Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Spør i denne tråden da noen sikkert har erfaring:

 

Tenker på å Jtagge xboxen min, og trenger derfor litt utstyr i form av dioder, resistorer, en DB-25 LPT hanntupp og vanlig kabel. Noen som vet hvor jeg kan få dette billig? Tenkte Clas Ohlson, men er det noen andre steder jeg kan få det billigere?

 

Tenkte jeg også trengte en loddebolt, funker det å kjøpe en 30W, 4mm fra Clas Ohlson?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spurte for noen måneder siden om modding av Xbox 360, og jeg har _endelig_ fått skaffet meg en Elite. Jeg har egentlig ingen interesse av å ha den slik som den er nå, så det må modifisering til!

 

Jeg har ikke hatt noen modifisert Xbox siden Xbox (1), så det sier seg selv at jeg ikke vet så mye om det. Etter hva jeg har forstått er det iXtreme 1.6.1 (?) som er det som gjelder for nyere konsoller...? Jtagging høres mer fristende ut, men jeg regner med at det toget har gått da konsollen jeg har skaffet meg ble kjøpt i butikk i desember 2009. Jeg skal hente den på posten i morgen, så da får jeg eventuelt funnet ut litt mer om hvilken av modellene det er.

 

Så over til noe annet. Jeg bor i Drammen, og ønsker å modifisere Xboxen så fort som mulig - og så billig som mulig. Om mulig er det selvsagt å foretrekke at garantimerker fortsatt er intakte i tilfelle uhellet skulle være ute. Er det noen som kan peke meg i retning av en person i nærheten av Drammen - til nød Osloområdet som har god erfaring med modifisering?

 

På forhånd takk! :-)

Lenke til kommentar

Jeg spurte for noen måneder siden om modding av Xbox 360, og jeg har _endelig_ fått skaffet meg en Elite. Jeg har egentlig ingen interesse av å ha den slik som den er nå, så det må modifisering til!

 

Jeg har ikke hatt noen modifisert Xbox siden Xbox (1), så det sier seg selv at jeg ikke vet så mye om det. Etter hva jeg har forstått er det iXtreme 1.6.1 (?) som er det som gjelder for nyere konsoller...? Jtagging høres mer fristende ut, men jeg regner med at det toget har gått da konsollen jeg har skaffet meg ble kjøpt i butikk i desember 2009. Jeg skal hente den på posten i morgen, så da får jeg eventuelt funnet ut litt mer om hvilken av modellene det er.

 

Så over til noe annet. Jeg bor i Drammen, og ønsker å modifisere Xboxen så fort som mulig - og så billig som mulig. Om mulig er det selvsagt å foretrekke at garantimerker fortsatt er intakte i tilfelle uhellet skulle være ute. Er det noen som kan peke meg i retning av en person i nærheten av Drammen - til nød Osloområdet som har god erfaring med modifisering?

 

På forhånd takk! :-)

Hvis du er mobil, så bor jeg rett utenfor Tønsberg.

Garantimerket forblir selvsagt inntakt.

Det er ixtreme LT (1.7) som gjelder nå, så sant det ikke er et hitachi drev i maskinen din, og det er det neppe på så ny maskin. Jtag kan du nok glemme, og skal du online så må du ikke finne på å jtag modde konsollen.

 

Send meg en pm hvis du er interessert ;)

Lenke til kommentar

Hei. Regner med at dette står forklart en eller annen plass i tråden, men siden den er 144 sider lag så håper jeg noen kan hjelpe eller henvise meg til hvor infoen står.

 

Har forstått det slik at man trenger dual layer-plater for å brenne spillene, etter å ha oppdatert firmwaren i Xboxen. Har et par spørsmål som sikkert er å regne som barnemat for dere som kan en del her inne Mange av svarene jeg har funnet på nettet er motstridende og det er ikke like lett å bli klok når noen sier at det er safe å spille piratkopierte spill, mens andre klager over at de har blitt utestengt.

 

- Jeg søkte på "how to flash xbox" på Google og fikk opp en liten guide som innebar å åpne xboxen og tukle med en god del kabler. Er det ingenvei utenom? Har liten peiling på slikt og vil helst ikke ødelegge maskinen.

 

- Hvilken firmware er den eksakte jeg må laste ned for å få dette til å funke?

 

- Vil spillerne fungere online? Leste en plass at man måtte sjekke isofilene mot ASHX eller noe sånt. Noen info om det?

 

- Noen fare for å bli kastet ut av Xbox-live? Er det i så fall mulig å bli unbannet igjen på et eller annet vis? Har lest at hele firmware-prosessen er reversibel og at dette skal hjelpe, uten at jeg stoler på det.

 

- Jeg har en brenner som skal takle dual layer-brenning, men har aldri gjort dette før. Er det bare til å gjøre det på den vanlige måten i feks DVDDecrypter?

 

Setter STOR pris på hjelp :)

Lenke til kommentar

Hei. Regner med at dette står forklart en eller annen plass i tråden, men siden den er 144 sider lag så håper jeg noen kan hjelpe eller henvise meg til hvor infoen står.

 

Har forstått det slik at man trenger dual layer-plater for å brenne spillene, etter å ha oppdatert firmwaren i Xboxen. Har et par spørsmål som sikkert er å regne som barnemat for dere som kan en del her inne Mange av svarene jeg har funnet på nettet er motstridende og det er ikke like lett å bli klok når noen sier at det er safe å spille piratkopierte spill, mens andre klager over at de har blitt utestengt.

 

- Jeg søkte på "how to flash xbox" på Google og fikk opp en liten guide som innebar å åpne xboxen og tukle med en god del kabler. Er det ingenvei utenom? Har liten peiling på slikt og vil helst ikke ødelegge maskinen.

 

- Hvilken firmware er den eksakte jeg må laste ned for å få dette til å funke?

 

- Vil spillerne fungere online? Leste en plass at man måtte sjekke isofilene mot ASHX eller noe sånt. Noen info om det?

 

- Noen fare for å bli kastet ut av Xbox-live? Er det i så fall mulig å bli unbannet igjen på et eller annet vis? Har lest at hele firmware-prosessen er reversibel og at dette skal hjelpe, uten at jeg stoler på det.

 

- Jeg har en brenner som skal takle dual layer-brenning, men har aldri gjort dette før. Er det bare til å gjøre det på den vanlige måten i feks DVDDecrypter?

 

Setter STOR pris på hjelp :)

 

Med den siste Ixtreme LT firmware`n, så skal man etter sigende være trygg mtp live, men det krever visse forhåndsregler før man brenner et spill.

Skulle man alikevel være så uheldig å bli bannet, så selger du bare den bannede konsollen for en femhundrelapp, og kjøper deg en ny arcade ;)

 

.iso-filen må sjekkes i abgx360, og hvis alt er ok der, så velger du .dvd-fila og brenner med imgburn, på verbatim dvd+r dl plater.

 

Det første du må gjøre, er å finne ut hvilken dvd-rom boksen din har, det er nemlig ikke alle som er like enkle å flashe.

IKKE ÅPNE BOKSEN DIN UTEN RIKTIG VERKTØY, eller hvis du er usikker på hvordan det gjøres "riktig" for da kan du glemme all fremtidig garanti.

 

Se på bildet her, så ser du hvilken type dvd-rom du har.

post-63261-1277582943,5084_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takker for godt svar!

 

Ser ut til at jeg har BenQ. Gjenkjente den greia som kommer ut når man trykker på eject etter å ha sett et bilde av de forskjellige DVD-spillerne på nett.

 

Kan du fortelle meg hva de neste stegene er? De fleste guidene som dukker opp i Google er jo urgamle og kanskje ikke så aktuelle den dag i dag, eller?

Lenke til kommentar

F*** dumme dumme meg. Plutselig kom det en melding om at 360'n var bannet. Mister man ikke da muligheten for å installere spill på HDD?

skjedde det nå og har du vært online hele tiden?

 

Jeg har ikke vært online på +/- 2 år

Logga på live, så tok det ett sekund før meldinga kom opp.

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke vært online på +/- 2 år

Logga på live, så tok det ett sekund før meldinga kom opp.

 

Har vært 1-2 banwaves på den tiden, så var ikke overasket. Jeg ble selv bannet første gang siste banwave, den som var i Oktober/november?

Samme her

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke vært online på +/- 2 år

Logga på live, så tok det ett sekund før meldinga kom opp.

 

Har vært 1-2 banwaves på den tiden, så var ikke overasket. Jeg ble selv bannet første gang siste banwave, den som var i Oktober/november?

Samme her

 

Opplevde dere at melding om ban kom opp i det sekundet dere logget på Live?

 

Må man åpne boksen for å fikse HDD'en? Jeg har nemlig aldri gjort det før, og er ganske noob, så jeg er litt skeptisk.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke vært online på +/- 2 år

Logga på live, så tok det ett sekund før meldinga kom opp.

 

Har vært 1-2 banwaves på den tiden, så var ikke overasket. Jeg ble selv bannet første gang siste banwave, den som var i Oktober/november?

Samme her

 

Opplevde dere at melding om ban kom opp i det sekundet dere logget på Live?

 

Må man åpne boksen for å fikse HDD'en? Jeg har nemlig aldri gjort det før, og er ganske noob, så jeg er litt skeptisk.

det skjer ingenting med harddisken ved en ban.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...