså snakk om NAND-dumping..

 

Vil veldig gjerne kunne oppdatere gamerscore! :) Det er en x360 Arcade HDMI, nyeste dash, LiteOn-drive.

 

Takk for svar! PM gjerne om dere vil det! ;)

Lenke til kommentar

[2010-11-13 Updates]

[*****] is it possible to spoof our current drives to appear as samsung drives and bypass ap25

[c4eva] *****:osig is checked as part of ap25

[********] I spoofed 4 o 5 Slims to diferent drives, and only 2 times it don't works with Kinect (Play DVD) However, other slims read all (unless Fable 3 xD)

[c4eva] ********:new dash at some point checks slim drive fw, once it has spoof will cease to work

[*****] c4eva will LT+ firmware be available to hitachi v79 drives?

[c4eva] *****:maybe

[******] C4eva have u tested AC brotherhood?

[c4eva] yes, i have ac:b, all is good!

[c4eva] lt+ testing begins this weekend, not long now!

[******] unless u have a hitatchi drive or a sammy, but sammys seem to be hit and miss, works for some and not for others

[c4eva] ******:ap25 is checking osig

[******] +c4eva - what is osig?

[c4eva] original drive signature for motherboard

[c4eva] osig is interesting, they took out kernel check due to rrod repairs, now ap25 had to have it,otherwise everyone would be a sammy, now rrod repairs may not boot if osig wasnt updated!

[c4eva] its gone past just live, they want no backups booting period!

[*******] I read somewhere that this ap 2.5 can be different for each game ... so every new game might not work the same way as the previous one and may need a new fw update?

[c4eva] fw will be fine!

[******] it'll work for any AP2.5 challenge he said

[*****] c4eva fable3 and asasin have same ap25 checks ?

[c4eva] ap25 checks are game specific

[*********] c4eva do u know why samsung does not have ap2.5 ]

[c4eva] because it doesnt have the code for it :)

[******] c4eva, AP2.5 - thats a name you came up with or does it show in the dash binary somehow ?

[******] that's what the specification is actually called, ******

[*********] c4eva, i suppose we will need new software/hardware aswell, to dump the new sectors and inject them in iso ?

[******] ******, specification that came from MS to game developers ?

[*****] New 0800 and xbc would be liky

[*****] Likely

[c4eva] yes

[****] c4eva, so if ap2.5 is game specific. Could ms implement new checks with an update and render the new drive FW useless again ?

[c4eva] ****:fw will be fine

[*******] c4eva original slim now can be updated to new firmware and after that it can be LT+ flashed with no problem?

[*********] how do you dump and test ap25 games for now? is it a secre? :)

[c4eva] *******:yes

[c4eva] *********:yes

[*********] [+c4eva] thanks for all your hard work man, we love you. Maybe consider putting out a non-LIVE version of the FW for those that dont care about LIVE. It would have to be easier on ou.

[*****] C4s always been committed to stealth

[*****] And im

[*****] Sure he is busy enough

[c4eva] ap25, live or no live, doesnt matter

[*********] my fable 3 doesnt show AP25 in ABGX???

[******] *********: Fable III doesn't have that flag

[c4eva] with new dash xex flag is irrelevant!

[******] yeah, so that becomes an unreliable method to determine

 

[2010-11-14 Updates]

[c4eva] testing code, so far so good!

[******] is black ops as safe as any other game before the dash update?

[c4eva] ******:yes

[***] for slim what kind of real time checks are we talking about?

[c4eva] ***:realtime fw check,realtime ram check!

[c4eva] they are checking for our code/data in drive!

[*********] c4 can we expect lt+ this side of christmas?

[c4eva] *********:yes

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Okay, jeg dreit meg ganske loddrett ut i helga, og installerte Kinect-dash via Assassins Creed Brotherhood-plata, og x360-en min er nå flagget med "AP25 check failed", som da gjør at den kripler alle profiler jeg stapper i den..

 

Så dette betyr at man ikke kan flytte en hardisk mellom 2 xboxer når man har spilt et sppill med AP25 lengre? Siden det ikke er bare xboxen som får flagg, men profilen også?

Lenke til kommentar

Det ideelle hdde jo vært at 360-en var like lett å tukle med som Wiien. Å kun ha dvd-firmwaren å jobbe med, gir en ganske liten "innbruddsflate". Synd xboxen med nyere FW (etter den updaten som blåste en sikring eller noe) ikke er hackbare.

 

 

Har selv latt være å modde xboxen siden dama vil på live, så for meg er det ikke så farlig med nye anti-pirat-tiltak. Men jeg har stor tro på at LT+ kommer til funke fint som bare det. Han vet tydeligvis hva han driver med. Jeg er mer skeptisk til alle som har fått RROD-byttekonsoller tilbake som kanskje ikke kan spille. :p

Lenke til kommentar

Okay, jeg dreit meg ganske loddrett ut i helga, og installerte Kinect-dash via Assassins Creed Brotherhood-plata, og x360-en min er nå flagget med "AP25 check failed", som da gjør at den kripler alle profiler jeg stapper i den..

 

Så dette betyr at man ikke kan flytte en hardisk mellom 2 xboxer når man har spilt et sppill med AP25 lengre? Siden det ikke er bare xboxen som får flagg, men profilen også?

Korrekt :/ den kripler alle profiler som blir stappa i konsollen..

Lenke til kommentar

Okay, jeg dreit meg ganske loddrett ut i helga, og installerte Kinect-dash via Assassins Creed Brotherhood-plata, og x360-en min er nå flagget med "AP25 check failed", som da gjør at den kripler alle profiler jeg stapper i den..

 

Så dette betyr at man ikke kan flytte en hardisk mellom 2 xboxer når man har spilt et sppill med AP25 lengre? Siden det ikke er bare xboxen som får flagg, men profilen også?

Korrekt :/ den kripler alle profiler som blir stappa i konsollen..

Flott, det var jammen meg på tide. Trodde ikke det var mulig å flytte over slik etter november updaten i fjor?

Lenke til kommentar

Ingen som ser hva som er flott med det, men 530XD liker å trolle og stemple alle som pirater. Uansett, modder man konsollen sin så er det fare for banning. Da er det bedre å ta konsekvensene og heller bruke den som man vil. Blir man bannet så er det ikke verre enn å kjøpe en ny konsoll. Den som leker leken må også tåle.. osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...